کد خبر: 641584
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور گفت: با وجودی که منعی برای انجام چنین دیداری و انتشار خبر آن از مجاری رسمی نیست، ولی «این خبر کذب محض است».
 مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور خبر منتشر شده مبنی بر دیدار دختر و معاون رئیس‌جمهور با خانواده امام جمعه اهل سنت زاهدان را کذب محض خواند.
 
به گزارش ایسنا، به دنبال ادعای یک سایت نامعتبر (کم‌بیننده) خبری، مبنی بر «دیدار دختر رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور با خانواده امام جمعه اهل سنت زاهدان»، روز گذشته چند سایت و رسانه دیگر "بدون تحقیق در صحت خبر و اعتبار منبع انتشار دهنده"، این موضوع را بازتاب دادند.
 
محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور در پاسخ به ایسنا، در مورد صحت و سقم این خبر گفت: با وجودی که منعی برای انجام چنین دیداری و انتشار خبر آن از مجاری رسمی نیست، ولی «این خبر کذب محض است».
 
صادق افزود: خانم مولاوردی معاون امور زنان ریاست جمهوری نیز که این خبر به وی منتسب شده است، در تماس تلفنی که با وی داشتم، ضمن بی‌اساس خواندن این خبر، از انتشار آن متحیر بود.
 
مشاور رسانه ای رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه "متأسفانه برخی اقدامات تحت عنوان اطلاع‌رسانی، اصول اخلاقی و حرفه‌ای را نقض کرده و مغایر منافع و مصالح ملی است"، تاکید کرد: جعل و انتشار اخبار کذب، مصداق نقض اصول حرفه‌ای و اخلاقی اطلاع‌رسانی است.
 
صادق ادامه داد: در حالیکه سفر رئیس‌جمهور با استقبال بسیار خوب مردم شریف سیستان و بلوچستان مواجه بوده و انعکاس رویدادهای مهم آن، امید و نشاط زائدالوصفی را در میان اهالی این خطه مظلوم پدید آورده است، نشر اخبار ناصحیح موجب به حاشیه رفتن و خدشه‌دار شدن اخبار صحیح شده و تشویش و انحراف اقکار عمومی را بدنبال دارد که نمی‌توان آن را یک اشتباه ساده حرفه‌ای قلمداد کرد؛ چراکه حتی بازنشر تکذیبیه‌ها نیز معنا می‌یابد.
 
وی همچنین گفت: حتی اگر افراد یا یک جریان سیاسی خدایی ناکرده درصدد باشند با سوءاستفاده از ابزارهای اطلاع‌رسانی، آثار و دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان را به محاق ببرند، لازم است توجه کنند که گمانه‌زنی‌های عجیب یا برجسته‌سازی اخبار حاشیه‌ای و کذب، هم‌زمان یا پس از این سفر به مصلحت منافع و مصالح کلان نظام نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار