کد خبر: 640448
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
يك كارشناس مسائل افغانستان معتقد است، يكي از مهمترين مطالبات مردم افغان بحث عدم حضور امريكايي ها در افغانستان است كه به هر حال يك چالش بزرگ براي رئيس جمهور منتخب به شمار مي آيد.
جوان‌آنلاين: نوذر شفيعي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به نتايج انتخابات افغانستان گفت: حركت مردم و جامعه سياسي و اجتماعي افغانستان به سمت روندهاي سياسي اجتناب ناپذير است يعني انتخابات افغانستان في النفسه مكانيزم خوبي براي رفتار سياسي مردم افغانستان است.
 

به گفته وي، درحال حاضر به رغم ضعف ها و اشكالاتي كه ممكن است انتخابات افغانستان داشته باشد، در آينده اي نزديك بالاخره رئيس جمهورش به طور مسالمت آميز و با راي مردم انتخاب مي شود.
 

شفيعي با تاكيد بر اينكه افغانستان يك دوره گذار را پشت سر مي گذارد، تصريح كرد: احتمالا مردم افغانستان و جامعه سياسي افغانستان به اين راي احترام مي گذارند و مردم افغانستان هم مطالباتي دارند كه رئيس جمهور جديد به آنها بايد پاسخ بدهد كه يكي از اين مطالبات بحث حضور امريكايي ها در افغانستان است كه به هر حال يك چالش بزرگ براي رئيس جمهور جديد است.
 
وي با اشاره به اينكه بحث امنیت نيز مهم‌ترین مساله‌ای است که هر رئیس‌جمهوری که در افغانستان روی کار بیاید ناچار است برای استقرار آن تمام منابع و امکانات را بسیج کند، افزود: همچنين بحث رفاه اقتصادی از ديگر مسائل مطرح است كه بعد از سال 2001 مردم افغانستان انتظار داشتند در نتیجه مداخلات خارجی و سرکوب شدن طالبان، اوضاع اقتصادی بهبود پیدا کند که متاسفانه تا به حال هیچ تحول مثبتی اتفاق نيفتاده است.
 

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بر اين باور است كه در افغانستان با توجه به فشارهای سنگینی که از سوی طالبان وجود دارد، نمی‌توان انتخاباتی کاملا سالم برگزار کرد ولی آنچه برای برگزارکنندگان انتخابات مهم است انجام انتخابات و مشخص شدن یک نفر به عنوان رئیس‌جمهور افغانستان است.
 

شفيعي ادامه داد: رئيس جمهور آينده اگر به خواست و مطالبات مردم افغان عمل نكند ممكن است در واقع اقبال مردمي خودش را از دست بدهد بنابراين در بعضي از موارد مانند مسئله حضور امريكايي ها در افغانستان رئيس جمهور بايد با حساسيت زيادي عمل كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار