کد خبر: 641399
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
استاندار مرکزی از اتمام پروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک تا پایان سال 95 خبر داد.

محمدحسین مقیمی در کارگروه تخصصی سلامت اظهار داشت: بیمارستان ولیعصر(عج) اراک یک بیمارستان 380 تختخوابی است که روزانه بیش از 100 هزار نفر به این مرکز درمانی مراجعه و انتظار خدمات‌رسانی مطلوب را دارند که با این شرایط امری محال است.

وی ابراز داشت: متاسفانه به دلیل قدمت بسیار طولانی بیمارستان فعلی فضا و امکانات این مرکز درمانی پاسخگوی نیاز مراجعه‌کنندگان نیست که باید هر چه سریع‌تر این چالش برطرف شود.

استاندار مرکزی گفت: هزینه مورد نیاز برای ادامه روند ساخت بیمارستان با توجه به افزایش تورم 850 میلیارد ریال است.

وی بیان داشت: اگر می‌خواهیم به توسعه پایدار برسیم ابتدا باید انسان سالم داشته باشیم و این مهم با برنامه‌ریزی به منظور پیشگیری قبل از درمان و مسائل درمانی با امکانات فیزیکی خوب و نیروی انسانی متخصص و متعهد امکانپذیر می‌شود.

مقیمی تصریح کرد: این کارگروه برای رشد شاخص‌های سلامت دو محور کاری پیشگیری و سپس مسئله درمان را در برنامه کار خود دارد.

مقیمی پیشگیری با فرهنگ‌‌سازی عمومی و نهادینه کردن فعالیت‌های پیشگیرانه در کاهش امراض و انواع بیماری‌ها، عمل به تاکیدات دین در حوزه سلامت، تغذیه سالم، رعایت بهداشت عمومی و فردی را از دیگر محورهای کاری این کارگروه برشمرد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات پزشکی، از عوامل اصلی مرگ و میرها، سرطان‌ها و تومورها، سکته‌ها و تصادفات است که عوامل آنها کم تحرکی و ورزش نکردن، عدم تغذیه سالم و مفید و عدم رعایت قانون و مقررات است و همه اقدامات پیشگیرانه در این کارگروه تخصصی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماری‌ها ناشی از کم تحرکی، تغذیه نامناسب و سوانح و حوادث است که می‌توان با اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی، فرهنگ‌‌سازی و ارائه آموزش‌های لازم زمینه را برای اعمال پیشگیرانه تقویت کرد تا شاخص‌های سلامت ارتقا یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار