کد خبر: 640375
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
رژیم طاغوت به مردم فیروزاباد حمله هوایی کرد
یکی از سرداران انقلاب اسلامی گفت، اولین راهپیمایی و رژه نظامی در دوران مبارزه با رژیم ستم شاهی در شهرستان فیروز اباد به انجام رسید که در این رژه پنج هزار انقلابی شرکت داشتند و رژیم شاه برای اولین بار با استفاده از هواپیماهای جنگی به مقابله با انقلابیون پرداخت.

به گزارش شهدای ایران؛ یکی از سرداران انقلاب اسلامی گفت: شهرستان فیروزآباد پایگاه و مرکز اصلی تجمع ایل قشقایی است و این ایل، در دوران انقلاب اسلامی همواره در صف نخست مبارزه با حکومت ظاغوت بود و از این رو، این شهر اولین منطقه ای در کشور بود که از دست عوامل این رژیم خارج و در اختیار انقلابیون قرار گرفت.

سردار کوروش کرمپور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری شهدای ایران، افزود: ایل قشقایی سال ها در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار داشته است به گونه ای که در سال های استعمار انگلیس و در برهه ای از تاریخ که در جنوب کشور بسیاری از مردان و زنان این سرزمین با انگلیسی ها می جنگیدند، خان های ایل قشقایی با تاسی از فرامین اسلامی با انگلیسی ها در بخش های مختلف شیراز و مناطق دیگر درگیر شده و بسیاری از آنان را از بین بردند.

وی اضافه کرد: صولت الدوله قشقایی بر اساس فتوای مرجعیت خود آیت الله لاری با انگلیس ها در چند نقطه جنگ های بزرگی داشتند و بعضا آن ها را شکست می دادند  به گونه ای که قبل از ورودی به شیراز و از سمت کازرون، اولین درگیری بزرگ با انگلیس ها توسط ایل قشقایی صورت گرفت و سپس درگیری به ورودی شیراز و کارخانه سیمان فعلی آن کشیده شد.

حمله هوایی به مردم فیروزاباد از سوی رژیم طاغوت

وی با اشاره به اینکه شهرستان فیروزآباد از شهرهایی است که همواره اولین ها در آن حضور داشته اند، گفت: با اینکه این شهرستان از شیراز 100 کیلیومتر بیشتر فاصله ندارد، رژیم ستم شاهی در این شهر هنگ ژاندارمری و نیز اداره ساواک بسیار قوی و منسجمی را راه اندازی کرده بود که وجود این امکانات و تعداد نفرات در یک شهرستان در آن زمان موضوعی بی سابقه بود که از این بابت می توان فیروزآباد را از معدود شهرهایی دانست که دارای چنین تشکیلاتی بوده است.

کرمپور خاطرنشان کرد: برای اولین بار در انقلاب اسلامی، در حالی که ارتشبد ازهاری به نخست وزیری رسیده و حکومت نظامی در کشور برقرار شده بود، مردم انقلابی فیروآباد با اجازه روحانیون و بر اساس فتوای امام راحل مبنی بر اینکه در صورت نیاز اجازه درگیری مسلحانه را با حکومت صادر خواهند کرد، رژه ای با حضور پنج هزار انقلابی در این شهر برپا کردند که حکومت را به وحشت انداخت.

وی  اضافه کرد: در این رژه مسلحانه، نیروهای ژاندارمری و ساواک جرات حضور در خیابان را پیدا نکردند و برای اولین بار رژیم با استفاده از جنگنده های خود و شکستن دیوار صوتی کوشید با ایجاد رعب و وحشت در میان انقلابیون آنان را ادامه این کار منصرف کند.

در دفاع از روحانیت با ساواکی ها کتک کاری کردم

وی در ادامه با بیان اینکه در روزهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با چند عنصر ساواک کتک کاری کرده است به موضوع درگیری اش با نیروهای ساواک اشاره کرد و گفت: در دوران جوانی ورزشکار بودم و در رشته های بوکس و فوتبال فعالیت می کردم و در یکی از روزها، هنگامی که برای انجام بازی به محل تمرین می رفتم مشاهده کردم چند نوجوانان با تحریک دو تن دیگر، به یک روحانی اهانت می کنند و با مراجعه به آن نوجوانان با آنان برخورد کردم و دو تنی که آن ها را تحریک به اهانت کرده بودند نیز با درگیری با من تلاش کردند که از نوجوانان اهانت کننده حمایت کنند که با یکی از آنان درگیر شدم و کتک مفصلی به او زدم.

کرمپور خاطرنشان کرد: پس از اینکه از تمرین بازگشتم ماموران ساواک را دیدم که با حمله به من دستگیرم کردند و آن زمان بود که متوجه شدم، فردی را که مورد ضرب و شتم قرار داده بودم یک نیروی ساواک بوده است و این اولین برخوردم با نیروهای امنیتی شاه بود که خوشحالم در جهت حمایت از ربانی ارزشمندی چون آیت الله ربانی که بعدها به عنوان نماینده امام در استان فارس تعیین شد بودم.

تسخیر ساختمان ساواک و ازادی فیروزاباد

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز رژیم در کشور فعالیت داشت و ماه های زیادی تا پایان کار آن باقی مانده بود، برادرم که از نیروهای محور در فعالیت های انقلابی بود، به همراه چهار تن دیگر از مردم و متدینین فیروزاباد از جمله سید آقا موسوی، طراحی تسخیر ساواک را به انجام رساند و در این زمان بود که با حمله نیروهای انقلابی به ساختمان جدید التاسیس ساواک موفق به تسخیر اولین ساختمان ساواک در کشور توسط انقلابیون در شهرستان فیروز آباد شدیم.

به گفته وی، برای ورود به ساختمان ساواک، از یک دستگاه تراکتور استفاده شده چرا که درب ورودی این ساختمان به قدری محکم بود که با وجود دو ساعت تلاش قادر به باز کردن آن نشده بودیم و تراکتور برای شمکستن درب ورودی به کار گرفته شد که در نهایت موفق به از بین بردن در و ورود به ساختمان شدیم.

این انقلابی ادامه داد: با تسخیر ساواک فیروز آباد، رسانه های بین المللی این خبر را بازتاب دادند و این موضوع خسارت بسیاری برای رژیم در پی داشت به گونه ای که مردم از شهرهای دیگری برای حضور و دیدن از این ساختمان به فیروز اباد می آمدند و از آن بازدید می کردند تا با جنایت های ساواک بیشتر از گذشته اشنا شوند.

وی مدیریت مردم بر شهر را در ماه های پایانی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ستودنی خواند و اظهار داشت:  چهار ماه قبل از پیروزی انقلاب از پنج بعدازظهر تا نیمه های شب اداره امور در اختیار مردم بود و ماموران شاهنشاهی جرات نداشتند که در شهر تردد کنند چرا که مبارزین کنترل شهر را داشتند و در این مدت که اداره امور را در اختیار داشتیم حتی یک سرقت نیز گزارش نشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار