کد خبر: 640358
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای شهر تهران گفت: در حمل و نقل برداشت ما این است که باتوجه به اینکه 5/71 درصد تاکسی‌های ما دوگانه سوز هستند افزایش قیمت سوخت و بحث مرحله دوم هدفمندی یارانه تاثیر خاصی روی افزایش کرایه‌ها نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرجام،محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شواری اسلامی شهر تهران در مورد ناوگان حمل و نقل عمومی در سال 93 به خبرنگار پایگاه خبری فرجام گفت: ما سال 93 را به عنوان یک برشی از برنامه 5 ساله دوم شهرداری 97-93 مورد بررسی قرار دادیم و برنامه و بودجه حمل ونقل سال 93 را در همین راستا تنظیم کردیم.

وی در مورد افزایش ناوگان ریلی گفت: در سال 93 در بحث مترو که مهمترین حوزه حمل و نقل عمومی ما در شهر تهران است 30 کیلومتر مترو قرار است به بهره برداری برسد که در طول برنامه 5 ساله هم پیش بینی کرده‌ایم سالانه 30 کیلومتر مترو به بهره‌ برداری برسد که در مجموع در برنامه 5 ساله ما 150 کیلومتر به خطوط مترو تهران اضافه می‌کنیم.

محسن سرخو از افزایش اتوبوس‌های شرکت واحد خبر داد و افزود: پیش بینی شده تا سال پایانی برنامه 5 ساله تعداد اتوبوس‌های شرکت واحد را به 9هزار دستگاه افزایش دهیم.

وی در همین زمینه ادامه داد: در حال حاضر 6500 دستگاه اتوبوس در حال فعالیت هستند که 2هزار دستگاه آن فرسوده و از رده خارج می‌باشد، بر همین اساس قرار است تا پایان سال 97، 9هزار دستگاه اتوبوس آماده به کار داشته باشیم که از این مقدار تعدادی جایگزین اتوبوس‌های فرسوده می‌شوند و تعدادی اتوبوس برقی و جدید خریداری می‌شود و تعدادی هم تعمیرات اساسی و بازسازی روی آنها صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی با بیان اینکه در سال اول برنامه 20 دستگاه اتوبوس برقی خریدارشده ادامه داد: زیر ساخت اتوبوس‌های برقی در حال فراهم شدن است و برای سال 2 و 3 و نهایتا طبق برنامه 5 ساله شهر تهران باید مجهز به 400 دستگاه اتوبوس برقی شود، همچنین سالانه 500 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه می‌شود.

وی در مورد شبکه مینی بوس‌رانی و تاکسیرانی نیز گفت: در این زمینه هم تمهیداتی پیش بینی شده تا برای نوسازی این ناوگان به آنها کمک کنیم.

محسن سرخو در مورد قیمت‌های جدید ناوگان تاکسیرانی گفت: سال گذشته 30 درصد به کرایه تاکسی‌ها اضافه شد، امسال هم پیشنهاد شهرداری همین بود ولی ما در شورای شهر با افزایش 20 درصدی کرایه تاکسی موافقت کردیم.

وی گفت: در حمل و نقل برداشت ما این است که باتوجه به اینکه 5/71 درصد تاکسی‌های ما دوگانه سوز هستند افزایش قیمت سوخت و بحث مرحله دوم هدفمندی یارانه تاثیر خاصی روی افزایش کرایه‌ها نخواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: افزایش قیمتی که صورت گرفته بصورت متعارف که در ناوگان تاکسیرانی 20 الی 25 درصد، مترو 10 درصد و اتوبوسرانی 15 درصد، که این مقدار از سالهای گذشته نیز کمتر می‌باشد و در مقابل آن شهرداری تهران تسهیلاتی را برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته است که از جمله آن بیمه تکمیل درمان برای رانندگان و خانواده آنها و همچنین اعزام آنها به همراه خانواده به سفرهای زیارتی است.

وی در پایان تاکید کرد: در سال 93 و به طور کلی در طول برنامه 5 ساله سطوح به گونه‌ای طراحی می‌شود که موجبات آسایش و رفاه بیشتر شهروندان تهرانی را فراهم کند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
0
آره تو بمیری .مرد حسابی بیا توجامعه ببین چه خبره هنوز قیمت قطعی بنزین اعلام نشذه همه اجناس وکرایه ها کشیدن بالا .خواهشمندم از ماشین خودتان بیایید پایین وباکرایه برین ببینید.وضعییت چگونه است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
0
بسیاربسیارمتاسفیم برای اون اقایی که این حرف زده.واقعاشرمنده ایم
علی
|
-
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
0
به همین خیال باش ......... همین جوری انقدر نابغه وار فکر کردین که الان وضع اینجوری شده دیگه ....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار