کد خبر: 640576
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴
پروفسور رابرت دیویس، استاد رشته طب داخلی مدرسه پزشکی دانشگاه اوهایو می‌گوید:" متاهل ها سیستم حمایتی مناسبی دارند.
پروفسور رابرت دیویس، استاد رشته طب داخلی مدرسه پزشکی دانشگاه اوهایو می‌گوید:" متاهل ها سیستم حمایتی مناسبی دارند. در نتیجه کم تر از مجردها به اضطراب، افسردگی و مشکلات جسمی مبتلا می شوند.
یافته های تازه نشان می دهند، افرادی که ازدواج کرده اند در مقایسه با اشخاص مجرد سالم ترند و بیشتر عمر می کنند. واقعا علت این ماجرا چیست؟
 
سه دلیل تندرستی متاهل‌
 
 
1- رفتار و اخلاق سلامت
به گزارش سلامانه، کریستوفر فاگوندس، استاد روان شناسی دانشگاه ایالتی اوهایو می‌گوید:" علت اصلی تندرستی متاهل ها خطر پذیری کمتر آنها است. این افراد با دقت رانندگی می‌کنند، کمتر به سوی مواد مخدر و الکل می روند رفته و در مجموع از شیوه زندگی سالم و کم خطر پیروی می کنند. 
 
 
2- سیستم حمایتی
پروفسور رابرت دیویس، استاد رشته طب داخلی مدرسه پزشکی دانشگاه اوهایو می‌گوید:" متاهل ها سیستم حمایتی مناسبی دارند. در نتیجه کم تر از مجردها به اضطراب، افسردگی  و مشکلات جسمی مبتلا می شوند. 
 
 
3- الگوی بهتر
پروفسور تئودور روبلس، استاد روان پزشکی رفتاری مدرسه پزشکی دانشگاه تورنتو می‌گوید:" همسر، فرزندان و والدین نزدیک‌ترین افراد به انسان هستند. اکثر انسان‌ها در کودکی از پدر و مادرشان الگو برداری می کنند و پس از دوران بلوغ تاثیر گذارترین فرد در زندگی اکثر انسان‌ها همسر است. چنین زوجینی تلاش می‌کنند الگوی رفتاری مناسب - پیروی کردن از رژیم غذایی مناسب، مراجعه به پزشک و ... - داشته باشند. 
 
 
چرا متاهل‌ها بهترند؟
افسانه ها و روایت ها می گویند افرادی که نیمه گمشده خود را پیدا می کنند بیشتر عمر می کنند. متاهلین به خاطر همسر و فرزنندان شان هم که شده به تندرستی شان اهمیت می دهند. 
 
 
خوشبختی اهمیت دارد
یافته های پژوهشگران دانشگاه ‌آکسفورد نشان داده، متاهلینی که احساس خوشبختی می‌کنند، پس از جراحی قلب باز بیشتر از مجردهایی که این جراحی را پشت سر گذاشته اند عمر می کنند. دکتر کی‌کات گلاسر، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه آکسفورد د سرپرست این مطالعه می‌گوید:" یکی از دلایل احتمالی این موضوع این است که زندگی مشترک بد و نابسامان باعث بروز اضطراب مزمن و تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود. "
 
 
 
 
منبع: شفاف
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
صمیمی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
0
اگر پروفسوردرایران بودبااقدامات این دولت یقینا"نظرش را عوض وبرعکس می کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار