کد خبر: 641647
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲
در حالی که توت‌فرنگی هم مانند دیگر محصولات نوبرانه در بازار مصرف با قیمت‌های 15 تا 25 هزار تومان فروخته می‌شود قیمت منطقی این محصول در اوج عرضه‌ کیلویی 4000 تومان است.
باشگاه خبرنگاران: با آغاز سال جدید، هر ماه نوبرانه‌های جدید به بازار محصولات کشاورزی اضافه می‌شوند که البته مانند هر ساله عرضه آنها ابتدا با قیمت‌های نجومی آغاز می‌شود که می‌توان به چغاله‌بادام کیلویی 12 هزار تومانی و گوجه‌سبز کیلویی 25 هزار تومانی اشاره کرد.
 
حالا هم که توت‌فرنگی نوبرانه جیرفت یا گلخانه‌های استان البرز با قیمت کیلویی 17 تا 25 هزار تومان به بازار رسیده است که مجتبی شادلو، رییس اتحادیه باغداران درباره‌ وضعیت این محصول اظهار کرد: در حال حاضر حداقل برداشت‌های گلخانه‌ای مناطق کرج یا عرصه‌های برخی مناطق جیرفت به بازار عرضه می‌شود که البته توت‌فرنگی جیرفت به جهت بعد مسافت تا رسیدن به بازار پایتخت عمدتا دچار لطمه‌ها و آسیب‌هایی می‌شود که افزایش قیمت این محصول را در پی دارد.
 
وی افزود: توت‌فرنگی گلخانه‌های البرز به دلیل شرایط تولید از نظر اندازه بزرگ‌تر با رنگ روشن‌تر و طعم نه چندان مناسب به بازار عرضه شده که برای مصارف صنعتی مانند شیرینی‌جات و غیره بهتر است اما در برخی از مراکز خرده‌فروشی این محصول را به نام توت‌فرنگی جیرفت با قیمت‌های بسیار بالاتر به بازار عرضه می‌کنند.
 
شادلو با بیان این‌که محصولات‌ نوبرانه عمدتا از نظر کیفیت چندان مطلوب نیستند، ادامه داد: عمده برداشت و عرضه‌ محصول کیفی توت‌فرنگی در اردیبهشت‌و از مناطقی مانند گرگان آغاز می‌شود و در ادامه در ماه‌های آینده توت‌فرنگی استان‌های کردستان و کرمانشاه به بازار مصرف عرضه می‌شود.
 
رییس اتحادیه باغداران گفت: در حال حاضر قیمت توت‌فرنگی نوبرانه در مراکز عمده‌فروشی از حدود کیلویی 3000 تا 15 هزار تومان متفاوت است اما قیمت منطقی برای هر کیلوگرم توت‌فرنگی درجه یک آن هم در اوج مقطع زمانی عرضه این محصول در بازار حدود 4000 تومان است.
 
گرچه محصولات کشاورزی از جمله میوه و تره‌بار با افزایش عرضه و رسیدن به اوج مصرف، قیمتشان نیز متعادل‌ می‌شود اما می‌توان با اعمال تدبیری از این سوء‌استفاده‌های مقطعی برخی دلالان و سودجویان بازار میوه و تره‌بار جلوگیری کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار