کد خبر: 640605
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: هر انسان نیازمند تهیه توشه برای عالم پس از مرگ است و این توشه سبب آرامش پس از مرگ انسان در قبر است.

یکی از اساتید حوزه و دانشگاه گفت: هر انسان نیازمند تهیه توشه برای عالم پس از مرگ است و این توشه سبب آرامش پس از مرگ انسان در قبر است.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان علیزاده در مراسم معنوی دعای کمیل مسجد مقدس جمکران در جمع نمازگزاران با بیان این‌که « قرآن کریم به ما دستور داده برای قیامت خود توشه‌ای مهیا کنیم» گفت: این توشه برای این است که زمانی که ما در قبر قرار گرفتیم، آرامش داشته باشیم.

وی افزود: وقتی انسان از دنیا می‌رود و او را در قبر می‌گذارند، قبر او خطاب به صاحبش 5 جمله دارد؛ اول آنکه من خانه تنهایی هستم و باید برای خود انیس و همراه بیاورید.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیامبر اکرم(ص) منظور از انیس و همدم داشتن در قبر را انس گرفتن با قرآن در دنیا می‌داند و کتاب خداوند را وسیله‌ای برای آرامش گرفتن در تنهایی قبر می‌داند.

علیزاده ادامه داد: قرآن نامه‌ای از طرف خداوند است به سوی ما، باید توجه کنیم که چقدر توانسته‌ایم با قرآن انس بگیریم که در قبر پناهنده ما باشد.

وی افزود: امام زین العابدین(ع) فرموده‌اند که اگر در شب اول قبر، قرآن پناهنده من باشد دیگر هیچ احساس تنهایی و وحشت ندارم، اگر در تمام عالم هیچ کس نباشد من به واسطه داشتن قرآن احساس تنهایی و وحشت نمی‌کنم.

این استاد حوزه با تأکید بر توجه بیشتر به قرآن کریم گفت: ممکن است چون ما لذت معنوی قرآن را نچشیده‌ایم و به دنبال صورت و زیبایی آن نرفته‌ایم، قرآن در قیامت به جای شفاعت از ما، شاکی باشد.

علیزاده بیان کرد: دومین چیزی که قبر خطاب به انسان می‌گوید این است که من خانه ظلمت و تاریکی هستم و برای خود چراغی بیاورید که پیامبر اکرم(ص) نماز را چراغ قبر و معراج انسان معرفی می‌نمایند، نمازی که به انسان نورانیت می‌دهد و ظاهر و باطن را سفید و درخشان می‌کند.

وی با اشاره به این‌که «سومین جمله قبر به صاحبش این است که من خانه مار و عقرب هستم و باید برای خود پادزهر بیاورید» تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) پادزهر قبر را صدقه دادن می‌داند.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: چهارمین مورد از ویژگی‌های قبر انسان این است که قبر خانه فقراست که باید برای آن گنج داشته باشیم و پیامبر(ص) جهاد را گنج قبر می‌داند.

علیزاده ادامه داد: آخرین جمله قبر خطاب به صاحبش این است که من خانه خاکم و باید برای خود فرش بیاورید و آن فرش هم از نگاه پیامبر اسلام(ص) احترام به والدین عنوان شده است.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه و عمل به این موارد انسان، پس از مرگ و در قبر آرامش می‌یابد و به سعادت ابدی دست پیدا می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار