کد خبر: 640474
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مراحل حذف افراد غیرنیازمند از یارانه نقدی را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: محمدرضا پورابراهیمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مراحل حذف افراد غیرنیازمند از یارانه نقدی را تشریح کرد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مرحله اول عده ای از ثبت نام برای دریافت یارانه نقدی انصراف می دهند که با توصیه اخلاقی دولت این کار صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب بخشی از مردم در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در فاز دوم به واسطه انصراف از دریافت یارانه به صورت طبیعی حذف می شوند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: هر درصدی از جمعیت و خانوار کشور که برای دریافت یارانه ثبت نام کردند در مرحله دوم بر اساس اطلاعاتی که به سامانه وارد کردند، پایش می شود.

پورابراهیمی ادامه داد: پایش این اطلاعات شش ماه تا یکسال به طول می انجامد در قانون هدفمندی نیز مجلس بر این نکته تاکید کرده است. دولت در گام اول به تمام افرادی که برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرده اند، یارانه می پردازد، اما پس از آن پایش اطلاعات را بر اساس تعیین متوسط هزینه خانوارها در شهرها، روستاها، مناطق مرزنشین، تعیین می کنند و به عنوان مثال حدود درآمدی یک میلیون و 500 هزار تومان را در ماه مشخص می‌کند که هر خانواری که پایین تر از این مقدار درآمد داشته باشد یارانه نقدی دریافت کرده و هر خانواده ای بیشتر از این مقدار درآمد داشته باشد، از دریافت یارانه نقدی حذف می شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس اظهار داشت: دولت متوسط هزینه یک خانواده از نظر آب، برق، پوشاک، اقساط را ارزیابی کرده و بعد در روستاها، شهرها و کلانشهرها نیز این رقم را بدست می آورد که البته این شیوه به نفع روستاییان و مناطق محروم است.

وی تصریح کرد: دولت بر اساس اطلاعات ثبت شده توسط خود افراد، بررسی می کند که این افراد با معیاری که برای متوسط هزینه خانوار تعیین کرده تطبیق دارد یا خیر.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مرحله دوم نیز با این شیوه تعداد زیادی از مردم حذف خواهند شد. این افراد اگر در فاصله میان گام اول و دوم یارانه ای دریافت کرده باشند، باید یارانه دریافتی را بازگردانند.

پورابراهیمی در تشریح گام سوم اظهار داشت: در این گام صحت اطلاعات وارد شده از سوی افرادی که واجد شرایط دریافت یارانه هستند، بررسی خواهد شد و انواع درآمدها چک خواهد شد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته میان نمایندگان در این خصوص اختلاف نظر وجود داشت که آیا می توان اطلاعات اقتصادی افراد را بررسی کرد؟ به نظر من برای اداره اقتصاد کشور نیازمند شفافیت آماری هستیم. روش های منطقی که شفافیت اطلاعات را می آزماید، دولت می تواند انجام دهد.

وی تاکید کرد: مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به دولت چک سفید امضاء داده است. باید آئین نامه‌های اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به تصویب برسد که بر اساس تفاهم مشترک دولت و مجلس خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در گام سوم احراز شرایط افرادی که نیازمند دریافت یارانه نقدی هستند، بررسی می شود و کسانی که رقم درآمدشان بالاتر از آن چیزی است که اعلام کردند، باید جریمه بپردازند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
0
0
بسمه تعالی
خدمت جناب آقای پور ابراهیمی
نایب رئیس محترم کمیسیون اقتصادی مجلس
با سلام و خسته نباشید . به استحضار برسانم 1/5 میلیون تومان که مد نظر جنابعالی است . این فقط صرف خورد و آشامیدنی و پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن است. مستحضر هستید که قیمت سیب زمینی - گوجه فرنگی - گوشت و مرغ - لبنیات - برنج ایرانی و خارجی و سایر اقلام مایحتاج این مردم قیمت اینها چقدر است ؟ شما که ماهانه نمی دانم حقوق تان چند میلیون تومان است . آنرا خدا می داند . لذا گرانی قیمتها را حس نمی کنید .بنده حقیر که یک کارمند ساده هستم و حقوقم ماهانه 9700000 ریال است که پس از کسر مالیات و بیمه و اقساط مبلغ 5000000 ریال برای یک ماه خرج که 4 نفر هستیم باقی می ماند . بنده الان 9 ماه است که اصلا گوشت نخریدم . حالا بقیه اش را خودتان قضاوت بکنید و دنبال نمائید . چون درد زیاد است همه اش را نمی توان در اینجا مطرح نمود . ولی با این در آمد کم همیشه شکر گزار خداوند یکتا هستم و همیشه شکرا" الله ورد زبانم هست . بنده یارانه 4 نفر را وقتی می گیریم ظرف نیم ساعت چند قلم وسایل خرید می کنم و تمام میشود . لطفا خودتان بقیه حساب و کتاب را با این گرانی دنبال فرمائید . چون سواد بنده حقیر به این حساب و کتابها نمی رسد . ارادتمند محمد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار