کد خبر: 641116
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
در حالی ربیعی در دیدار با تشکل‌های‌کارگری از طرح جدید دولت برای‌کارگران مستاجر با عنوان ‌ مسکن امید خبر داد که معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این طرح گفت:به‌عنوان وزارتخانه تخصصی...
اقتصاد نو: علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی 18 فروردین ماه در دیدار نوروزی با تشکل‌های کارگری سیاست های کلی وزارت خود را تشریح کرد و همچنین به نقش آفرینی تشکلات کارگری و ایجاد کارگروههای مشترک با وزارت کار تاکید کرد و خبر داد که قرار است به زودی کمیته بهره وری در ارتباط با بحث حقوق و دستمزد کارگران تشکیل شود.
 
به گزارش تسنیم، اما خبر مهم و خوشایند در این جلسه برای کارگران مستاجر بود که به ظاهر دوامی زیادی نداشته است.
 
 بنابر اظهارات فرامرز توفیقی، مشاور عالی مجمع نمایندگان کارگران کشور ربیعی در دیدار نوروزی خود با تشکل‌های کارگری از  بررسی طرح "مسکن امید" در دولت به منظور حمایت از تامین مسکن اقشار کارگری سخن گفت.
 
مشاور عالی مجمع نمایندگان کارگران ایران با تاکید بر اینکه مطابق اظهارات مقامات دولتی این طرح با هدف تامین مسکن ارزان برای کارگران و مشمولان قانون کار بیمه شده و همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی دنبال می شود اظهار کرد: از صبحت‌های  مقامات دولتی برداشت می‌شود که این طرح جدید تامین مسکن از مسکن مهر کارکرد بهتری خواهد داشت و می توان مراحل آن را به صورت اجرایی تر دنبال کرد.
 
وی گفت: در برنامه ای که از سوی دولت بررسی می شود، طرح خانه دار شدن 3 تا 6 میلیون کارگر فاقد مسکن در یک دوره 5 ساله مطرح است.
 
*بی اطلاعی وزارت مسکن از طرح "مسکن امید" ربیعی
 
 تمام این زمزمه ها برای خانه دار شدن کارگران در حالیست که سید محمد پژمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، افزود: حتما مسکن امید در چارچوب منابع و اعتبارات حوزه کاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و با بخش تخصصی وزارت راه و شهرسازی و بنده به‌عنوان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن  برای اجرای این برنامه صحبتی نشده است.
 
وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی برنامه جامع میان‌مدت و بلند مدتی را برای بخش مسکن دارد که البته تاکنون اسمی را هم برای آن انتخاب نکرده‌ایم.
 
به گزارش تسنیم، یکی از اهداف اجرای طرح مسکن مهر در دولت‌های قبلی خانه دار‌شدن اقشار کم درآمد مانند کارگران بود و انتظار می‌رفت که کارگران بتوانند مشمول دریافت مسکن ارزان شوند.این در حالی است با وجود اجرای طرح مسکن مهر اما آمارهایی در وزارت کار از کارگران فاقد مسکن وجود دارد.
 
در حالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح دولت برای خانه دار شدن ارزان کارگران خبر داده است که وزارت راه و شهرسازی از این طرح در دولت ابراز بی اطلاعی می‌کند. با وجود بی اطلاعی وزارت راه و شهرسازی از این طرح که متولی ساخت مسکن در کشور است آیا می‌توان به وعده آقای وزیر کار به کارگران برای خانه‌دار شدن آنها امیدوار بود؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار