کد خبر: 640477
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
بررسی «روابط ایران و آلمان» کتابی است که توسط دکتر حسین موسویان سفیر اسبق ایران در آلمان، معاون سابق دبیر شورایعالی امنیت ملی به چاپ رسیده است.

 

در این کتاب دکتر موسویان نقش بازیگران خارجی به‌ویژه آمریکا و اسرائیل را در تخریب روابط ایران و آلمان و نیز ایران و اروپا به تفصیل مورد شرح و بررسی قرار داده و با استناد به خاطرات مستند خود ابعاد دخالت‌های خارجی را تشریح کرده است.

این کتاب حاکی از اراده سیاسی رهبران ایران و آلمان برای توسعه روابط و احیای روابط سنتی دو کشور بعد از وحدت دو آلمان است که در اثر دخالت‌های بازیگران خارجی به‌ویژه رای دادگاه میکونوس به سرانجام موفقی نرسید.

در بخش‌های از این کتاب، اسنادی که در برگیرنده واقعه میکونوس است مورد اشاره قرار گرفته است. «شاهد (c) که بعداً نامش فاش شد و معلوم شد که فردی بنام مصباحی است ادعای وجود یک کمیته ویژه در ج.ا.ا (متشکل از مقام معظم رهبری، و هاشمی رفسنجانی ریاست جمهوری وقت، ولایتی وزیر خارجه آن زمان و وزیر اطلاعات وقت آقای فلاحیان) را مطرح کرد و در دادگاه برلین شهادت دادکه ترور برلین در سپتامبر 1992 براساس تصمیم این کمیته ویژه صورت گرفته است. رای دادگاه نیز براساس ادعای این فرد و شهادت او صادر شد. موسویان در کتاب خود فاش می‌کند که مصباحی مدتی بعد از این شهادت طی نامه‌ای به دادسانی فدرال کل آلمان نوشت که: «اکنون حاضر است تا حقایق را در مورد روابطش با سرویس‌های اطلاعاتی غرب افشاء کند.»

مصباحی در این نامه تصریح کرده که «شهادتش در دادگاه برلین تحت تأثیر سخنان دروغ سرویس‌های اطلاعاتی خارجی صورت گرفته است».

موسویان در این کتاب به جزئیات سرقت اسناد سری دفتر صدر اعظم آلمان توسط سرویس اطلاعاتی آمریکا قبل از رای دادگاه میکونوس اشاره می‌کند و افشا می‌کند که شاهد (c) یا همان مصباحی قبل از ورود به آلمان برای حضور در دادگاه برلین و شهادت علیه جمهوری اسلامی ایران مدتی در اختیار سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه ـ آمریکا ـ بلژیک و انگلیس بوده و سپس این سرویس‌ها وی را عازم آلمان می‌کنند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
امیری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
0
قابل تصور نیست که یکنفر که بش ادم بگند انقدربدبخت وفلک زده باشه قبلا چریان مردم کوفه ونامردیشون بانماینده امام برامون قابل هضم نبود امابادیدن وشنیدن حرفهای فراریان باچشم وگوش خودمون ....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار