کد خبر: 641409
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
همزمان با آغاز هفته سلامت، اولين كانون فرهنگي تخصصي سلامت استان اصفهان در مساجد كاشان افتتاح می شود.

دکتر سیّد علیرضا مروجی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اعلام این خبر گفت: این کانون به همت دانشگاه علوم پزشکی کاشان و با مشارکت ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور و دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت راه اندازی می گردد.

وی، هدف از تاسيس اين كانون را در راستای ابلاغ سياست هاي كلي سلامت از سوی مقام معظم رهبري عنوان کرد و افزود: گسترش فرهنگ سبک زندگی سالم، افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری، توانمندی و مشارکت فعالانه فرد، خانواده و جامعه در تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت با استفاده از ظرفیت نهادها و سازمان‌های فرهنگی، آموزشی و رسانه‌ای می باشد.

دکتر مروجی، افزایش اطلاعات نمازگزاران در رابطه با سلامت، بهداشت خانواده، مبارزه با بیماری ها، بهداشت محیط،بهداشت روان، آشنایی نزدیک با نیازمندی های بهداشتی مردم و تحقق شعار سلامت در مساجد را از دیگر اهداف این کانون برشمرد.

وی ادامه داد: ارتقاء جلوه طبابت و سلامت به حوزه معنویت و اخلاق اسلامی، افزایش مهارت اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و ترویج، توسعه و تعمیق رفتارهای سالم در میان اعضای کانون‌های فرهنگی هنری، از دیگر دستاوردهای آتی این کانون تخصصی سلامت است.

وی تصریح کرد: این تفاهم نامه في مابين دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ستاد عالي كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور و دفتر آموزش و ارتقاءسلامت وزارت بهداشت در این راستا انعقاد شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار