کد خبر: 640672
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
با آغاز سال جدید تبلیغات موجود در سطح شهر هم پوست انداخته و رانندگان بزرگراه ها با سبک جدیدی از تبلیغات شهری ترویج حجاب روبرو شده اند. این بیلبوردها تصاویر پسته و فندق سربسته را درج کرده اند و در زیر آن نوشته اند: «دخترم این یک قانون است، چیزهای باارزش تر پوشش محکمتری دارند.»
روزنامه هفت صبح: با آغاز سال جدید تبلیغات موجود در سطح شهر هم پوست انداخته و رانندگان بزرگراه ها با سبک جدیدی از تبلیغات شهری ترویج حجاب روبرو شده اند. این بیلبوردها تصاویر پسته و فندق سربسته را درج کرده اند و در زیر آن نوشته اند: «دخترم این یک قانون است، چیزهای باارزش تر پوشش محکمتری دارند.»

از طرف دیگر در چند وقت اخیر فعالیت های مجازی و اینترنتی گروه مختلف ترویج حجاب شدت بیشتری پیدا کرده و گروهی به نام «گروه سایبری ترویج عفاف و حجاب» نیز با طراحی تصاویر گرافیک های مختلف اقدام به ترویج حجاب و عفاف کرده اند و در کنار آن فعالیت «امر به معروف و نهی از منکر مجازی» را آغاز کرده اند. فعالیت هایی که قرار است با راه اندازی پایگاه اختصاصی دریافت گزارشات مردمی و کاربران اینترنتی، پایگاه های حاوی مطالب و محتوای خارج از شئونات و ضوابط اسلامی را طبقه بندی کند و همچنین با حضور نیروهای متدین در اینترنت، رتبه مطالب و محتوای ارزشی در موتورهای جستجوی اینترنتی را ارتقا دهد.



در واقع این گروه در نظر دارد تا با غلبه حضور نیروهای ارزشی در شبکه های اجتماعی، چت روم ها و ... آمار بازدیدکنندگان آن را بالا ببرد. مسئولان این گروه در گفتگو با «هفت صبح» جزییات بیشتری از طرح هایشان را بازگو و البته تاکید کردند که این گروه کاملا خصوصی است.

پنج هسته مرکزی

جبهه فرهنگی حجاب و عفاف دارای پنج هسته مرکزی است که کارگروه سایبری عفاف و حجاب نیز یکی از آنها به شمار می رود. این پنج گروه به این شرح هستند:

1- کارگروه سایبری عفاف و حجاب در اصفهان

2- مرکز تحقیقات ریحانه النبی (س) در قم

3- موسسه فرهنگی پژوهشی طهورا در قم

4- موسسه فرهنگی هنری کاربردی خیبر در کرج

5- مرکز مطالعات اسلامی در مشهد

گروه سایبری ترویج عفاف و حجاب چیست؟

نام انتخاب شده برای این گروه از آن دست نام هایی است که مخاطبان را به تکاپو می اندازد که بدانند تحت عنوان چه گروه یا سازمانی به فعالیت می پردازند. مسئول روابط عمومی این گروه به هفت صبح می گوید: «ما در هشت حوزه فرهنگ و هنر فعال هستیم که تحت عنوان مجتمع فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی به فعالیت می پردازیم. این گروه کاملا مردم نهاد است و به هیچ سازمان و نهاد دولتی وابسته نیست. البته برخی سازمان ها و نهادهای دولتی با مشاهده فعالیت ها و کارهایمان با ما همکاری می کنند. مرکزیت اصلی این گروه در اصفهان قرار دارد اما افراد مختلفی از تهران، مشهد و قم نیز با ما همکاری دارند.»

دو کارگروه سایبری و هنری

با مراجعه به سایت این کارگروه مشاهده خواهید کرد که در زمینه های مختلفی مانند طراحی پوستر، ساک دستی، لوگو حجاب و ... فعالیت دارند و همچنین بخش زیادی از فعالیت های آنها مربوط به امور سایبری است. مسئول روابط عمومی این کارگروه در رابطه با این فعالیت ها می گوید: «کارگروه سایبری و کارگروه هنری دو بخش مهم را تشکیل می دهد که کارگروه هنری در زمینه طراحی پوشاک، لباس عروس، برگزاری نمایشگاه های ادراکی و ترکیبی، لوازم التحریر و طراحی کاراکتر و نوشت افزار و در آینده بازی و برنامه های انیمیشن منطبق با اصول اسلامی و فرهنگی از جمله فعالیت های این کارگروه است.»

بالا بردن رنکینگ مطالب ارزشی

همانطور که گفته شد کارگروه سایبری از دیگر کارگروه های این مجموعه است. در سایت این کارگروه درباره فعالیت های آن اینگونه توضیح داده شده:

- کارگروه امر به معروف و نهی از منکر مجازی: گروه سایبری ترویج حجاب و عفاف به منظور تعمیم و نشر این فرهنگ ارزنده و تعظیم شعائر الهی در فضای سایبر، در آینده ای نزدیک با راه اندازی پایگاه اختصاصی دریافت گزارشات مردمی و کاربران اینترنتی، اهتمام بر شناسایی و طبقه بندی پایگاه هایی را داشته که مطالب و محتوای خارج از شئونات و ضوابط اسلامی منتشر می کنند.

بر این اساس این گروه بر مبنای یکی از رسالت های عظیم فراروی خود و با استفاده از ظرفیت کاربران متعهد و ارزشی اینترنت و با هدف احیای سنت الهی امر به معروف و نهی از منکر، با راه اندازی گروه بسیج سایبری در شبکه اینترنت، قصد بر سالم سازی فضای مجازی و تسلط فضای ارزشی بر آن به زعم خویش و به سهم توان خود دارد.

- دعوت به حضور پارتیزانی و برنامه ریزی شده کاربران افتخاری متدین و متعهد اینترنت در سایت های مطرح ارتباطات و مراودات مجازی همچون: گروه ها و شبکه های سرویس دهنده عمومی - اجتماعی، چت روم ها، اتاق های گفتگوی اینترنتی و ... غلبه حضور نیروهای ارزشی در فضای مجازی، تولید محتوای فرهنگی و جهت دهی موثر این پایگاه ها و از سوی دیگر حضور در پایگاه های ارزش مدار اینترنتی به منظور تبلیغ، الگوسازی، حمایت و افزایش سطح استفاده کاربران مومن از محتوای مفید و به تبع آن ارتقای رکورد جستجوی مطالب و محتوای ارزشی در موتورهای جستجوی اینترنتی از اقدامات دیگر تعریف شده در این طرح عظیم است.

افزایش فعالیت های مجازی به زودی ...

مسئول روابط عمومی این سایت از دادن جزییات بیشتر درباره نحوه بالا بردن حضور نیروهای ارزشی در سایت های مختلف و افزایش رنکینگ ها خودداری و تنها به ذکر این نکته بسنده کرد: «جزییات نحوه این فعالیت ها به زودی منتشر خواهد شد که در تلاش هستیم طبق مواردی که در سایت ذکر شده دسترسی به لینک های غیرمجاز را کاهش دهیم. قرار است از همه کاربران ارزشی اینترنت کمک بگیریم و همچنین رنکینگ موتورهای جستجو را جابجا کنیم.»

بودجه از طریق مردم

این عضو کارگروه سایبری درباره بودجه و نحوه تامین هزینه ها می گوید: «ما از هیچ سازمان و نهادی بودجه دریافت نمی کنیم. بودجه ما از دو طریق تامین می شود که یکی از آنها فروش محصولاتمان تامین می شود. سازمان ها و نهادهای مختلفی مانند مساجد، دانشگاه ها، شهرداری ها و ... با مشاهده محصولاتمان سفارش کار و طراحی لوگو، سایت، بنر و ... را به ما می دهند. در روش دیگر نیز افراد مختلف با کمک مالی به این کارگروه به ما یاری می رسانند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار