کد خبر: 640364
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
معاون نیروی انسانی ارتش:
معاون منابع انسانی ارتش، تحرک بالا و قدرت مدیریتی شهید صیاد شیرازی را بی نظیر دانست و از حضور محسوس و نامحسوس شهید در تمامی عملیات های زمینی ارتش در دوران دفاع مقدس را نشانه ای بر این مدعا عنوان کرد.

به گزارش شهدای ایران؛ معاون منابع انسانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: درجای جای مناطق عملیاتی غرب، کردستان و در اغلب رویارویی های جنگی می توان به خوبی رد پای صیاد شیرازی را دید و چه کسی می تواند مدعی آن باشد که در 428 عملیات زمینی که توسط ارتش صورت گرفت بگوید که صیاد شیرازی در آن نقشی نداشته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری شهدای ایران، امیر سرلشگر حسن سیفی در مراسم گرامیداشت شهیدان صیاد شیرازی، آوینی، شاهچراغی و یزدان پرست در گلزار شهدای تهران، افزود: در تمامی عملیات های زمینی انجام شده در دوران دفاع مقدس، شهید صیاد حضور داشت که این حضور از طراحی، سازماندهی، نظارت و اجرا را شامل می شود.

وی با اشاره به ویژگی های صیاد شیرازی گفت: صیاد از نیروهایی بود که همواره ولایت را بر هر چیز دیگری در زندگی خود ترجیح می داد به گونه ای که حاضر بود برای رسیدن به رضایت و لبخند ولایت، همه چیز خود را فداکند و به این دلیل بود که بنی صدر او را از فرماندهی نیروی زمینی در غرب کشور برکنار کرد.

سیفی خاطرنشان کرد: هرگز به یاد ندارم که او در هنگام ورود به جلسه و نشستی از خود جدا نشود و جمع را به امام زمان متصل نکند چرا که همواره در ابتدا و انتهای هر جلسه دعای فرج را می خواند و برای کسب رضای خدا و امام عصر(عج) و ولی فقیه تلاش می کرد.

معاون منابع انسانی نیروی زمینی ارتش با تاکید براینکه صیاد شیرازی معتقد بود نباید عقب تر و همطراز با ولایت بود بلکه، باید هماره یک گام عقب تر از ولایت حرکت کرد، افزود: هماره باید به این نکته توجه کرد که اگر در جامعه به مسایلی برخورد کردیم که توانایی تشخیص دادن آن را نداریم، باید به ولایت و نگاه ایشان توجه کرد و بدون نظر ایشان اقدامی انجام نداد.

وی به ویژگی های شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و با بیان اینکه او فرمانده ای هنرمند بود، خاطرنشان کرد: هنر صیاد این بود که با وجود گذراندن دوره های دافوس و دیگر دوره های سخت نظامی و آموزشی در پیشرفته ترین دانشگاه های ایران و جهان، توانست عده ای از سربازان شجاع ایرانی را که دوره های زیادی را نگذرانده بودند  به گونه ای مدیریت و راهبری کند که بهترین عملکرد را از آنان دریافت کند.

سیفی ادامه داد: اینکه فرمانده ای بزرگ بااین روحیه فعالیت کند و به گونه ای رفتار کند که کسی این احساس را نداشته باشد که فرمانده در موقعیت برتری نسبت به او قرار دارد کاری سخت و طاقت فرسا است که او از عهده این کار به خوبی برآمد.

معاون منابع انسانی نیروی زمینی ارتش، یادآورشد:شهید صیاد شیرازی معتقد بود که مهمترین موضوعی که سبب پیروزی می شود سازماندهی نیروها است و باید مراقب بود که تنها منش و عملکرد فردی نمی تواند ضامن موفقیت افراد در اداره امور نظامی شود بلکه، تزکیه نفس، مشورت پذیری از دیگر ارکان به پیروزی رسیدن در هر نبرد و رزم نظامی است.

امیر سرلشگر سیفی، با بیان اینکه برای پیروزی در هر صحنه ای در کشور نیازمند استفاده از نیروهای ناب و معتقد به ولایت هستیم خطاب به مسئولان تاکید کرد: مسئولان بدانند که نمی شود جنگ و مبارزه ای در کشور رخ دهد که در آن، نیروهای حزب اللهی حضور نداشته باشند چرا که بدون حضور این نیروها، پیروزی حاصل نمی شود و کسانی که چنین اعتقادی ندارند موضوع مدیریت جهادی را هنوز درک نکرده اند.

وی با بیان اینکه شجاعت، نظارت، سازماندهی امور و بهره برداری درست از نیروها از ویژگی های شهید صیاد شیرازی بود گفت: تحرک بسیار زیاد و توانایی بالای شهید در اجرای برنامه ها از ویژگی های خاص شهید صیاد شیرازی است که همه کسانی که حتی یک روز نیز با او در ارتباط بودند به ای موضوع شهادت می دهند.

همرزم شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه، صیاد هرگز بدون اذن ولی فقیه، حاضر به ترک صحنه نبرد نبود، گفت: هنگامی که عملیات مرصاد آغاز شد او مسئولیت فرماندهی نداشت اما، با حضور خود در منطقه و به اذن رهبری، فرماندهی عملیات مرصاد را بر عهده گرفت و آن پیروزی بزرگ را در کردستان و مرصاد به ارمغان آورد چرا که توانست به خوبی صحنه عملیات را بررسی و طراحی و در نهایت به مرحله اجرا درآورد که این موضوع نشان از درایت او در اداره امور نظامی داشت.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
حميد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
0
خدا قرين رحمتش كند اين شهيد بزرگوار سردار اسلام صياد شيرازي را منافقين بي صفت مزدور از ملت ما گرفتند. يادش گرامي راهش پر رهرو. انشاالله.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار