کد خبر: 640613
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
در سنین پایین و در کودکان، انتظار آن است که آلرژی‌های بهاری و فصلی بعد از 2_3 سالگی رخ دهد اگر چه مواردی غیر از آن نیز موجود است.

دل‌آرا بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد تفاوت آلرژی بهاری در کودکان و بزرگسالان اظهار داشت:در سنین پایین و در کودکان، انتظار آن است که آلرژی‌های بهاری و فصلی بعد از 2_3 سالگی رخ دهد اگر چه مواردی غیر از آن نیز موجود است.

فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: علائم آلرژی بهاری و فصلی به صورت عطسه، آبریزش بینی، خارش، اشک‌ریزش و گرفتگی بینی در کودکان و بزرگسالان مشترک است اما نکته مهم آن است که در کودکان بتوان این علائم را کنترل کرد تا از پایدار شدن آن جلوگیری کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: در کودکان به دلیل نداشتن تماس‌های شغلی و همچنین قابلیت ترمیم خیلی بالای مخاط می‌توان کنترل علائم را راحت‌تر از بزرگسالان انجام داد.

بابایی افزود: بزرگسالان ساعات بیشتری را خارج از منزل هستند و با آلاینده‌های محیطی تماس بیشتری دارند، همچنین تماس‌های شغلی آنها اجتناب‌ناپذیر است بنابراین کنترل آلرژی در آنها سخت‌تر است.

فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: اگر علائم آلرژی در افراد دیده شد و در بیش از یک فصل نیز دیده شد باید به فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی مراجعه شود تا اقدامات تشخیصی لازم برای تشخیص ماهیت ماده‌ای که فرد به آن آلرژی دارد انجام شود.

وی افزود: تشخیص ماهیت ماده آلرژی‌زا در تعیین پیش‌آگهی آلرژی فرد بسیار مهم است.

بابایی آلرژن‌ها را در دو دسته آلرژن‌های محیط داخل منزل و آلرژن‌های خارج از منزل دسته‌بندی کرد و گفت: تشخیص نوع ماده آلرژن با انجام تست‌های پوستی تشخیصی آلرژی همراه است و با انجام این تست‌ها در اغلب موارد می‌توان ماده آلرژی‌زا را تشخیص داد چه از دسته پولن (گرده گیاهی) باشند چه از دسته آلرژن‌های حیوانی.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: در برخی موارد تزریق واکسن‌های آلرژی توصیه می‌شود اما افراد دقت داشته باشند که تجویز این واکسن‌ها یک کار بسیار دقیق و تخصصی است و مصرف نابجای آن می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار