کد خبر: 641199
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
پس از دستور رئيس جمهور موقت صورت مي‌گيرد
الكساندر تورچينف، رئيس جمهور موقت اوكراين دستور حمله به شرق اوكراين را صادر كرد و نيروهاي نظامي وارد حوزه شرقي شده اند. البته هنوز درگيري در ميان نيروهاي دولت موقت و روس تباران ساكن شرق اوكراين شكل نگرفته است اما نيروهاي غربي (كي اف) وارد مناطقي شده اند كه شرق گرايان در آن خواهان خودمختاري بوده و برخي از ساختمان هاي دولتي را تصرف كرده اند.
الكساندر تورچينف، رئيس جمهور موقت اوكراين دستور حمله به شرق اوكراين را صادر كرد. 

به گزارش تلگراف تورچينف، رئيس جمهور موقت اوكراين دستور جنگ و حمله به شرق اوكراين را صادر كرد و نيروهاي نظامي با بيش از 12 خودروي زره پوش وارد مناطق شرقي شده و تا يك مايلي شهر ايزيوم پيش رفته اند.

اين در حالي است كه آخرين خبرها حكايت از آن داشت كه دولت موقت به همراه انتخابات خردادماه همه پرسي براي خودمختاري در شرق اوكراين را پذيرفته است.

دولت هاي غربي به همراه دولت موقت اوكراين اين حمله را «عمليات عليه تروريست» ناميده اند كه عليه جدايي طلبان روس تبار انجام مي شود.




روسيه بارها تكرار كرده است كه در صورتي كه جان روس تباران در خطر باشد حاضر است وارد عمل شود. بر همين اساس بايد منتظر تحولات عميق تري بود زيرا نيروهاي روسي در صورت لزوم از اين توانايي برخوردار هستند كه تنها در مدت 13 دقيقه وارد مناطق عملياتي بخصوص در شهرهاي مهمي همچون دونتسك، لوهانسك و خاركف شوند. اين اتفاق مي تواند همزمان واكنش غرب بخصوص آمريكا را به همراه داشته باشد.

منافع درهم پيچيده روسيه و آمريكا در اوكراين و نظام بين الملل از اين پتانسيل برخوردار است كه فضاي بين المللي را دچار بحران هاي عميق تاريخي كند.

البته هنوز درگيري در ميان نيروهاي دولت موقت و روس تباران ساكن شرق اوكراين شكل نگرفته است اما نيروهاي غربي (كي اف) وارد مناطقي شده اند كه شرق گرايان در آن خواهان خودمختاري بوده و برخي از ساختمان هاي دولتي را تصرف كرده اند.

اخبار و تصاوير نشان مي دهد كه شرق نشينان روس تبار نيز مسلح هستند و خود را براي جنگ با دولت موقت آماده كرده اند.

در خبري ديگر آمده است كه 16 هزار نيروي نظامي اوكراين كه در كريمه خدمت مي كردند به ارتش روسيه پيوسته اند. بسياري از نظاميان اوكراين مخالف جنگ بوده و حتي در درگيري هاي شهري اقدام به سركوب نمي كردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار