کد خبر: 641386
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
افزایش ضریب مکانیزاسیون یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی به شمار می‌رود.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان با عنوان کردن این مطلب به نقش مدیریت مزرعه در افزایش تولیدات کشاورزی اشاره کرد و گفت: مدیریت مزرعه می‌تواند حدود 20 تا 30 درصد در افزایش تولید محصولات کشاورزی موثر باشد.

جواد تاراسی با اشاره به راهکارهای مدیریت مناسب مزرعه افزود: افزایش ضریب مکانیزاسیون یکی از راه‌های مدیریت مزرعه به شمار می‌رود.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان به جایگاه استان زنجان در زمینه بهره‌گیری از ماشین‌آلات کشاورزی اشاره کرد و گفت: زنجان در زمینه افزایش ضریب مکانیزاسیون در بخش کشاورزی از برنامه پنجم جلوتر است.

وی با بیان اینکه برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی راهکارهای مختلفی وجود دارد به مصرف سوخت واحدهای‌ گاوداری و مرغ‌داری اشاره کرد و گفت: صرفه جویی در مصرف سوخت این واحدها می‌تواند راهکار دیگری برای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی باشد.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان زنجان افزود: به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت واحدهای گاوداری و مرغ‌داری فعال در استان زنجان، تاکنون اقداماتی صورت گرفته است، ولی کامل نبوده و دستیابی به این هدف نیازمند تلاش بیشتر است.

تاراسی نقش ترویج را برای صرفه‌جویی مصرف سوخت در تولید گوشت قرمز و گوشت سفید موثر دانست و عنوان کرد: همچنین با حمایت از این واحدهای تولیدی می‌توان به این هدف نایل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار