کد خبر: 641546
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
معاون امور عمرانی استانداری
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: هرچند مردم صبور و همراه مسوولان هستند اما جیره بندی آب در مرکز این استان زیبنده نیست.

شاهپور رستمی در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان بوشهر افزود: هم اینک افزون بر محدودیت منابع مالی، تاسیسات، تجهیزات و امکانات شرکت های متولی آب در این استان به دلیل فرسودگی پاسخگوی این بخش نیست.
وی یادآورشد: برون رفت از وضعیت کنونی آب در استان بوشهر نیازمند توجه ملی، منطقه ای و همراهی مردم با مسوولان است.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر اضافه کرد: تکیه بر اعتبارات دولتی به هیچ وجه پاسخگوی نیاز بخش آب نیست و باید با حمایت بخش خصوصی و روش های جدید تامین منابع مالی برای این بخش تدبیر جدی شود.
رستمی گفت: احداث خط دوم انتقال آب بوشهر و استفاده از ظرفیت کارخانه های آب شیرین کن با حمایت وزارت نیرو برای پاسخگویی به کمبودهای این بخش ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی افزود: برای حمایت از بخش آب پارسال از طریق اعتبارات خشکسالی، تملک سرمایه ای و سایر منابع کمک های خوبی انجام شد که امسال نیز با تاکید مدیریت ارشد استان بوشهر این حمایت ها انجام می شود.
رستمی در بخش دیگری از سخنانش بلاتکلیف ماندن پروژه فاضلاب بوشهر را یادآورشد و گفت: در سفر معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری به این استان نیز بر سرعت بخشی در حل این مشکل تاکید شده است.
معاون امور عمرانی استانداری بوشهر افزود: افزون بر نیمه تمام ماندن فاضلاب بوشهر موضوع تضفیه خانه این طرح نیز مشکل آفرین شده است که برای حل آن باید فکر اساسی کرد.
وی افزود: با توجه به این که 18 شهر استان بوشهر ساحلی هستند و ممنوعیت ورود پساب به دریا مسوولان باید برای اجرای طرح های فاضلاب در شهرها و روستاهای استان بوشهر اقدام جدی کنند.
مدیرعامل سابق شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز دراین آیین گفت: به دلیل فرسوده بودن شبکه 30درصد آب توزیعی هدر می رود.
حیدر دهقانی افزود: هم اینک 270 هزار متر مکعب مخازن ذخیره آب در استان بوشهر وجود دارد و 170 هزار متر مکعب نیز در دست ساخت است که با تکمیل این طرح ها در زمان قطعی آب در تامین آب مورد نیاز مشترکین مشکلات کمتری خواهد بود.
وی افزود: خط دوم و سوم آب رسانی به بوشهر با 25 و 40 سال قدمت دچار فرسودگی جدی است که بیشترین نقطه آن به طول 60 کیلومتر حدفاصل بوشهر - برازجان است که باید برای احداث خط حدید تدبیر شود.
دهقانی یادآورشد: اراضی بین خط دوم و سوم نیز در زمان اجرا تملک نشده است که 500 میلیارد ریال مطالبه مالکان است.
کیقباد یاکیده مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: با تکیه بر منابع انسانی و حمایت مسوولان همانطور که تاکنون این شرکت طرح های مهمی اجرا کرده است قادریم بحران های بزرگ تری را نیزپشت سر بگذاریم .
روح الله طاهریان پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر نیز گفت : حوزه ماموریتی در این شرکت کاری فنی است که ما نیز بدون توجه به مسایل حاشیه ای و فرصت سوزی با همدلی برای خدمت رسانی بهتر به مشترکان اقدام خواهیم کرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر