کد خبر: 641358
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه از مقاوم سازی 46 هزار واحد مسکونی روستایی استان خبر داد.

شمس‌الله خدادادی  گفت: دولت از سال 84  طی مصوبه‌‌ای، تسهیلاتی به مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی اعطا کرده است.

وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر 200 هزار واحد روستایی در کشور از تسهیلات مقاوم‌سازی برخوردار می‌شوند، افزود: روستاییان مدت 24 تا36 ماه فرصت دارند که برای بازپرداخت تسهیلات اقدام کنند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمانشاه  با اشاره به اینکه روستاییان می‌توانند از  طریق ضمانت‌های مختلف از جمله ضمانت زنجیره‌ای، سند مالکیت برای دریافت تسهیلات اقدام کنن گفت: افراد ساکن در شهرهای با جمعیت زیر 25 هزار نفر نیز مشمول دریافت این تسهیلات خواهند بود و تاکنون 46 هزار واحد مسکونی از 2 هزار 555 روستای دارای سکنه استان کرمانشاه، معادل 34 درصد از منازل روستایی مقاوم‌سازی شده است.

به گفته این مسئول، تلاش برای حفظ هویت معماری سنتی مساکن روستایی، بهینه‌سازی مصرف انرژی و ترویج فرهنگ بیمه در مقابل حوادث احتمالی از اهداف مهم اعطای تسهیلات به روستاییان خواهد بود.

خدادادی افزود: علاوه بر روستاییانی که قصد مقاوم‌سازی مسکن خود را داشته، متقاضیانی که در شهرها قصد مهاجرت به روستا را دارند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه  طرح مسکن مهر در استان به خوبی اجرا شده، گفت: سهم استان کرمانشاه از سال 88 تا 92 هفت هزار و 786 واحد بوده که از این تعداد با 6 هزار و 710 واحد عقد قرار داد شده و سه هزار و 751 واحد کار آن‌ها به اتمام رسیده که پیشرفت 78 درصدی را نشان می‌دهد.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار