کد خبر: 641235
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
جوان آنلاين از تازه‌ترين تكنولوژي خبر مي‌دهد
در اواخر دهه 90 قرن پيش، يكي از قالب‌هاي قابل حمل موسيقي - mp3 - توانست به لطف سايت اشتراك‌گذاري Napster (كه در اوج رسوايي خود به سر مي‌برد)، به عنوان يك فرمت غير قانوني يا به اصطلاح "دزد دريايي"، شهرتي را براي خود كسب كند. اين فرمت به دليل حجم پايين و كيفيت قابل توجه، توانست جايگاه خوب و اجتناب ناپذيري را در ميان علاقمندان موسيقي بدست آورد. ولي اكنون انتخاب بهتري هم براي قالب موسيقي با كيفيت وجود دارد
صالح سلیمانی
جوان آنلاين: در اواخر دهه 90 قرن پيش، يكي از قالب‌هاي قابل حمل موسيقي - mp3 - توانست به لطف سايت اشتراك‌گذاري Napster (كه در اوج رسوايي خود به سر مي‌برد)، به عنوان يك فرمت غير قانوني يا به اصطلاح "دزد دريايي"، شهرتي را براي خود كسب كند. اين فرمت به دليل حجم پايين و كيفيت قابل توجه، توانست جايگاه خوب و اجتناب ناپذيري را در ميان علاقمندان موسيقي بدست آورد. ولي اكنون انتخاب بهتري هم براي قالب موسيقي با كيفيت وجود دارد و رفته رفته در حال كسب شهرت بيشتري است.

به گزارش جوان آنلاين به نقل از سايت سي‌نت، FLAC يك فرمت براي فايل‌هاي صوتي است مي‌تواند يك سي‌دي صوتي را با حجمي معادل نصف آن ذخيره كند و علاوه بر اين، كيفيت بالاتري از موسيقي را در اختيار شما قرار دهد. اين فرمت با اكثر دستگاه‌هاي پخش موسيقي همخواني دارد و با نصب يك برنامه، مي‌تواند به راحتي بر روي آيفون يا گوشي‌هاي ديگر قابل اجرا باشد. تاكنون، فرمت FLAC (كدك صوتي فشرده رايگان) شهرت مشابه روزهاي ابتدايي mp3 را بدست آورده است اما پيش‌بيني مي‌شود كه با شناخته‌تر شدن آن، استقبال بيشتري از آن صورت بگيرد چرا كه داراي كيفيت بالاتر و با حجم 40 تا 50 درصد كمتر است. بنابراين يك فرمت ايده‌آل براي علاقمندان به موسيقي است. اين فرمت در سال 2001 به عنوان جايگزيني فشرده براي ديگر فرمت‌هاي ALAC (اپل)، WAV (ويندوز) و WMA پديد آمد. چرا كه هر كدام از اين فرمت‌ها داراي معايبي بودند. 

در حالي كه فرمت ALAC در ميان طرفداران اپل به محبوبيت خاصي دست پيدا كرده است، اما نتوانست ديگر مصرف كنندگان را به استفاده از آن ترغيب كند. فرمت WAV نيز از كيفيت بالايي برخورددار است و با سيستم عامل iOS اپل هم سازگار است اما بدليل حجم بسيار بالا، نمي‌تواند فرمت مناسبي لقب بگيرد.

منبع: www.news.cnet.com

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
متین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
1
بسیار خوب بود متشکر از زحماتتون
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
0
0
تفاوتش با فرمت فعلی آیتونز چیه ؟ M4A
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار