کد خبر: 640653
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
عملكرد كيفي سازمان صدا و سيما و وضعيت نامطلوب اقتصادي، اين سازمان را حالا در يك قدمي اصلاحات اساسي قرار داده است.

تابناک: عملكرد كيفي سازمان صدا و سيما و وضعيت نامطلوب اقتصادي، اين سازمان را حالا در يك قدمي اصلاحات اساسي قرار داده است.

روزنامه «اعتماد» نوشت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با بررسي طرحي كه يادگار مجلس هشتم است در تلاش هستند تا با تصويب طرحي شرايط جديدي را در سازمان صدا و سيما حاكم كنند. طرحي كه به گفته طراحان آن قرار است وظايف، مسووليت‌ها و اختيارات سازمان صدا و سيما مورد بازبيني قرار بگيرد و اعمال نظارت بهتري بر آن صورت بگيرد.

سازمان صدا و سيما در سال‌هاي اخير بارها مورد انتقاد هر دو جريان سياسي كشور قرار گرفته است و آن‌گونه كه بايد نتوانسته است در مسير جلب رضايت قدم بردارد. حالا سازمان صدا‌وسيما تنها430 ميليارد تومان به برنامه‌سازانش بدهكار است و وضعيت مالي اين سازمان با وجود بودجه‌هاي كلان هر روز بدتر مي‌شود.

روز گذشته جمشيد جعفرپور، عضو كميسيون فرهنگي مجلس در همين مورد با بيان اينكه به زودي بررسي طرح اداره صداوسيما در دستور كار صحن مجلس قرار مي‌گيرد، گفت: در اين طرح وظايف، مسووليت‌ها و اختيارات رييس سازمان صدا و سيما مورد بازبيني قرار گرفته است.خانه ملت گزارش داد، وي درباره طرح اداره صداوسيما و بررسي آن در كميسيون فرهنگي مجلس افزود: مقدمات اين طرح ابتدا در مجلس هشتم فراهم شد و حال در دستور كار كميسيون فرهنگي مجلس نهم قرار دارد.

نماينده مردم لارستان و خنج در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه مواد طرح اداره صداوسيما در كميسيون فرهنگي مجلس مورد بازبيني قرار گرفت، ادامه داد: بررسي اين طرح چند ماه پيش در كميسيون فرهنگي مجلس به اتمام رسيد و براي طي ادامه مسير به مركز پژوهش‌هاي مجلس و معاونت قوانين مجلس فرستاده شد؛ اكنون نيز اين طرح دوباره به كميسيون ارسال شده تا بعد از جمع‌بندي در دستور كار صحن مجلس قرار گيرد.

تلاش براي نظارت بر گردش مالي

اين نماينده مردم در مجلس نهم، در تشريح جزييات بررسي طرح اداره صداوسيما در كميسيون فرهنگي مجلس، تاكيد كرد: محتواي اين طرح درباره سياست‌ها و قوانيني است كه در اداره صداوسيما بايد مورد توجه قرار گيرد. وي تاكيد كرد: انتخاب اعضاي شوراي نظارت بر صداوسيما و نحوه اعمال نظارت و ارائه گزارش به مراجع ‌ذي‌صلاح از جمله مواردي است كه در طرح اداره صداوسيما لحاظ شده است. جعفرپور يادآور شد: همچنين وظايف، مسووليت‌ها و اختيارات رييس سازمان صداوسيما مورد بازبيني قرار گرفته و به مسائلي همچون نحوه نظارت در گردش مالي و مسائل اقتصادي سازمان اشاره دارد.

 عضو كميسيون فرهنگي در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: در صورت تصويب نهايي طرح اداره سازمان صداوسيما، بازبيني در درون سازمان، عملكرد آن، مسائل فرهنگي و نحوه برنامه‌سازي درسازمان صورت مي‌گيرد، بر اين اساس اميد است اين قانون مبناي عمل سازمان قرار گرفته و شاهد ارتقاي كيفي در توليد برنامه‌ها و فرهنگ عمومي جامعه باشيم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار