کد خبر: 640360
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از آخرين وضعيت تيم ملي فوتبال ايران
خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي به بررسي وضعيت تيم ملي فوتبال ايران در راه جام جهاني پرداخت و ستاره‌هاي اين تيم را مورد ارزيابي خود قرار داد.

خبرگزاري آسوشيتدپرس در گزارشي به بررسي وضعيت تيم ملي فوتبال ايران در راه جام جهاني پرداخت و ستاره‌هاي اين تيم را مورد ارزيابي خود قرار داد.

5 ستاره ايران در جام جهاني

در اين گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس ضمن بررسي تيم ملي فوتبال ايران، پنج ستاره اين تيم را نيز براي جام جهاني 2014 معرفي كرده است. نكونام، دژاگه، قوچان‌نژاد، داوري و شجاعي پنج بازيكني هستند كه زير ذره‌بين آسوشيتدپرس قرار گرفته‌اند. ايران در حالي درجام جهاني 2014 خواهد بود كه بيشتر بازيكنان اين تيم تجربه اروپايي دارند و در فوتبال اروپا بازي كردند و اين مي‌تواند تجربه تيمي ايران را براي جام جهاني برزيل بالا ببرد. براي مثال رضا قوچان‌نژاد در هلند رشد يافته است و اكنون در فوتبال انگليس بازي مي‌كند يا اشكان دژاگه سال‌هاي زيادي در بوندسليگا بازي كرده است و اكنون در تيم فولام انگليس بازي مي‌كند.

دنيل داوري دروازه‌بان ايران نيز بازيكن ديگري است كه در آلمان به دنيا آمده است و در بوندسليگا بازي مي‌كند. در كنار آنها بايد از جواد نكونام نيز اسم برد كه كاپيتان تيم ملي ايران محسوب مي‌شود و سال‌هاي زيادي در ليگ اسپانيا بازي كرده است. ايران با تركيبي از اين بازيكنان شانس دارد تا از گروه خود در جام جهاني 2014 صعود كند و به جمع 16 تيم برتر جام جهاني راه يابد.

كرش: جام جهاني فرصتي براي رقابت با بهترين‌ها است

آسوشيتد‌پرس در ادامه اين گزارش درباره سرمربي تيم ملي فوتبال ايران نوشت: جام جهاني برزيل تقريبا دو ماه ديگر آغاز مي‌شود و ايران در چهارمين حضور خود در اين رقابت‌ها بايد در گروهي نسبتا سخت با آرژانتين، نيجريه و بوسني‌و هرزگوين ديدار كند.

كرش با كار در انگليس، اسپانيا، امريكا، ژاپن، آفريقاي‌جنوبي و خاورميانه در چالش‌هاي مختلف كاري به تجربيات زيادي رسيده است. او زماني كه 10 ماه در سال 2003 به عنوان سرمربي حضوري ناموفق در رئال مادريد داشت، براي دومين مرتبه به منچستريونايتد بازگشت و دستيار فرگوسن شد. او در اين دوره با تلاش زياد كمك فراواني كرد تا تيم انگليسي تاكتيك‌پذيرتر از قبل شده و در نهايت فاتح ليگ قهرمانان اروپا در سال 2008 شود.

به همين دليل بود كه رايان گيگز، ستاره قديمي يونايتد‌ها گفت: « او ما را خوب تمرين مي‌داد و براي مسابقات آماده مي‌كرد. به تيم سازماندهي خوبي داد و آنچه را كه نياز داشتيم، مد نظر قرار داد. برخي گفتند كه او تاثير زيادي بر بازي ما داشته اما من با اين حرف چندان موافق نيستم. بلكه او كسي بود كه مرا از نو احيا كرد.»

كرش پس از ترك اولدترافورد در جام جهاني 2010 پرتغال را در جام جهاني هدايت كرد و در آوريل سال 2011 زمام امور تيم ملي ايران را برعهده گرفت. كارلوس كرش در جام جهاني 2010 روي نيمكت تيم ملي كشورش نشست و موفق شد با اين تيم به دور دوم راه يابد اما شكست در دور برابر اسپانيا باعث شد تا از جام جهاني 2014 حذف شود.

مربي 61 ساله پرتغالي در سال 2011 با توافق با فدراسيون فوتبال ايران به عنوان سرمربي جديد تيم ملي ايران و جايگزين افشين قطبي شد. او با تيم ملي ايران در انتخابي جام جهاني بازي‌هاي سختي را پشت سر گذاشت. بازي‌هاي سختي كه خود او آن را جهنم توصيف كرده بود. كرش درباره حضورش در تيم ملي ايران از سال 2011 مي‌گويد: « از زماني كه هدايت ايران را بر عهده گرفتم راه سختي را طي كرديم و توانستيم پس از بازي‌هاي فشرده جواز حضور در جام جهاني را كسب كنيم. در جام جهاني اين شانس را داريم كه خودمان را با بهترين‌هاي جهان مقايسه كنيم.»

سرمربي 61 ساله تيم ملي ايران درباره شانس صعود اين كشور به جام جهاني 2014 گفت: « ايران در سه دوره حضور خود در جام جهاني نتوانسته است از گروه خود به مرحله بعد راه يابد اما در فوتبال چيزي قابل پيش‌بيني نيست و ممكن است هر اتفاقي رخ دهد. همين چيزها است كه باعث شده است فوتبال ورزشي زيبا و غيرقابل پيش‌بيني باشد. »

نكونام: مي‌خواهيم براي اولين بار از گروهمان صعود كنيم

ايران پس از صعود به جام جهاني 2014 و مشخص شدن حريفانش در اين رقابت‌ها تنها يك ديدار دوستانه برگزار كرد و آن هم برابر گينه بود كه با شكست 2 بر يك ايران به پايان رسيد كه البته تعجبي هم ندارد كه ايران در آن ديدار شكست خورد زيرا شاگردان كرش آمادگي لازم براي حضور در اين بازي دوستانه را نداشتند.

با اين وجود جواد نكونام معتقد است كارلوس كرش مي‌تواند با هوش و توانمندي خود و تجربه بين‌المللي بازيكنان در برزيل شگفتي بيافريند و نتايج خوبي با ايران كسب كند. نكونام در گفت‌وگو با آسوشيتدپرس درباره حضور كرش و نقش او در تيم ملي ايران گفت: « حضور كرش براي فوتبال ايران بسيار مفيد بوده است و باعث شده اعتماد به نفس بازيكنان تيم بالا برود. ما در بازي‌هاي انتخابي در گروه سختي قرار داشتيم. اكنون پس از صعود به جام جهاني تمام تمركز خود را معطوف به نتيجه گرفتن در برزيل كرده‌ايم. مي‌خواهيم براي اولين بار در جام جهاني از گروه خود صعود كنيم. مي‌دانيم كه اين كار سختي است اما مي‌خواهيم تمام مردم ايران را خوشحال كنيم و در جام جهاني برزيل افتخارآفريني كنيم. »

آندرانيك تيموريان هم در اين گزارش به گفت‌وگو با آسوشيتدپرس پرداخت و عنوان كرد: «كل كشور از ما حمايت مي‌كنند تا بتوانيم بهترين كيفيت را در برزيل ارائه كنيم. مردم ايران به فوتبال علاقه زيادي دارند و با آن زندگي مي‌كنند. ما هر كاري مي‌كنيم كه بهترين نتايج را در جام جهاني كسب كنيم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار