کد خبر: 641333
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
رئیس حوزه هنری یزد:
رئیس حوزه هنری یزد از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر جوان سوره ماه در استان يزد خبر داد.

سيد ناصر امامي ميبدي اظهار داشت: این جشنواره با هدف كشف و پرورش استعدادهای هنری جوان، با شعار "معنویت، اندیشه و هنر" به همت دفتر هنرهای نمایشی این نهاد برگزار خواهد شد.

وي، برگزاري این جشنواره را در راستای بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه عنوان کرد و افزود: از امسال بخش تجربه‌های جوان به این جشنواره افزوده شده است.

امامي ميبدي با اشاره به تولید محوری جشنواره تئاتر سوره ماه ادامه داد: موضوع آثار ارسالی باید حول محورهای "ارزش‌های دینی"، "انقلاب اسلامی و دفاع مقدس"، "خانواده الگوی ایرانی"، "ادبیات كهن اسلامی و ایرانی" و "چشم انداز ایران1404 " باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: جشنواره تجربه‌های جوان، شامل نمایش‌هایی است كه كارگردان و سایر اعضای گروه در زمان برگزاری جشنواره، شرایط سنی تا 30 سال را داشته باشند.

امامی با بیان اینکه آثار تولید شده‌ در بخش تجربه‌های جوان توسط هیئت داوران انتخاب و اثر برگزیده این بخش به جشنواره منطقه‌ای معرفی می‌شود، افزود: گروه‌های دوم و سوم نیز برای اجرای عمومی مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

رئيس حوزه هنری یزد بيان كرد: به گروه‌های راه یافته به جشنواره استانی مبلغ 5 ميليون ریال کمک هزینه پرداخت خواهد شد.                                    

امامی اضافه کرد: به گروهی که از جشنواره استانی به جشنواره منطقه‌ای راه پیدا می‌کند، مبلغ 10 ميليون ریال و در صورت راه‌یابی به جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه مبلغ 15 ميليون ریال اهدا خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر