کد خبر: 641355
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
با اجرای عملیات اجرایی 15 پروژه نیمه تمام آبیاری تحت فشار در سطح 57 هکتار، میزان اراضی استفاده‌کننده از سیستم آبیاری تحت فشار به 400 هکتار رسید.

 

محمد صوابی، مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با عنوان کردن این مطلب و با اشاره به اینکه در 20 سال اخیر در سطح 400 هکتار از اراضی این شهرستان آبیاری تحت فشار اجرا شده است، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها در سال گذشته به ازای هر هکتار اجرای آبیاری قطره‌ای 35 میلیون ریال هزینه شده است. در همین راستا یک میلیارد و 995 میلیون ریال توسط دولت و 2 میلیارد و 500 میلیون ریال توسط کشاورزان تأمین و هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی نقش مهمی در کاهش مصرف آب و افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی دارد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود علاوه بر صرفه‌جویی 228 هزار متر مکعبی آب، شاهد بهبود کیفیت محصول تولیدی در باغات انار و انگور و نیز افزایش دو برابری تولید این محصولات نیز باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با بیان اینکه خرده مالکی در اراضی کشاورزی مهم‌ترین مشکل فرارو برای اجرای سیستم‌های مکانیزه کشاورزی است، تصریح کرد: در حال حاضر متوسط قطعات زراعی و باغی در این شهرستان 2دهم هکتار است که این عامل موجب شده که استقبال از اجرای عملیات نوین آبیاری با مشکل مواجه شود، چرا که اجرای این طرح به دلیل نیاز به استخر ذخیره آب با هزینه‌های زیادی روبرو است و اکثر کشاورزان توان پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند.

صوابی با اشاره به وجود 27 هزار اراضی کشاورزی آبی در شهرستان کاشمر یادآور شد: اجرای سیاست‌های تشویقی و اجرای سیستم‌های آبیاری نوین به صورت گروهی و تجمیعی تنها راه حل برای استفاده کشاورزان از این سیستم آبیاری تحت فشار است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار