کد خبر: 640388
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
شنیده ها حاکی از تلاش برخی ها برای نوشتن قطع یارانه نقدی برخی از خانوارها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی به پای اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا،امروزه جمهوری اسلامی در حوزه‌های اقتصادی خود با مسائل یا مفاهیمی مواجه است که به هیچ عنوان تاکنون چه در عرصه‌ نظر و در کتاب‌های درسی و چه در عرصه‌ی عمل و تجارب بشری مشابه و مابه‌ازای واقعی نداشته است.

بنابراین خود انقلاب اسلامی مکلّف به نوآوری و ابتکار و نظریه‌پردازی و الگوسازی در این عرصه‌های جدید اقتصادی است. هر کشوری که عَلم استکبارستیزی را برپا کند نیازمند چنین الگوهایی است. یکی از این مفاهیم، «اقتصاد مقاومتی» است.

اقتصاد مقاومتی یعنی تشخیص حوزه های فشار (درشرایط کنونی تحریم) و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی اثر کردن و در شرایط آرمانی تبدیل چنین فشارهایی به فرصت ، که قطعا باور و مشارکت همگانی و اعمال مدیریت های عقلایی و مدبرانه پیش شرط و الزام چنین موضوعی است.

اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تاکید روی مزیت های تولید داخل و تلاش برای خوداتکایی است.و صد البته منظور از اقتصاد مقاومتی واقعی، یک اقتصاد مقاومتی فعال و پویاست نه یک اقتصاد منفعل و بسته چنانکه مقاومت برای دفع موانع پیشرفت و کوشش در مسیر حرکت و پیشرفت تعریف می‌شود.

در واقع هدف در اقتصاد مقاومتی آن است که بر فشارها و ضربه‌های اقتصادی از سوی نیروهای متخاصم که سد راه پیشرفت جامعه است، غلبه کرد.

با وجود تعاریف و توضیحات متداول برای اقتصاد مقاومتی متاسفانه شنیده ها حاکی از تلاش برخی ها برای نوشتن قطع یارانه نقدی برخی از خانوارها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی به پای اقتصاد مقاومتی است.

بر اساس این گزارش ظاهرا به برخی مسئولین هم گفته شده تا در انجام طرح های اقتصادی مانند ورود به فاز دوم هدفمندی یارانه ها و قطع یارانه خانوار ها از اقتصاد مقاومتی سخن بگویند.

خاطرنشان می شود در تدوین بودجه سال 93 توسط دولت، یکی از راه های تأمین کسری دولت از طریق افزایش قیمت حامل های انرژی و همچنین کم کردن افراد یارانه بگیر در کشور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار