کد خبر: 641554
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
آیت الله مکارم شیرازی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: به برکت تعلمیات قرآن، مجالس حسینی و فاطمی و بسیجیان و معلمان آگاه در مقابل تهاجم علیه تشیع و انقلاب اسلامی می‌ایستیم و در این مسیر هیچ گاه نباید حالت انفعالی داشته باشیم.

جوان آنلاین: آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، پیش از ظهر پنج‌شنبه در دیدار جامعه مداحان و معلمین و کادر اجرایی مدارس شهرک‌های سپاه پاسداران استان تهران در مدرسه عالی امیرالمومنین(ع) با بیان حدیثی از امام صادق(ع)، گفت: امام(ع) می‌فرماید " كُلُّ ذِي صَناعَةٍ مُضطَرٌّ إلي ثَلاثِ خِصالٍ يَجتَلِبُ بِهَا المَكسَبَ و هُوَ أن يَكونَ حاذِقاً بِعَمَلِهِ مُؤَدِّياً لِلأمانَةِ فِيهِ مُستَميلاً لِمَن استَعمَلَهُ / هر صنعت‏گر از سه خصلت گریز ندارد تا با آنها كسبش را رونق بخشد، در كارش زبردست باشد، امانت دار باشد و نظر كارفرماي خود را [تأمين و] به خود جلب كند".

وی تصریح کرد: کسانی که ناآگاهانه وارد کاری می‌شوند، آنچه را که خراب می‌کنند، بیش از آن چیزی است که درست انجام می‌دهند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به لزوم تسلط مداحان بر مطالب و اشعار، ادامه داد: مداحان با توجه به نیازهای جامعه باید بدانند چه مطالب و اشعاری احساسات و روحیه شور حسینی را بالا می‌برد و موجب اتحاد در جامعه می‌شود.

وی تصریح کرد: معلمان نیز باید با رعایت امانتداری، نسبت به درسی که ارائه می‌دهند، آشنا باشند و روحیه دانش آموزان و جوانان را درک کرده و آنان را با اسلام آشنا سازند.

انتخاب‌ها باید بر اساس لیاقت و شایسته سالاری

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که بسیجان هم باید در کارهایشان " حاذِقاً بِعَمَلِهِ" باشند، بر ضرورت توجه به شایسته سالاری تأکید کرد و افزود: متاسفانه گاهی افرادی به سمت‌هایی منصوب می‌شوند که آگاهی کامل را در آن حیطه کاری نداشته و ایجاد مشکل می‌کنند. انتخاب‌ها باید بر اساس لیاقت و شایسته سالاری صورت گیرد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: باید مسئولیت‌ها به افراد دارای جاذبه سپرده شود تا بتوانند مردم را به اسلام و انقلاب جذب کنند؛ متاسفانه برخی با ادبیات نامناسب با مردم و جوانان برخورد می‌کنند که شایسته نظام نیست.
وی با اشاره به جذابیت‌های قرآنی، یادآور شد: تمسک به قرآن و بهره گیری از جاذبه‌های قرآن، مشکلات را حل می‌کند.

آیت الله مکارم در ادامه با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه تشیع و انقلاب اسلامی، یادآور شد: دشمنان از طریق تضعیف اعتقادات و القاء شبهات، ماهواره‌ها و سایت‌های فاسد و تحریم‌های اقتصادی از جمله تحریم دارویی، ایران اسلامی و انقلابی ایران را مورد هجوم قرار داده‌اند.

این استاد برجسته حوزه با تاکید بر لزوم مقابله با هجمه‌های دشمنان، تصریح کرد: به برکت تعلمیات قرآن، مجالس حسینی و فاطمی و بسیجیان  و معلمان آگاه در مقابل تهاجم علیه تشیع و انقلاب اسلامی می ایستیم و در این مسیر هیچ گاه نباید حالت انفعالی داشته باشیم.

توجه به صرف جویی و مقاومت اقتصادی

وی به مشکلات اقتصادی جامعه اشاره کرد و یادآور شد: با صرف جویی و مقاومت اقتصادی بر تحریم ها فائق خواهیم آمد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود، پرخاشگری را عامل بسیاری از اختلافات خانوادگی دانست و گفت: بسیاری از مشکلات خانواده‌ها به خاطر گزنده گویی طرفین است. جایز نیست مردان با سخنانی که زمینه تهمت در آن وجود دارد، با همسران خود سخن بگوید. اگر حرف‌ها توأم با محبت بیان شود، اختلافات درون خانواده‌ها به حداقل می‌رسد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار