کد خبر: 640950
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۱
‌به دلیل سفر هیأت دولت به سیستان و بلوچستان، علی جنتی وزیر ارشاد فردا برای پاسخگویی به کمیسیون فرهنگی مجلس نمی‌رود.
معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد گفت:‌به دلیل سفر هیأت دولت به سیستان و بلوچستان، علی جنتی وزیر ارشاد فردا برای پاسخگویی به کمیسیون فرهنگی مجلس نمی‌رود.
نشست رسانه‌ای چهارمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط صبح امروز برگزار شد.
 
نوش‌آبادی معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت ارشاد در این نشست در پاسخ به سؤالی درباره انتقال جسد پرفسور فرای به ایران و تدفین در استان اصفهان،‌توضیح داد: ما مسئولیت انتقال اجساد از خارج به ایران را برعهده نداریم،‌لذا این بروز به ما ارجاع نشده و درگیر این موضوع نیستیم و تاکنون موضوعیتی برای ما ندارد.
 
این معاون حقوقی ارشاد، تصریح کرد:‌ما در مقابل انتقال جسد آقای فرای مسئولیتی نداریم اما شاید سایر معاونت‌ها درگیر شوند ولی ما ورود مستقیم نمی‌کنیم.
 
لادن حیدری دبیر چهارمین همایش ملی حقوق مالکیت ادبی، هنری و حقوق مرتبط در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه هفته آینده هیأتی از وزارت ارشاد در راستای موضوع کپی‌رایت سفری به ژنو خواهند داشت، این گروه متشکل از چه افرادی خواهد بود و چه مواردی را دنبال می‌کند، گفت:‌
 
جلساتی که در ژنو که محل استقرار سازمان جهانی به طور دوره‌ای و با برنامه‌های از پیش تعیین شده برگزار می‌شود در این دوره نیز برپا خواهد شد و هیأت اعزامی از جمهوری اسلامی ایران که متشکل از کارشناسان ارشاد و نهادهای زیربط هستند، در این نشست حضور می‌یابند. قرار است پیش‌نویس‌هایی در زمینه معاهده یا بررسی گزارش های ادواری سازمان مورد بررسی قرار گیرد. البته این پیش‌نویس‌ها در راستای اجراهای دیداری، شنیداری خواهد بود. تا پس از برگزاری نتایج آن ارائه شود.
 
نوش‌آبادی در پاسخ به اینکه قرار است فردا سه‌شنبه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون فرهنگی حاضر و به سؤالات اعضای این کمیسیون پاسخ دهد، گفت: حضور وزیر ارشاد در کمیسیون فرهنگی به روز دیگری موکول شد. زیرا با سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان همزمان شده است. البته موضوعیت سؤالات نیز از بین رفته است و وزیر ارشاد اغلب در دیدار با نمایندگان و یا در مصاحبه‌های گوناگون به برخی از آنان پاسخ دادند. این سؤالات مربوط به چند ماه گذشته است. مواردی مثل بحث چشمه، لغو برگزاری جشنواره افق نو در خراسان جنوبی و ... از جمله موضوعات این سؤالات هستند. لذا چون در دستور کار قرار دارد وزیر ارشاد ملزم به حضور بوده اما به دلیل همزمانی با سفر هیأت دولت، این حضور به هفته‌های آینده موکول شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار