کد خبر: 641470
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
هزینه حج برای هر زائر چینی ۸۵۰۰ دلار است که این مبلغ حدود ۱۵ میلیون تومان گران‌تر از هزینه حج برای زائران ایرانی است و از طرفی تأمین‌ غذا برای زائران چینی به عهده خود زائران است.

پایگاه اطلاع رسانی حج: هزینه حج برای هر زائر چینی ۸۵۰۰ دلار است که این مبلغ حدود ۱۵ میلیون تومان گران‌تر از هزینه حج برای زائران ایرانی است و از طرفی تأمین‌ غذا برای زائران چینی به عهده خود زائران است.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در دیدار با رئیس جامعه مسلمانان چین گفت: در طول سال بیش از 800 هزار عمره گزار ایرانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، بیش از یک و نیم میلیون نفر از ایرانیان به عتبات عالیات مشرف می‌شوند و 64 هزار ایرانی برای انجام مناسک حج به عربستان اعزام می‌شوند و اعزام این تعداد از زائران به عربستان و عراق نیازمند برنامه ریزی‌های منظم و منسجم است.

وی در توضیح خدماتی که طی عملیات حج و عمره به زائران ایرانی ارائه می‌گردد، افزود: 74 هتل در مکه و مدینه برای اسکان زائران ایرانی در موسم عمره در نظر گرفته شده، غذای زائران در 4 آشپزخانه متمرکز صنعتی در شهرهای مدینه و مکه طبخ و به هتل‌های محل سکونت زائران انتقال داده می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: برای انتقال زائران از هتل‌ها به حرم از اتوبوس‌های حمل و نقل درون شهری استفاده می‌شود که این اتوبوس‌ها به صورت شبانه روزی به زائران ایرانی در ایام حج و عمره خدمات رسانی می‌کنند.

اوحدی خاطرنشان کرد: تمام زائران ایرانی در سفر به عربستان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و هر زائری قبل از اعزام از هتل محل سکونتش در مدینه و مکه و حتی اتاق محل سکونت و ساعت و شماره پرواز خود مطلع است.

وی بیان کرد: سازمان حج و زیارت در عملیات حج و عمره برای تمامی خدمات از جمله اسکان، تغذیه، دارو و درمان، بیمه، بلیط هواپیما و حمل و نقل درون شهری و بین شهری زائران برنامه ریزی می‌کند و تأمین کلیه این خدمات با سازمان حج و زیارت است و زائران در این خصوص دغدغه ای ندارند.

رئیس سازمان حج و زیارت متوسط هزینه عمره زائران ایرانی در سفر 10 روزه را حدود 600 دلار و متوسط هزینه سفر حج تمتع در سال 93 را حدود 3 هزار و 200 دلار اعلام کرد که این میزان قیمت‌ها موجب تعجب اعضای هیأت چینی شد.

اوحدی اظهار کرد: ما قادریم در امور مربوط به حمل و نقل و اسکان حجاج چین و برنامه ریزی‌ها به شما کمک کنیم و دعوت می‌کنیم در ایام حج از نحوه و فرآیند خدمات رسانی به حجاج ایرانی بازدید به‌عمل آورید.

هیأت اعزامی در این دیدار در خصوص هزینه حج زائران چینی اعلام کردند: هزینه حج برای هر زائر چینی 8 هزار و 500 دلار شامل 3 هزار و 200 دلار برای بلیط هواپیما و 5 هزار و 300 دلار تنها برای اسکان و حمل و نقل داخلی زائران چینی در عربستان است (که این مبلغ حدود 15 میلیون تومان گرانتر از هزینه حج برای زائران ایرانی است) و از طرفی تأمین غذا به عهده خود زائران است.

در دیدار رئیس سازمان حج و زیارت با رئیس جامعه مسلمانان چین، مشکلات اعزام، اسکان و خدمات رسانی به حجاج چین عنوان شد و زمینه برای برقراری همکاری بیشتر و انتقال تجربیات فراهم شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار