کد خبر: 640588
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
11وزیر اصلاحات هم از دریافت یارانه انصراف دادند
این روزها بازار با آغاز ثبت نام جدید برای یارانه بگیری بازار انصراف ها از یارانه نقدی داغ تر از قبل دنبال می شود...

 


در واقع، از همان روزهای اولی که دولت یازدهمی ها عزم خود را جزم کردند تا در گزارش های اقتصادی خود از ضرر و زیان پرداخت یارانه نقدی به همه مردم بگویند تا امروز که ماجرای حذف یارانه پر درآمدها جدی تر شده، بسیاری دست به کار شده اند تا مردم را از گرفتن یارانه نقدی منصرف کنند و از سیاسیون گرفته تا ستارگان سینما  و ورزشکاران همه و همه به کمپینی پیوستند که "نه به یارانه نقدی " نام داشت و توسط طراح نماد کلید در انتخابات برای روحانی و نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور طرح ریزی شد.


بعد از آن اما مراجع تقلید هم به این کمپین اضاف شدند تا جاییکه آیت‌ا... نوری همدانی و آيت‌ا... سبحاني نیز از مردم خواستند تا اگر نیازمند نیستند از یارانه بگیری انصراف دهند.


در خصوص گرفتن یارانه نقدی اما آیت‌ا... نوری همدانی در پاسخ به استفتای جمعی از مقلدان گفت: کسانی که احتیاج ندارند یارانه نگیرند.


آیت‌ا... سبحانی نیز در خصوص دریافت یارانه نقدی برای پردرآمدها تاکید کرد: کسانی که درآمد لازم دارند گرفتن یارانه جایز نیست.


آیت‌ا... سبحانی در خصوص ثبت‌نام مردم در مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها افزود: اصولا وجوه یارانه بیت‌المال است و بیت‌المال مال کسانی است که استحقاق آن را داشته باشند.


حالا هم 11 وزیر اسبق دولت اصلاحات به این کمپین پیوستند و  در بیانیه‌ای با اعلام انصراف از دریافت یارانه نقدی، خواستار انصراف افراد غیر نیازمند از دریافت یارانه نقدی شدند.


متن این بیانیه که آنها منتشر کرده اند ، به این شرح است:


مردم شریف و آگاه ایران


در این برهه تاریخی که پرداخت یارانه‌های هدفمند بخش عظیمی از بودجه را که می‌تواند صرف سرمایه‌گذاری در آموزش، بهداشت، صنعت و عمران و آبادانی شود به خود اختصاص داده است و متاسفانه در دولت قبل یارانه به‌نحوی تبلیغ و پرداخت شد که در بعضی از مردم شریف ایران این تصور ایجاد شده که دریافت یارانه سهمی از پول نفت است و دریافت آن را حق خود می‌دانند در حالی که یارانه هدفمند باید صرفا به افرادی تعلق پیدا کند که بتواند به افزایش قدرت خرید آنان برای تامین مایحتاج اولیه زندگی کمک کند، بنابراین کاهش یارانه داوطلبانه اینک امری خطیر و ملی برای کمک به استمرار حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی از گروه‌های کم‌درآمد و توسعه کشور تلقی می‌گردد.


اینجانبان به‌عنوان خدمتگزاران ملت ایران در دولت اصلاحات و علاقه‌مندان به توسعه کشور و اعتلای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران، از مردم شریف و آگاه ایران تقاضا داریم، در صورتی که به تشخیص فردی مشمول دریافت یارانه برای افزایش قدرت خرید مایحتاج ضروری زندگی نیستند به‌عنوان یک وظیفه ملی از دریافت یارانه انصراف داده و دولت را در کاهش هزینه‌های عظیم پرداخت یارانه به‌نفع حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی از گروه‌های کم‌درآمد و توسعه و آبادانی سرزمین عزیز ایران یاری رسانند.


- جعفر توفیقی، وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری
- مسعود پزشکیان، وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
- سیدصفدر حسینی، وزیر اسبق اقتصاد و دارایی
- حبیب‌اله بیطرف، وزیر اسبق نیرو
- احمد خرم، وزیر اسبق راه و ترابری
- ناصر خالقی، وزیر اسبق کار و امور اجتماعی
- محمدحسین شریف‌زادگان، وزیر اسبق رفاه و تامین‌اجتماعی
- علی صوفی، وزیر اسبق تعاون
- عبدالواحد موسوی لاری، وزیر اسبق کشور
- احمد معتمدی، وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات
- احمد مسجدجامعی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی


به این ترتیب، بازار انصراف از یارانه نقدی در این روزها داغ تر از قبل دنبال می شود، اما نکته مهم اینجاست که در حالی دولت یازدهمی ها از مردم درخواست انصراف از یارانه را دارند که معلوم نیست، افراد با چه درآمدی باید به این درخواست دولت جواب بدهند و کسانی که انصراف داده اند نیز تا کنون در این خصوص صحبتی نکرده اند.


در هر حال باید منتظر ماند و دید چقدر از این طرح استقبال عمومی می شود چرا که با عدم لنصراف مردم دولت به مشکلات ویژه ای برخواهد خورد.


منبع : هدانا

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
0
سلام
یعنی این افراد تا حالا یارانه میگرفتن؟؟؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار