کد خبر: 641014
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱
دولت از ميزان انصراف مردم براي دريافت يارانه نقدي رضايت دارد

انصراف ميليوني مردم از دريافت يارانه نقدي موجب رضايت‌مندي دولت شد و سخنگوي دولت نيز وعده داد شيب افزايش قيمت حامل‌‌هاي انرژي ملايم ‌‌شود و تورم نيز كاهش‌ ‌يابد.

همزمان با آغاز ثبت‌‌نام خانوار براي دريافت يارانه نقدي و فرا‌رسيدن ارديبهشت‌ماه و آغاز فاز دوم هدفمندي يارانه ها، دولت تمام تلاش خود را براي ترغيب مردم به انصراف از دريافت يارانه به كار گرفته است، از بيمه شدن افر‌اد فاقد بيمه گرفته تا اختصاص كارت همياري ملي و... طرح‌هاي جديدي است كه دولت به منظور تشويق مردم ارائه كرده است. اما سخنگوي دولت روز گذشته با اعلام اينكه ميليون‌ها نفر از دريافت يارانه انصراف داده‌اند، اعلام كرد كه ميزان شيب افزايش حامل‌هاي انرژي به ميزان انصراف‌دهندگان بستگي دارد. محمدباقر نوبخت و ساير اعضاي هيأت دولت كه همواره از كاهش نرخ تورم تا پايان سال خبر مي‌دهند با در جلسه نهاد تعامل افزود: دولت هيچ تمايلي به افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي ندارد اما به هر حال طبق قانون هدفمندي يارانه‌ها بايد نرخ‌ها اصلاح شود تا دولت بتواند از منابع آن براي رشد توليد و بهبود خدمات استفاده كند.

به گزارش واحد مركزي خبر، سخنگوي دولت گفت: از اصلاح قيمت‌هاي حامل‌هاي انرژي دولت ريالي به خزانه خود نمي‌برد بلكه از منابع عمومي بودجه نيز به مقدار11 هزار و 300 ميليارد تومان براي اجراي قانون هدفمندكردن يارانه‌ها اختصاص داده است. نوبخت با بيان اينكه تاكنون ميليون‌ها نفر از دريافت يارانه نقدي انصراف داده‌اند، گفت: دو روز آخر ثبت‌نام فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها براي ثبت نام از انصراف‌دهندگان اختصاص خواهد يافت. وي گفت: تمام سياست‌هاي پولي و مالي دولت به كاهش ميزان تورم منوط شده است.

نوبخت در حاشيه جلسه نهاد تعامل در پاسخ به پرسش خبرنگاري در خصوص وضعيت بازگشت دارايي‌هاي بلوكه شده ايران و گمانه زني‌هاي ايجاد شده در خصوص تأخير در عودت آن‌ افزود: روال اداري براي بازگشت دارايي‌هاي بلوكه شده ايران و انجام تعهدات در مهلت‌هاي مقرر، به زمان نياز دارد.

سخنگوي دولت گفت: براساس پيش بيني‌ها 750 ميليارد تومان در هر مرحله توزيع سبد كالا بايد هزينه مي‌شد كه اين رقم به بيش از هزار و 500 ميليارد تومان رسيد و از سوي معاونت نظارت راهبردي رئيس‌جمهور تامين شد.

دولت از میزان انصراف مردم برای دریافت یارانه نقدی رضایت دارد

همچنين وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه درآمدهای آزاد شده از هدفمندی یارانه‌ها به سمت اشتغال و بیمه هدایت می شود، گفت: دولت از میزان انصراف مردم برای دریافت یارانه نقدی رضایت دارد.

به گزارش تسنیم، علی ربیعی در حاشیه همایش راهکارهای خروج اقتصاد ایران از شرایط رکود تورمی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه آمار دقیقی درباره تعداد انصراف‌دهندگان از یارانه وجود ندارد، گفت: به هر میزانی که مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند پول آن را به سمت اشتغال و تولید سوق می‌دهیم. امنیت غذایی با حفظ کرامت انسانی از دیگر برنامه‌هایی است که با اجرای فاز دوم هدفمندی دنبال می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که 5 تا 6 میلیون با درآمدی بالغ بر 16 هزار و 600 تومان بیمه روستایی و سرانه 22 هزار تومان برای بیمه شهری بحث را دنبال کنیم. وی ادامه داد: قصد داریم طی سه تا چهار سال آینده میزان خروج پول از جیب بیماران برای هزینه‌های درمانی را به 30 درصد برسانیم.

ربیعی در پاسخ به اینکه افرادی که از دریافت یارانه انصراف می‌دهند مشمول چه خدماتی خواهند شد، گفت: کارت‌های همیاری را برای آن دسته از افرادی که از حق خود گذشت می‌کنند، تهیه خواهیم کرد و مزایایی نصیب آنها می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت از میزان انصراف مردم برای دریافت یارانه نقدی رضایت دارد، افزود: بخشی از منابع حاصل از انصراف افراد از دریافت یارانه نیز به سمت بهزیستی و حمایت از کودکان کار هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دومین جلسه شورای ساماندهی کودکان خیابانی اظهار داشت: اهدای یارانه نقدی زمان ندارد و افراد می‌توانند پس از پایان مدت ثبت‌نام مراجعه و یارانه نقدی خود را به نفع بیماران صعب‌العلاج اهدا کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
0
0
دروغ می گوید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
0
0
طی سال گذشته تا کنون ، مردم به علت شنیدن وعده های کذب از سوی مسئولین ،نسبت به صحبت های آنها بی اعتماد و کم اعتماد شده اند و ترمیم این موضوع نیاز به هزینه های فراوان و وقت کافی می خواهد . مخلص کلام اینکه صلب اعتماد عمومی شده است
دیده بان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
0
اگر دولت به اصطلاح پیران راستگو ، راست می گویند طبق آمار قبلی و فعلی اعلام کنند و شعار ندهند
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
0
بسمه تعالی
با سلام و احترام به نظر بنده حقیر باید افرادی پر درآمد مثل خود جناب آقای دکتر نوبخت از دریافت یارانه انصراف بدهند تا کسانی که کم درآمد و شرمنده اهل و عیال خود هستند . یارانه نقدی را با افزایش دولت محترم دریافت نمایند .با تشکر
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
0
سلام
ایشان دورغ می گوید . من به این نویخت اصلا اعتماد ندارم . کور نیستیم انصراف دهنده گان پائین 10% خواهد بود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار