کد خبر: 640365
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲
در آستانه ششمین سالگرد شهدای کانون رهپویان وصال
مسئول روابط عمومی کانون رهپویان وصال می گوید با وجود مکاتبات بسیاری این کانون با مدیران فرهنگی شهرداری شیراز برای نصب بنر ششمین سالگرد شهدای کانون رهپویان وصال، شهرداری حاضر نشد نسبت به جایگزینی این تبلیغات به جای پفک نمکی در یکی از پل های این شهر اقدامی انجام دهد.

به گزارش شهدای ایران؛ مسئول روابط عمومی کانون رهپویان وصال گفت: ششمین مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ترور در کانون رهپویان وصال شیراز، به مدت سه روز و با حضور سخنرانان مطرح کشوری، هنرمندان و مداحان به مدت سه روز در شیراز برگزار خواهد شد.

احمد پاریابی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری شهدای ایران، افزود: این برنامه ها از روز شنبه 22 فروردین ماه با عنوان بزرگداشت هنر دینی و هفته هنر دینی و شهدای بمب گذاری در کانون وصال و با حضور حجت الاسلام طائب مسئول قرار گاه عمار، استاندار فارس و با اجرای  حامد زمانی و شعر خوانی میلان عرفانی پور از شعرای انقلاب اسلامی ساعت 15:30 دقیقه عصر در تالار حافظیه شیراز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در دومین روز از این برنامه ها نیز، پس از اقامه نماز مغرب و عشا، با سخنرانی آیت الله انجوی نژاد و فرمانده سپاه فجر شیراز و مداحی احمد واعظی در حسینیه شهدا( محل حادثه بمب گذاری)، ادامه خواهد یافت.

پاریابی افزود: همزمان با 24 فروردین و مصادف با سالروز این حادثه نیز از ساعت 15:30 دقیقه در گلزار شهدا و با سخنرانی آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و حضور مردم شهید پرور و خانواده های شهدا برگزار خواهد شد.

شهرداری تبلیغ پفک نمکی را به شهدا ترجیح داد

مسئول روابط عمومی کانون رهپویان وصال در ادامه با انتقاد شدید ازعملکرد فرهنگی شهرداری و مسئولان بنیاد شهید در رها کردن مسئولیت ها و وظایف خود در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: در حادثه انفجار تروریستی و بمب گذاری در کانون رهپویان وصال در شش سال پیش، 14 تن از بهترین نیروها و ولایی ترین مردم شیراز به شهادت رسیدند اما، با وجود رفت و آمده های بسیار برگزار کنندگان این مراسم به معاونت فرهنگی شهرداری شیراز که یکی از متولیان موضوع فرهنگ و ترویج آن در جامعه به شمار می رود کمکی از سوی آنان برای اجرای این مراسم صورت نگرفت.

پاریابی توضیح داد: با وجود اینکه از مسئولان شهرداری به صورت مکتوب درخواست کرده ایم تصاویر شهدا و تبلیغ اجرای این برنامه را در یکی از پل های شهر شیراز نصب کنند تا مردم از اجرای آن باخبر شوند نه تنها به نامه های ارایه شده پاسخی داده نشده است بلکه، شاهد آن هستیم با نصب تبلیغ پفک نمکی بر روی این پل ها عملا علاقه ای به نصب تصاویر شهدا در شهر از خود نشان نداده و تبلیغ پفک نمکی را به تبلیغ شهدا ترجیح داده اند.

به گفته وی، مسئولان فرهنگی شهرداری اعلام کرده اند که 10 استند برای نصب بنرها و بیلبورهای اطلاع رسانی در اختیار برگزار کنندگان قرار می دهند و حتی حاضر نشده اند  نسبت به نصب آن کمکی ارایه کنند و از سوی دیگر، اعلام کرده اند که حاضرند پنج بنر را در این زمینه چاپ و منتشر کنند که با برآورد صورت گرفته رقم بسیار ناچیزی را صرف آن خواهند کرد که از مسئولان شهرداری خواسته ایم از این اقدام به دلیل داشتن بار مالی سنگین !! برای شهرداری خودداری کند.
وی با قدردانی از همکاری و مشارکت اداره ورزش و جوانان استان فارس و نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان گفت: با وجود اینکه اداره ورزش و جوانان مسئولیت زیادی در اجرای این برنامه ندارد اما، مسئولان ارزشی این اداره همکاری مناسب و در حد توان خود با برگزار کنندگان داشته اند که باید از آنان قدردانی کرد.

متولی شهیدان کناره گرفته است

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان بنیاد شهید استان اقدامی در جهت حمایت از برگزاری این برنامه داشته اند یا نه، اظهار داشت: متولی اصلی موضوع شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور بنیاد شهید است و سایر دستگاه ها باید ذیل این مجموعه به آن کمک کنند اما، هم اینک شاهد آن هستیم که بنیاد شهید نسبت به این موضوع بی توجهی می کند.

پاریابی خاطرنشان کرد: با وجود رفت و آمدهای مکرر و پیگیری بسیار در این زمینه و برای جلب حمایت مسئدولان بنیاد شهید از این حرکت، تنها مبلغ یک میلیون تومان در اختیار برگزار کنندگان قرار داده اند که این مبلغ در شان شهدا و خانواده های آنان نبوده است.

وی تاکید کرد: حمایت مسئولان در سال های اخیر به غیر از برخی دستگاه ها از این حرکت مطلوب بوده است و هر ساله رشد بیشتری نسبت به سال های قبل داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار