کد خبر: 640838
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷
رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
حجت‌الاسلام اكرمي گفت: اگر كسي داوطلبانه از دريافت يارانه صرف‌نظر كند خيلي به زندگي او صدمه و لطمه‌اي وارد نمي‌‌شود
جوان‌آنلاين: حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد رضا اكرمي، رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به فاز اول هدفمندي يارانه‌ها اظهار داشت: نسبت به گذشته حرف و حديث‌هاي بسيار بوده به طوري كه در حال حاضر آمار نشان مي‌دهد پرداخت يارانه فروردين 93 بيش از جمعيت فعلي كشور است، اين مسئله دلايل مختلفي از جمله باطل نشدن شناسنامه‌هاي اموات است و خانواده‌هاي آنها همچنان يارانه فرد را دريافت مي‌كنند و اكنون بايد اين مشكل برطرف شود.

اكرمي در خصوص قوانين جديد براي دريافت يارانه گفت: در يارانه جديد به صورت قانوني شرط شده كسي يارانه بگيرد كه نيازمند باشد، بنابراين هر كسي نيازمند به دريافت يارانه نيست اما براي گرفتن آن اقدام كند قطعا كاري خلاف قانون، شرع و عرف انجام داده است و اين هيچ‌گاه مورد تقدير و تشكر ما نيست وقتي فردي نياز به يارانه ندارد قطعا بايد از گرفتن آن چشم‌پوشي كند.

رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري افزود: در حال حاضر براي ثبت‌نام پرسشنامه‌اي ارائه مي‌شود كه از طريق پاسخ‌ها افراد واجد‌ شرايط براي دريافت يارانه مشخص مي‌شوند.

اين نماينده سابق مجلس تصريح كرد: مبلغ يارانه كه تا به حال به افراد مي‌دادند و قرار است از اين بعد هم همين مقدار داده شود ماهي 45 هزار تومان است و 45 هزار تومان رقمي نيست كه اگر كسي داوطلبانه از آن صرف‌نظر كند خيلي به زندگي او صدمه و لطمه‌اي وارد ‌شود اما اين انصراف به بخش سلامت، توليد و خدمات كمك مي كند و انصراف‌دهندگان در جاي ديگر از همين انصراف خود استفاده مي‌كنند، بنابراين افرادي كه خيلي نياز جدي و ملموسي به اين مبلغ اندك ندارند، انصراف دهند و اين انصراف هم خدمت به خودشان است و هم خدمت به قانون هدفمندي يارانه است.

اكرمي همچنين به نحوه تبليغات براي انصراف از يارانه اشاره كرد: آن مقدار تبليغاتي كه در صدا و سيما ديدم خوب و متين است اما بايد توجه داشته باشيم كه رسانه ما فقط صدا و سيما نيست، بلكه همه دستگاه‌هاي تبليغاتي ما از قبيل تريبون نماز جمعه، سخنراني‌هاي تبليغاتي، روزنامه و مجلات بايد در اين زمينه اقدام كنند و درباره يارانه هدفمند توضيحات منطقي دهند.

عضو جامعه روحانيت مبارز اضافه كرد: بايد از خانواده‌ها ميانگيني گرفته شود و مثلا يك خانواده 5 نفر، يك خانواده ده نفر و خانواده‌اي ديگر 18 نفر هستند در اين ميان بايد ميانگيني گرفته شود و به طور كل اصل را بر اين گذاشت كه مردم با زحمات خود، زندگي خود را اداره كنند و دولت جنبه حامي و مدير را داشته باشد.

رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري تاكيد كرد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملي و مديريت جهادي نام‌گذاري كردند، هر كس بايد با توجه به قانون و سند چشم‌انداز قانون هدفمندي يارانه به توليد و خدمت رساني فكر كند.
 
اكرمي مشكل فعلي اقتصاد كشور بيكاري دانست و گفت: ما بايد بهره كاري‌مان را بالا ببريم و ساعت بيشتري كار كنيم و در عين حال به درست كار كردن توجه داشته باشيم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: مسئله ديگر، موضوع كنترل مصرف است، آماري ديدم كه ايران در خاورميانه از نظر مصرف لوازم آرايشي رتبه دوم را دارد، مگر لوازم آرايشي جزو ضروريات زندگي است! بايد اين كنترل مصرف را در همه موارد ملاحظه كنيم تا ثروت كشور به خارج نرود و اين مسائل را بايد جدي بگيريم، اين بحث دولتي نيست همه 77 ميليوني كه توان كمك و مساعدت دارند بايد كمك كنند تا توليد توسعه پيدا كند، به اين ترتيب قطعا برخي از مشكلات ما حل خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
علي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
0
3
رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين»
چشم‌پوشي از يارانه به كسي لطمه نمي‌زند اما به توليد كمك مي‌كند!
اگر اين چنين است و چشم پوشي از يارانه به كسي آسيب نمي زند مجلس قانوني مصوب كند تا كلا يارانه به كسي ندهند.
بهلول
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
0
6
آنچه كه موجب ميشود مردم چندان به انصراف فكر نكنند بيشتر به عدم اعتماد به دولت برميگردد . تصور عمومي اين نيست كه انصراف موجب رشد صنعت و تكنولوژي در كشور ميشود . نگراني عمومي اين است كه اين مبلغي كه از آن انصراف ميدهيم اگر در جاهاي ديگر خرج نشود در اختيار سازمانها خاص قرار ميگيرد تا در جهت منافع خود و نه منافع عمومي استفاده كنند . توجه شود كه اين نگراني صرف نظر از اينكه واقعا صحيح است يا خير وجود دارد ..
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
0
5
آقايان مجلسي وقتي طرح يارانه نقدي رو چند سال پيش تصويب كردين اون موقع هم اين قول هارو دادين ولي هيچ كدومشون واقعيت پيدا نكرد الانم دارين باز همون حرفاي چند سال پيشتونو ميگين تازه دفترچه درماني هليي كه بابتشون پول ميديم چه گلي به سر ما زدن كه دفترچه هاي مجاني بزنن.كمي هم به جاي حرف عمل كنيد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
0
5
اگر اسراف های دولتی گرفته شود از قطع یارانه های نقدی بهتر کمک می کند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
3
يارانه براي افرادي امثال شما كه درامدهاي... چند ده ميليوني داريد و هم از ت... رقمي نيست |!البته همين هم ... ثبت نام مي كنيد ويارانه را ميگيريد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
5
... شماکه شبها روی دلار و یورو میخابی تاثیرنداره.چشاتوبازکن وضع مردم قشنگ نظاره کن اونوقت میفهمی که این مبلغ یارانه هم بسیاربسیارکمه
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
6
حاج آقابا سلام
لطفا در امد ماهانه چند میلیونی ات را با بنده عوض کنید . بعد از یارانه انصراف بدهید . لطفا مردم زجر دیده را فریب ندهید . با تشکر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
2
بله حاج اقا اگه منم سرم تو .. بیت المال باشه همینه میگم لطفا نظر من را درج کنید
بی سواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
3
جناب اکرمی سلام
شما می دانید بودجه 93 کشور قریب به 2000000000(دویست میلیارد تومان بسته شده) که اگر این رقم با درامد هدفمندسازی جمع شود(تبصره جداگانه دولت)حدودا می شود 250 هزار میلیارد تومان.حالا با یک حساب سرانگشتی اگر پرداختی سالانه یارانه 42000 میلیارد باشد حدودا می شود 15 درصد بودجه.سوال:
ایا خیلی زیاد است سرنوشت 15 درصد یارانه در دست خود مردم باشد و با انتخاب خودشان؟
2- اگر دولت با فرض انصراف بخشی از مردم (مثلا 30 درصد که می شود معادل 5 درصد بودجه کل)می تواند این همه کار برای مردم بکند که تبلیغاتش گوش فلک را کر کرده چرا با 90 درصد بودجه سالانه دیگر(225 هزار میلیارد) کارهای بسیار بیشتر را انجام نمی دهد!و صحبتی درباره آن نمی شود؟
در یک کلام باید گفت با حیله های لطیف اما زیرکانه بدنبال قطع یارانه ملتید و دگر هیچ!
حقگو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
3
بسم الله باسلام عمل به قانون کف حقوق دریافتی 600000تومان وسقف خقوق دریافتی 7برابر ان (4میلیون و 200هزار تومان)در ماه/ اگر دولت از دادن حقوق به مدیران درهرسطحی بالاتر از سقف حقوق به هر بهانه ای خودداری کند . خیلی وبسیار بیشتر از ده ها میلیون نفر انصرافی یارانه به دولت کمک خواهد شد. برای صحت مطالب فوق به تعدادافراد مجموع حقوقهای دریافتی دولتی بالای 4میلیون و200هزار تومان مراحعه کنید. ونتایج شگفت انرا ببینید. یا حق
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
2
شما ونمایندگان چرا سه دوره یارانه گرفته اید؟ چرا مردم را برای رسیدن به مقام بازیجه وعروسک خیمه شب ب
عبدالله منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
1
در موافقت با علي . بايد گفت اولا پرداخت يارانه تصميم نظام جمهوري اسلامي و از مصوبات مجلس است . يارانه كه آمريكا نيست دست رد بر سينه آن بزنيم ! بعدشم حاج آقاي اكرمي ما به اين دولت اطمينان نداريم و از ياارنه خود انصراف نمي دهيم . مگر مجلس به تصويب برساند .
سرزده
|
-
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
0
1
با سلام؛بنده تمام نظرهای بالا را خواندم و دیگر حرفی برای گفتن وجود ندارد اما ابتدا از مسئول روزنامه ی جوان تقدیرمی کنم که با درج نظرات نقاط ضعف را بیان کرد اما در صورتی این مطالب و نظرات مفید خواهد بود که به گوش مسئولین برسد و در نهایت عمل شود و دیگر هیچ.
كوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
0
0
واقعاً؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار