کد خبر: 640897
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
معاملات مسکن در سال گذشته بیش از 12 درصد نسبت به سال 91 کاهش داشت که به تبع آن قراردادهای پیش‌خرید خانه هم 28 درصد کمتر شده است.

اقتصاد نو: سال گذشته یک میلیون و 870 هزار معامله مسکن انجام شد که از این میزان 66 هزار و 560 مورد مربوط به قراردادهای پیش‌ خرید خانه بوده است.
 
این درحالی است که سال 91 کل معاملات مسکن دو میلیون و 130 هزار مورد بوده که 92 هزار و 436 مورد آن مربوط به قراردادهای پیش‌ خرید خانه بوده است.
 
اما در سال گذشته پیش‌خرید خانه به میزان چشمگیری کاهش یافت که این روند کاهشی از خرداد آغاز شد و در آبان به اوج خود رسید تا اسفند ادامه داشت اما ماه پایانی سال گذشته نسبت به ماه‌های قبلش با روند افزایشی روبرو شد که می‌توان گفت بازار مسکن با امید بیشتری سال جدید را آغاز کرده است.
 
به گزارش ايسنا، چراکه این رقم در ماه پایانی سال گذشته بیش از 8000 مورد اعلام شده که نسبت به بهمن‌ بیش از 25 درصد افزایش دارد که البته این افزایش چشمگیر به میزان قراردادهای اردیبهشت‌ نرسید چراکه طی 12 ماه سال گذشته در اردیبهشت شاهد بیشترین قرار‌دادهای منعقد شده در بخش پیش‌ خرید خانه بودیم و اسفند ماه در رتبه دوم میزان این معاملات قرار دارد.
 
با توجه به کاهش کلی میزان پیش‌خرید خانه در سال گذشته می‌توان گفت به دلیل بدقولی‌هایی در تاریخ تحویل واحد مسکونی با آن مواجه می‌شوند و افزایش مبالغ در زمان تحویل واحد به بیش از مبلغ تعیین شده در قرارداد، متقاضیان اقبال کمتری نسبت به پیش‌خرید خانه نشان می‌دهند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حمید
|
-
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
0
مسئولین باید فکری در خصوص بد قولی پیمانکاران بکنند خواهشمند است جوان پیگیری کند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار