کد خبر: 641346
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
استاندار بوشهر ازساخت دو نیروگاه جدید در جوار نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد .

مصطفی سالاری اعلام کرد: واحدهای جدید در محل اجرای نیروگاه هزار مگاواتی فعلی بوشهر ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به سفر معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری به استان بوشهر گفت: در این سفر معاون رییس جمهوری در زمینه تامین اعتبار چندین طرح مهم زیرساختی از جمله راه آهن و آزاد راه شیراز- بوشهر، سدهای دشت پلنگ و باغان، فاضلاب و استادیوم 15 هزار نفری بوشهر موافقت کرد.
سالاری افزود: براساس موافقت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اعتبار مورد نیاز راه آهن شیراز - بوشهر از محل منابع مالی فاینانس تامین خواهد شد.
این مسئول با اشاره به اینکه وزیر راه و شهرسازی نیز پیش از این موافقت خود را برای سرعت بخشی در اجرای راه آهن شیراز - بوشهر اعلام کرده بود ، یادآورشد: باتوجه به اینکه دو قطعه از آزاد راه شیراز - بوشهر در بوشهر اجرایی شده است مسیر این طرح تغییر نخواهد کرد و براساس آنچه در مطالعات قبلی دیده شده است ادامه خواهد یافت.
سالاری بااشاره به اینکه ساخت آزاد راه الزام قانونی مشارکت بخش خصوصی دارد، افزود: آزاد راه بوشهر - شیراز نیز باید حداقل با مشارکت و تامین اعتبار 50درصدی بخش خصوصی است که معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری نیز موافقت خود در تامین50درصد اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح را اعلام کرد.
استاندار بوشهر ادامه داد: ساخت سدهای دشت پلنگ و باغان نیز از محل فاینانس مجوزهای لازم را از شورای اقتصاد دریافت کرده است و در این سفر نیز معاون رییس جمهوری موافقت خود را با تامین 15درصد ارزش ریالی مورد نیاز اعلام کرد و در عمل همه موانع اجرایی و تامین اعتبار این طرح ها برطرف شد.
سالاری اضافه کرد: با قرار گرفتن این سدها در پروژه های فاینانس بین ایران و چین این پروژه عملیاتی می شود.
وی ضرورت اصلاح شیوه های آبیاری از غرقابی را یادآورشد و گفت: دکتر نوبخت در این سفر با تامین اعتبار 190 میلیارد ریال برای اجرای این طرح در سطح یکهزار هکتار نخیلات استان بوشهر که با مشارکت وزارتخانه های نیرو و کشاورزی انجام می شود موافقت کرد.

استاندار بوشهر افزود: صدور دستور لازم برای تامین اعتبار تکمیل استادیوم 15هزار نفری بوشهر و اصلاح شبکه فاضلاب بوشهر نیز از دیگر دستاوردهای سفر معاون رییس جمهوری به این استان است.
وی گفت: همچنین از دکتر نوبخت درخواست شد که با تخصیص 60درصد اعتبارات عمرانی استان بوشهر در نیمه نخست امسال زمینه تکمیل و بهره برداری از 350 پروژه مهم را فراهم کند که معاون رییس جمهوری با نظر موافق دستور بررسی این موضوع را صادر کرد.
سالاری یادآورشد: پارسال از مجموع اعتبارات مصوب عمرانی 42درصد در استان بوشهر تخصیص یافت که نسبت به دیگر استان ها در این شاخص وضعیت بهتری داشتیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار