کد خبر: 640930
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
نمایندگان مجلس ورود به فاز دوم هدفمندی و بیکاری را به عنوان دغدغه اصلی خود در فروردین سال 93 عنوان کرده اند.

 

خبرآنلاین: نمایندگان مجلس ورود به فاز دوم هدفمندی و بیکاری را به عنوان دغدغه اصلی خود در فروردین سال 93 عنوان کرده اند.

سال 93 در شرایطی به روزهای پایانی فروردین نزدیک می شود که اتفاق های مختلفی در حوزه های مختلف رخ داده و این موضوع نشاندهنده در پیش بودن سالی پر حاشیه و پر خبر است.

اما مهم ترین اتفاقی که در فروردین سال 93 رخ داد بدون تردید آغاز ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی در فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها بود که از دهم فروردین آغاز و تا 30 فروردین نیز ادامه دارد و این موضوع بازتاب گسترده ای را در فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به همراه داشته است.

علاوه بر آغاز ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی اتفاق مهم دیگری که در فروردین سال 93 رخ داد ادامه مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در وین بود که در این دور مذاکرات نهایی برای تنظیم توافقنامه نهایی صورت گرفت.

تعدد موضوعات پر حاشیه در فروردین ماه موجب شده است تا موضوعات مختلفی به عنوان دغدغه اصلی مردم مطرح شود و هر فردی درباره یک موضوع به عنوان مهم ترین موضوع فروردین سال 93 سخن بگویند.

اما نمایندگان مجلس در این زمینه تقریبا نظر مشابه یکدیگر را دارند و بیشتر آنها فاز دوم هدفمندی و بیکاری را به عنوان دغدغه اصلی خود در فروردین سال 93 عنوان کرده اند.

در جدول زیر نظر 15 نماینده مجلس درباره مهم ترین دغدغه در فروردین 93 آمده است:

نماینده

سمت

اظهارنظر

غلامرضا تاجگردون

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات

اشتغال جوانان مهم ترین دغدغه فروردین سال 93 بود.

ابراهیم نکو

دبیر کمیسیون اقتصادی

متاسفانه وضعیت معیشتی مردم مناسب نیست و این موضوع دغدغه اصلی بنده در فروردین 93 بود.

سیدرمضان شجاعی کیاسری

نایب رئیس کمیسیون شوراها

در تعطیلات نوروز شاهد کاهش قابل توجه مسافرت بودیم و این موضوع نشاندهنده مشکلات اقتصادی مردم است و این موضوع دغدغه اصلی بنده در فروردین 93 بود.

رضا رحمانی

رئیس کمیسیون صنایع و معادن

اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی مهم ترین دغدغه در فروردین بود.

غلامرضا کاتب

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات

بیشترین تلاش ما در فروردین این بود که در فروردین مردم با مشکلات گرانی و افزایش تورم رو به رو نشوند. همچنین دغدغه دیگر این بود که فاز دوم هدفمندی در فروردین اجرا نشود و افزایش قیمت حامل های انرژی شیب ملایمی داشته باشد.

حسن کامران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

در تعطیلات عید نوروز افراد متعددی به بنده مراجعه کردند و مهم ترین مشکل آنها بیکاری جوانان تحصیل کرده بود و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

شهباز حسن پور

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات

مهم ترین دغدغه در فروردین بحث بیکاری جوانان و اشتغال افراد تحصیل کرده بود.

علیرضا محجوب

عضو کمیسیون اجتماعی

بحث حمایت از کارگران همواره دغدغه اصلی بوده و باید به کارگران توجه کرد.

حسین امیری

عضو کمیسیون انرژی

بحث اصلی اجرای فاز دوم هدفمندی است و هم اکنون دولت در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی است و ذهن نمایندگان به این سمت رفته است که آیا منابع مورد نیاز برای هزینه ها تامین خواهد شد؟ اجرای قانون هدفمندی سنگ بنای خوبی نداشت و دولت های بعدی را گرفتار خود کرد.

جعفر قادری

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس

هم اکنون در کشور مشکلات اقتصادی فراوانی وجود دارد و بحث بیکاری و پایین بودن قدرت خرید مردم و تورم موجود در جامعه دغدغه اصلی فروردین بود.

حسین نجابت

عضو کمیسیون انرژی

مسائل فرهنگی و اقتصادی دغدغه همه است. بنده در ایام نوروز در استان تهران سفرهایی رفتم و مشاهده شد که وضع فرهنگی با مشکلات اساسی رو به رو است و در بحث اقتصادی نیز هدفمندی یارانه ها دغدغه جدی است و اگر دولت به خوبی این قانون را اجرا نکند نارضایتی عمومی ایجاد می شود.

عزت الله یوسفیان ملا

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات

موضوع انصراف و عدم انصراف از دریافت یارانه نقدی دغدغه اصلی در فروردین بود. متاسفانه عملکرد دولت در این زمینه مناسب نبود و اطلاعات کافی برای انصراف در اختیار مردم قرار نگرفت.

حمیدرضا فولادگر

رئیس کمیسیون اصل 44

دغدغه اصلی فروردین تحقق شعار سال بود. اقتصاد کشور با مشکلات فراوانی رو به رو است و راه حل مشکلات اقتصادی حمایت از تولید است و باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

حسین گروسی

عضو کمیسیون صنایع و معادن

ایران سرمایه خوبی در حوزه اقتصاد دارد و توجه به نفت، گاز، صنعت و کشاورزی می تواند مشکلات ما را برطرف کند و این موضوع دغدغه اصلی در فروردین بود.

اسماعیل جلیلی

عضو کمیسیون صنایع و معادن

در فروردین سال 93 مهم ترین دغدغه نحوه پرداخت یارانه نقدی در فاز دوم هدفمندی یارانه ها بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار