کد خبر: 641448
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
متخصص گوارش اعلام کرد
متأسفانه استفاده از پکیج، آثار مخربی بر روی سیستم گوارش ساکنان منزل دارد به همین دلیل گازهای متصاعد شده از پکیج‌ها و انتشار آن در فضای داخلی منازل مدتی است مورد توجه پزشکان قرار گرفته است.
سید محمود اسحاق حسینی با توجه به آثار سوء استفاده از پکیج در آپارتمان‌ها گفت:متأسفانه استفاده از پکیج، آثار مخربی بر روی سیستم گوارش ساکنان منزل دارد به همین دلیل گازهای متصاعد شده از پکیج‌ها و انتشار آن در فضای داخلی منازل مدتی است مورد توجه پزشکان قرار گرفته است.

این متخصص گوارش افزود: انتشار این گازها موجب خشک شدن هوای اتاق می‌شود که این امر به بروز مشکلات تنفسی در ساکنان منزل منجر می‌شود.

وی ادامه داد: این مسئله در افرادی که پولیپ بینی دارند یا دچار تغییراتی در قسمت فوقانی دستگاه تنفس هستند و با دهان تنفس می کنند شدیدتر است.

 رئیس بخش داخلی بیمارستان امیراعلم، با بیان اینکه تداوم این روند، خطر ابتلا به یبوست را به همراه دارد عنوان کرد: هر چه مدت زمان استفاده از پکیج طولانی‌تر باشد به تبع آن خشکی هوای اتاق نیز شدت می‌یابد و ادامه این روند به کاهش ترشحات دستگاه گوارش منجر می‌شود و در طولانی مدت یبوست و خشکی مزاج را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

 استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اثرات پکیج بر افرادی که از مشکل یبوست رنج می‌برند، تصریح کرد: متأسفانه تداوم این امر منجر به تشدید یبوست در این افراد می‌شود؛ بنابراین به این افراد توصیه می شود چنانچه به ناچار از سیستم پکیج در منزل استفاده می کنند مصرف 8 لیوان آب یا چای کمرنگ را فراموش نکنند.

 متخصص گوارش گفت: مصرف میوه‌هایی از قبیل آلو، انگور، انجیر و گلابی می‌تواند موجب کاهش عوارض ناشی از خشکی هوا بر اثر استفاده از پکیج شود.

رئیس بخش داخلی بیمارستان امیر اعلم، با ابراز تأسف از بی‌توجهی دستگاه‌های مسئول به رواج روزافزون استفاده از پکیج در منازل گفت: گرچه گازهای متصاعد شده از پکیج به مسمومیت با گاز CO یا CO2 منجر نمی‌شود اما اثرات مخربی به خصوص در طولانی مدت بر سلامت ساکنان منازل دارد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار