کد خبر: 641476
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
با نهایی شدن مقدمات پرداخت قسط پنجم دارایی‌های بلوکه شده ایران، مبالغ مربوط به آن فردا (17 آوریل)، به حساب بانک مرکزی واریز و این مبلغ قابل برداشت است.

خبرگزاری ایسنا: با نهایی شدن مقدمات پرداخت قسط پنجم دارایی‌های بلوکه شده ایران، مبالغ مربوط به آن فردا (17 آوریل)، به حساب بانک مرکزی واریز و این مبلغ قابل برداشت است.

 تاکنون چهار قسط مربوط به دارایی‌های بلوکه شده ایران به حساب بانک مرکزی واریز شده است و قسط پنجم این دارایی ها که براساس توافق ایران و 1+5 در ژنو آزاد می شود نیز فردا قابل برداشت است.

براین اساس تا کنون براساس توافق ژنو، مبالغ مربوط به اقساط 4.2 میلیارد دلاری به حساب بانک مرکزی واریز شده است.

سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با 1+5 دراین باره به ایسنا گفته بود: تا کنون همه اقساط طبق توافق ژنو پرداخت شده و در حساب بانک مرکزی قرار دارد.

قسط اول دارایی‌های ایران که مبلغ 550 میلیون دلار و نزد بانک مرکزی ژاپن بود، سوم فوریه از طریق نشنال بانک سوییس به فرانک سوییس تبدیل و به حساب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز شد. قسط دوم از مبلغ 4،2 میلیارد دلار مورد توافق به مبلغ 450 میلیون دلار نیز به ین ژاپن در تاریخ 3 مارس 2014 برابر با دوازدهم اسفند ماه 1392 آزاد و در اختیار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

قسط سوم معادل 550 میلیون دلار، 7 مارس مصادف با 16 اسفندماه و قسط چهارم معادل 550 میلیون دلار نیز 10 آوریل برابر با 21 فروردین به حساب بانک مرکزی واریز شد.

فردا(پنجشنبه)، با آزادشدن قسط پنجم از هشت قسط ، مجموع دارایی‌های آزادشده به دو میلیارد و ٦٥٠ میلیون دلار می رسد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حق گو
|
-
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
0
درد من حصار برکه نیست ... دردمن زیستن با ماهیانی است ... که فکر دریا به ذهنشان خطور نکرده است... درود بر دولت روحانی و ظریف ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار