کد خبر: 641113
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
نماینده مردم تهران،ری،شمیرانات و اسلامشهر در مجلس از بیان مطالب خود و استماع سخنان وزیر نفت‌ از پاسخ‌های زنگنه قانع شد.

در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۶ فروردین‌ماه) مجلس شورای اسلامی و پس از سخنان بیژن نامدار زنگنه که برای پاسخ به سوال ملی حمید رسایی در صحن علنی مجلس حاضر شده بود، نماینده سوال‌کننده از توضیحات وزیر قانع شد.

در این نشست شمس‌الله بهمئی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در تشریح گزارش این کمیسیون درباره سوال ملی حمید رسایی از وزیر نفت درخصوص اینکه اظهارات وزیر نفت خلاف واقع و سیاهنمایی مطلق است، گفت: این سوال حمید رسایی، علی‌اصغر زارعی و روح‌الله حسینیان نمایندگان مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جلسه روز ۵ آذرماه سال گذشته با حضور زنگنه وزیر نفت و رسایی به نمایندگی از نمایندگان سوال‌کننده بررسی شد که در این جلسه نماینده سوال‌کننده گفت که زنگنه وزیر نفت با سخنرانی عمومی در سالن اجتماعات وزارت نفت در جمع کارکنان گفته که روحانی به من گفت یکی از وزرای پیشین نزد من آمد و گفت که من رفتم امارات و خواهش کردم یک مقدار پول از آنها گرفتم و آوردم ایران. دکتر روحانی گفت وقتی این وزیر رفت من نشستم گریه کردم که وضع کشور چرا باید به گونه‌ای باشد که وزیر ما برود از شیخ اماراتی خواهش کند چهار قران پول به ما بدهد.

وی گفت: آقای زنگنه تاکنون ۳ بار نیز تهدید به استعفا کرده است. به نظر می‌رسد که این فضاسازی و سیاه نمایی مقدماتی است برای موجه جلوه دادن استعفا که یبشتر ناشی از ضعف مدیریت ایشان است. اکنون سوال این است که آیا چنین نقل قولی که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، مورد تایید ایشان است؟ وزیری که از یک شیخ اماراتی با خواهش پول گرفته چه کسی است؟ شیخ اماراتی که پول قرض داده چه کسی است؟

بهمئی ادامه داد: در پاسخ آقای زنگنه وزیر نفت ابراز داشت که آقای رسایی از مقدمه‌ای که در سوال مطرح کرده‌اند نتیجه گرفته‌ا ند که بنده می‌خواهم استعفا دهم. بنده تا الان استعفا نکرده‌ام و به نظرم این مباحث هم یک جنگ روانی علیه بنده است. سخنرانی بنده در جمع کارکنان صنعت نفت نبوده بلکه در جمعی بوده که همکاران شهید تندگویان برای بزرگداشت ایشان برگزار کرده بودند. آقای روحانی هم این مطلب را نه به شخص بنده بلکه در هیات دولت مطرح کردند. اینکه شیخ که بوده چیزی نگفت، وزیر که بوده نگفت و نگفت هم که قرض بوده بلکه پول خودمان بوده که با هواپیما آوردند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: زنگنه ادامه داد که بنده هم این مطلب را نه از باب نقد وزیر و دولت قبلی بلکه از باب اینکه چرا با این همه پول و موقعیت و قدرت باید به این طریق مشکلاتمان را حل کنیم. ایشان اظهار داشت جمعی که این مطلب را بنده در آن مطرح کردم یک جمع خصوصی متشکل از خانواده شهید تندگویان بوده و معتقدم در انعکاسش شیطنت شده زیرا بنده هم مخالف انعکاسش بودم.

وی گفت: در ادامه آقای رسایی ابراز داشت که شما در مورد یک انسان معمولی یا یک کارمند دولتی صحبت نکرده‌اید، بلکه در مورد یک دولت و وزیر بوده که ما هم که حمایت کرده‌ایم انتقاداتی داریم. شما می‌فرمایید آقای روحانی اسم شیخ پول دهنده و وزیر پول گیرنده را ذکر نکرده اما شما برای پاسخ همین سوال دعوت شده‌اید. می‌توانستید از روحانی بپرسید. شاید شیخ مشخص نباشد اما وزیر که معلوم خواهد شد. اگر این اتفاق هم افتاده باشد مطرح کردنش در یک تریبون عمومی صحیح نبود.

بهمئی افزود: در ادامه برخی از اعضای کمیسیون به دلیل امکان ایجاد فضای منفی در کشور خواستار عدم طرح موضوع در صحن علنی مجلس شدند. در پایان آقای رسایی اعلام کرد چنانچه پیش از طرح سوال در صحن علنی، زنگنه از روحانی اسم وزیر مذکور را بپرسد و توانستیم با ایشان به جمع‌بندی برسیم، اینجانب از سوال خود انصراف می‌دهم. اما کمیسیون مطابق آیین‌نامه عمل کرد و با توجه به قانع نشدن اینجانب از پاسخ‌های وزیر، سوال را به صحن علنی ارجاع دهد. کمیسیون سوال را ملی تشخیص داد.
 
منبع: خانه ملت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار