کد خبر: 641186
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
در هفته معلم
رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس با بیان اینکه پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته یکی از مهمترین مطالبات این وزارتخانه است، گفت: وزیر آموزش و پرورش پیگیر این موضوع است تا این مطالبات در هفته معلم پرداخت شود.

عطاءالله سلطانی‌صبور، رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس در خصوص وضعیت بودجه این وزارتخانه اظهار داشت: با توجه به بودجه اختصاص داده شده از طرف دولت، این وزارتخانه همچنان با کسری بودجه مواجه است.


وی افزود: وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت تمام مطالبات و تحقق بودجه مورد نیاز بخش‌های مختلف آن، نیازمند ۲۱۰۰ میلیارد تومان پول است که دولت باید به این وزارتخانه اختصاص دهد.


رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس گفت: پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته که تاکنون پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند از مهمترین این موارد است که وزیر آموزش و پرورش پیگیر این موضوع هستند تا این مطالبات در هفته معلم پرداخت شود.


*گلایه نمایندگان مجلس به دلیل عدم ایجاد ردیف سرانه مستقل برای بخش پرورشی در بودجه آموزش و پرورش


سلطانی‌صبور با بیان اینکه متأسفانه پیشنهاد کمیسیون آموزش مجلس برای ایجاد ردیف سرانه مستقل در بودجه تحقق پیدا نکرد، تصریح کرد: اعضای این کمیسیون نیز به همین دلیل از معاونت راهبردی ریاست جمهوری گلایه دارند و وزیر آموزش و پرورش و همکاران وی باید این موضوع را پیگیری کنند.


وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل کسری بودجه، ردیف سرانه مستقلی برای بخش پرورشی در نظر گرفته نشده است و از بودجه بخش عمرانی این وزارتخانه نیز کاسته شده است.


رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس با بیان اینکه در سال ۹۳، حقوق کارکنان این وزارتخانه ۲۰ درصد افزایش یافته است، عنوان کرد: حدود ۹۸ درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش به پرداخت حقوق کارکنان این وزارتخانه اختصاص داده می‌شود و باقیمانده آن در بخش پرورشی و دیگر بخش‌های مختلف این وزارتخانه صرف می‌شود.


وی خاطر نشان کرد: حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از هزینه‌های پرداختی گاز نیز به بخش سیستم سرمایشی و گرمایشی مدارس اختصاص داده شده است و از فروش هر نخ سیگار نیز محاسباتی صورت گرفته و پرداخت شده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار