کد خبر: 640302
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
جهانگيري:‌ بانك‌هاي اطلاعاتي مردم خط قرمز دولت است
براي گروه‌هايي كه بيشتر نيازمند هستند و امنيت غذايي آنها جزو اولويت‌هاي كشور است، پيش‌بيني شده به صورت غيرنقدي‌كالاهايي اختصاص يابد تا مطمئن شويم كه امنيت غذايي اين افراد نيز مناسب است
علي طالب‌زاده
اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور در حاشيه بازديد از ستاد هماهنگي پشتيباني فني مرحله دوم هدفمندسازي يارانه‌ها رقم پرداختي يارانه نقدي در مرحله دوم هدفمند‌سازي يارانه‌ها را اعلام كرد. 
 
 به گزارش «جوان»، بالاخره پس از گمانه‌زني‌هاي متفاوتي كه درباره مبلغ يارانه نقدي در مرحله دوم هدفمندي يارانه از محافل مختلف مطرح مي‌شد، معاون اول رئيس‌جمهور ميزان يارانه نقدي مرحله دوم هدفمندي را اعلام كرد.

معاون اول رئيس‌جمهور گفت: مبلغ يارانه نقدي در مرحله دوم هدفمندسازي يارانه‌ها همان 455 هزار ريال به ازاي هر نفر است اما به گروه‌هايي كه بيشتر نيازمندند كالاهايي براي امنيت غذايي اختصاص مي‌يابد.

جهانگيري گفت: براي گروه‌هايي كه بيشتر نيازمند هستند و امنيت غذايي آنها جزو اولويت‌هاي كشور است، پيش‌بيني شده به صورت غيرنقدي كالاهايي اختصاص يابد تا مطمئن شويم كه امنيت غذايي اين افراد نيز مناسب است. وي درخصوص تعيين سقف درآمدي براي حذف يارانه در مرحله دوم هدفمندسازي يارانه‌ها گفت: هنوز تصميمي در اين خصوص اتخاذ نشده اما به اطلاعات مناسبي دسترسي خواهيم يافت و دولت بنا را بر دريافت اطلاعات دقيق از مردم گذاشته است. جهانگيري با بيان آنكه سطح درآمدي مردم براي بسياري از تصميم‌گيري‌هاي آتي مهم است، گفت: علاوه بر اين بخش مسكن از اصلي‌ترين بخش‌هاي كشور است و براساس اطلاعات دريافتي تصميم‌هاي جدي براي فاقدين مسكن و مناطقي كه مردم فاقد مسكن در آن زياد هستند، اتخاذ خواهد شد. معاون اول رئيس‌جمهور تأكيد كرد: دولت در بودجه سال 93 براساس ميزان درآمدها به بخش درمان توجه وي‍‍ژه‌اي داشته و تخصيص براي اين بخش را افزايش داده، البته قرار است به صورت خاص نيز ارقام ديگري را به اين بخش تخصيص دهيم. وي گفت: بر همين اساس 3 هزارميليارد تومان به مناطق حاشيه شهرها و روستاها و 4هزار و 800 ميليارد تومان از منابع حاصل از هدفمندي براي اين امر در نظر گرفته شده البته با تمام شرايط سختي كه در بودجه سال 92 داشتيم، در اواخر سال گذشته 2 هزار ميليارد تومان به بخش درمان به عنوان عدد اوليه ارائه شده تا پس از اجراي فاز دوم هدفمندي بتوانيم كار خود را در اين بخش آغاز كنيم.

سازمان هدفمندسازي: براي اشتباه فعلاً راه جبران نداريم

سخنگوي سازمان هدفمندسازي نيز با بيان اينكه در حال حاضر امكان ويرايش اشتباهات ثبت شده توسط خانوارها در سامانه وجود ندارد، تأكيد كرد: خانوارها بايد مجموع درآمد همه اعضاي خانوار در سال 92 شامل درآمد ناشي از سود سهام، سود سپرده و عايدي از مستغلات را محاسبه و تقسيم بر دوازده ماه كنند. به گزارش «جوان» در حالي كه امروز چهارمين گروه از متقاضيان يارانه نقدي اقدام به ثبت‌نام كرده‌اند، جزئيات تازه‌اي از فرآيند ثبت نام منتشر شده است. نرگس نجفي، سخنگوي سازمان هدفمندسازي در گفت‌وگو با ايسنا درباره‌ شرايط تصحيح اشتباهات ثبت شده در سايت اعلام كرد: درباره ويرايش اشتباهات هنوز هيچ تصميمي گرفته نشده و فعلاً امكان تصحيح آنها وجود ندارد، از اين رو از متقاضيان درخواست داريم فرم‌هاي ثبت‌نامي را در نهايت صبر و حوصله و با دقت فراوان پر كنند تا اشتباهي در سامانه ثبت نشود زيرا در صورت نهايي‌ شدن اين اشتباهات در حال حاضر امكان ويرايشي براي آنها در نظر گرفته نشده است.

وي درباره‌ گروهي از افراد كه قصد دارند پس از اين مرحله انصراف دهند يا ثبت‌نام كنند نيز تصريح كرد: دولت كاملاً بر سيال‌ بودن شرايط اقتصادي ـ اجتماعي خانوارها اشراف دارد به همين دليل قطعاً پس از پايان اين مرحله شرايطي فراهم خواهد شد كه خانواده‌هايي كه به دليل تغيير وضعيت اقتصادي خانوار در ماه‌هاي آتي ممكن است در گروه درآمدي پايين‌تر يا بالاتر از وضعيت فعلي‌ شان قرار بگيرند، بتوانند نسبت به ثبت نام مجدد يا انصراف اقدام كنند.

نجفي با بيان اينكه براي سامانه رفاهي پيغام «ثبت‌نام شما با موفقيت انجام شد» به منزله‌ نهايي‌شدن نام‌نويسي است، تصريح كرد: حتي اگر پيامكي كه قرار است بعد از تكميل مراحل ثبت نام به شماره تلفن همراه سرپرست خانوار ارسال شود، با تأخير به دست سرپرست برسد، همين كه افراد در پايان ثبت‌نام با پيغام «ثبت نام شما با موفقيت انجام شد» مواجه شوند به منزله تكميل فرآيند ثبت‌نام آنهاست.

سخنگوي سازمان هدفمندي يارانه‌ها درباره نحوه اصلاح تغييرات خانوارها در نتيجه چهار واقعه حياتي (تولد، فوت، ازدواج و طلاق) تصريح كرد: در صورتي كه تغييرات تعداد خانوار از طريق پليس 10+ تا تاريخ 22 اسفند‌ماه 1392 اعلام شده يا به طور خودكار از طريق اداره ثبت احوال اعلام شده باشد، سرپرست جديد با مراجعه به بانك و ثبت حساب يارانه‌اي در سامانه سازمان مي‌تواند ثبت نام كند در غير اين صورت با توجه به اينكه امكان ثبت‌نام خانوارهاي جديد در اين مهلت 10 روزه ثبت نام مقدور نيست، توصيه مي‌شود افرادي كه تازه ازدواج كرده‌اند و تغييرات اطلاعات آنها در سامانه سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها هنوز اعمال نشده است همچنان زيرمجموعه خانوار قبلي خود ثبت‌نام كنند. بديهي است پس از پايان مهلت 10 روزه ثبت نام فرصت مناسب براي جداسازي اطلاعات آنها از اطلاعات خانوار قبلي و ثبت اطلاعات در قالب خانوار جديد وجود خواهد داشت. لذا مردم در اين رابطه هيچ نگراني نداشته باشند.

تشريح فرمول محاسبه متوسط درآمد خانوار

سخنگوي سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها همچنين با تشريح فرمول محاسبه متوسط درآمد خانوار گفت: روستاييان و عشاير پس از رؤيت معرفينامه مأموران پست، اطلاعات خانوار را براي ثبت نام ارائه كنند.

نجفي در گفت و گو با ايرنا، در مورد محاسبه مجموع درآمد خانوار براي ثبت نام از متقاضيان يارانه، اظهار داشت: خانوارها بايد مجموع درآمد همه اعضاي خانوار در سال 92 شامل درآمد ناشي از سود سهام، سود سپرده و عايدي از مستغلات را محاسبه و تقسيم بر 12 ماه كنند.

وي ادامه داد: از آنجا كه اين امكان وجود داشت كه درآمد خانوار در يك ماه خاص كمتر يا بيشتر از ساير ماه‌ها باشد، براي جلوگيري از اجحاف قرار شد ميانگين درآمد ماهانه در طي يك سال در نظر گرفته شود.

وي گفت: به عنوان مثال در روزهاي گذشته برخي خانوارهايي كه داراي دو فرد شاغل بوده‌اند مجموع درآمد را تقسيم بر دو كرده‌اند كه اين روش محاسبه اشتباه است يا اينكه برخي خانوارها مجموع درآمد ماهانه را تقسيم بر تعداد اعضاي خانوار كرده‌اند كه اين روش هم اشتباه است.

استفاده از كلمه «اهدا» به‌جاي «انصراف» از دريافت يارانه

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي نيز مردم را به اهداي يارانه خود براي توسعه اشتغال، ارتقاي سلامت و محروميت‌زدايي خواند و گفت: بايد منادي گفتمان دفاع از محرومان باشيم.

به گزارش ايسنا، علي ربيعي افزود: ترجيح مي‌دهم به جاي به كار بردن كلمه انصراف از دريافت يارانه از كلمه «اهدا» استفاده كنم. چنانچه آنها از گرفتن يارانه مي‌گذرند براي منافع ملي از منافع شخصي مي‌گذرند.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي يادآور شد: طرح هدفمندي يارانه‌ها يك بسته سياستي است و مردم نبايد تصور كنند هدفمندي يارانه فقط افزايش قيمت‌هاي حامل‌هاي سوخت است و اگر اين وجوه براي مردم تشريح شود آنها آمادگي بيشتري را براي همراهي پيدا خواهند كرد.

ربيعي به تجربه برخي كشورها در توزيع يارانه اشاره و عنوان كرد: در برزيل مشاهده كردم كه دولت فقط به 15 درصد از مردم جامعه يارانه مي‌دهد، يعني هدفمند عمل مي‌كند و مي‌داند چه كساني بيشتر استحقاق حمايت دارند.

وزيرتعاون، كار و رفاه اجتماعي يادآور شد: امكان ادامه مسير اجراي طرح هدفمندي يارانه‌ها به شيوه كنوني به هيچ عنوان ميسر نيست و نمي‌تواند به گروه‌هاي آسيب پذير كمك كند و بايد اين منابع حاصله از هدفمندي به دقت طرح محروميت زدايي توسعه اشتغال و سلامت شود.

ثبت‌نام يارانه توسط پست بانك و بانك ملي

مديرعامل پست بانك گفت: به منظور فراهم نمودن دسترسي عمومي براي متقاضيان دريافت يارانه، در روزهاي جمعه نيز از آنان توسط شعب و دفاتر خدمات بانكي پست بانك ايران ثبت نام صورت مي‌پذيرد.

به گزارش روابط عمومي پست بانك، مهندس ضيائي با بيان اين مطلب گفت تمامي شعب و دفاتر پست از بيستم فروردين ماه به مدت ۱۰ روز، ثبت نام از متقاضيان دريافت يارانه را آغاز و در طول اين ايام به ويژه روزهاي جمعه از ساعت ۸ صبح بدون محدوديت، تا هر زماني كه متقاضي وجود داشته باشد ثبت‌نام به عمل مي‌آورند.

وي افزود: ثبت‌نام از متقاضيان مطابق اعلام سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها بر اساس شماره آخر كد ملي سرپرستان خانوار در روزهاي تعيين شده توسط ۱۴ هزار و 500 شعبه و دفتر خدمات بانكي پست بانك ايران در سراسر كشور انجام مي‌شود. همچنين در اجراي ثبت‌نام مرحله دوم از متقاضيان طرح هدفمندسازي يارانه‌ها، تمامي واحدهاي بانك ملي ايران در سراسر كشور در راستاي تسهيل ثبت‌نام از متقاضيان دريافت يارانه، همه روزه به طور يكسره تا ساعت ۱۸(بيستم لغايت بيست و نهم فروردين ماه جاري)آماده قبول ثبت نام از متقاضيان در مهلت تعيين شده هستند.

ضمناً روزهاي جمعه نيز از ساعت ۸ لغايت ۱۴ شعب بانك ملي ايران آماده قبول ثبت نام از متقاضيان هستند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
4
اقایان عقلا و معتدلین مدبر چرا از سبد کالای دور اول عبرت نمیگیرید؟ آیا خوشتان میآید که ملت غیور و انقلابی ایران را ملتی فقیر و مفلوک و گرسنه و درمانده یک سبد کالا به جهانان معرفی نمایید؟
اولاً چه اجباری دارید که سبدکالا بدهید با وجود التماسها و ناله هایتان از نبود بودجه و اعتبار؟
دوماً اگر بودجه دارید همان یارانه های نقدی را بدهید و اینهمه تنش و تحقیر و فقر و فلاکت در مملکت ایجاد نکنید.
سوماً به جای اینکه یک سازمان عریض و طویل با هزینه های گزاف و ... را راه بیاندازی تا کالاهای سبد ی را تامین و توزیع کنید و مردم هم با خفت و زحمت و ... کالاهایی را بگیرند که بعضاً مورد نیازشان نیست.
بیایید پول هر سبد را به حساب افراد واریز کنید و مقرر کنید که از فروشگاههای زنجیره ای و مشخص کالاهای مورد نیازشان را خودشان تامین کنند. تا بدینوسیله هم هزینه گزافی و نیروی انسانی زیادی را صرف نکنید و هم راههای سوءاستفاده و ... حتمی این روش را از بین ببرید. و هم مردم با احترام و آبرو مندی و بدون زحمت و ناراحتی حضور در صفهای طویل آنچه را که نیاز حقیقی شان است را دریافت نمایند. و هم چرخ اقتصاد داخلی کشور بخوبی بچرخد و تقویت گردد.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
1
آقایان اینقدر با اعصاب وروان این ملت بازی نکنید .اینهمه جنگ روانی با این ملت مظلوم وصبور تا کی .این چه بزرگی است برای ملت که همانند کشور های آفریقایی هر روز و به هر بهانه ای مردم را به صف می کشید. این چه ظلمی است در حق این ملت اگه مردم سبد کالا نمی خواهند باید به کی بگویند .اگه قصد شما کمک است به اندازه ی همان سبد کالابه یارانه ی نقدی اضافه کنید.احتمالا"این نظر حذف خواهد شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
2
اینهمه بحث و جنجال و هیاهو فقط برا ۴۵ هزار تومان؟ ای بابا این که نشد یارانه. بگو زارانه. زپرشک. یعنی میلیونها نفر در ایران الان گیر ۴۵ هزار تومان هستن؟ اینکه خیلی خطرناکه. این خودش نشون میده که شما باس فقط به دو دهک پایین یارانه میدادی ولی اقلا یه چیزکی میدادی که بشه اسمشو گذاشت یارانه بالام جان. این که نشد که. الان اونا بازم کارشون گیره. ...هم به ریش همتون میخندن و یارانه هارو میگیرن و قیمتارو روز به روز بالاتر میبرن به امید اینکه چی؟ ها والا. خوبه خودتون میدونین و بازم پشت گوش میدازین ها. ۴۵ هزار تومان رو بدی... تو کدوم کشور زندگی میکنین شماها
داود سجادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
3
با سلام
هم دولت قبل وهم این دولت یارانه را مثل نذری بین همه پخش میکنند ومتاسفانه اقایان وزرا هم از بابت تبرک .تیمن غذای نذری در صف میاستند.
اقایان سیستم را باز بگذارید تا هرکس هر زمان که بهر دلیل در راه ماند واحتیاج به این کمک خرج داش برود وبگیرد.
در خصوص پیشنهاد این دوستمان قدرت انتخاب بگذارید هر کس کالا خواست کالا بگیرد وهر کس پول خواست پول بگیرد.
اگر چه ای کاش بجای دادن ماهی به مردم ماهی گیری به انها یاد دهید.حتی ضعیف ترین ومعولترین افراد هم میتوانند کاری انجام دهندودر مقابل دولت هم اگر کمک کند تورم زا نخواهد بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
0
2
اینکه مستکبرین غربی اینگونه گستاخانه حرف میزنند و قطعنامه صادر میکنند برای اینکه دلشان به وجود فتنه گران 88 (که شامل همه جنایتکاران - خیانتکاران - مفسدین - منافقان -بهاییان - سلطنت طلبان - وطن فروشان- توده ای ها - جاسوسان بیگانگان و همجنس بازان و ....هستند) گرم است و تا زمانی که ریشه این جرثومه های فساد کنده نشود هرروز با قائله ای از سوی اینان و اربابانشان روبرو هستیم.
مجلس باید قوه قضاییه را موظف نماید که هرچه سریعتر سران و عوامل فتنه88 را محاکمه و به اشد مجازات برساند تا امید مستکبرین نا امید شود و شاید به سر عقل بیایند.
آیا گذشت 5 سال از قائله فتنه88 برای سهل انگاری قوه قضاییه بس نیست؟
ایا باید شاهد فتنه بزرگ دیگری باشیم تا بهوش آییم؟
گوش به فرمان ولی امر و رهبر معظم انقلاب باشید و از خون شهدا شرم کنید.
هرکس که در تساهل با فتنه گران و در تاخیر محاکمه و مجازات فتنه گران دخیل است مسلماً ...
قنبري از كرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
2
1
با سلام ظهور نزديك است فقط اقا امام زمان ( عج ) ميتواند عدالت را برقرار بكند والسلام
حسن و محمود اينو اون نداريم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
1
1
تازه ازدواج كردم به علت اطلاع رساني ضعيف روز هاي اول ثبت نام به خاطر جدا كردن يارانه خودم از خانوادم ميخواستم جدا ثبت نام كنم كه سيستم قبول نكرد حالا پدرو هم ثبت نام كرد ديگه رو اونها هم نميتونم ثبت نام كنم . هر جا هم ميرم ميگن شما جز انصرافي ها به حساب مي اييد خيلي هاي ديگر هم مثل من اين طوري شدن به نظر شما ميخان مردمو محدود كنن كه نتونن ثبت نام بكنن كه امكان ويرايش اطلاعات نميدن
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
1
سلام به علت۵لیتراسیدپاشی ۳سال دردادگاه اهوازشکایت کردم ونتیجه نگرفتم ۱۸عمل جراحی کردم و۱۱عمل دیگردارم درای پسر۳سال هستم چشم راستم کور شدوهیچ حقی یاخسارتی دادگاه۳سال بهم ندادمجرم فقط ۲ماه بازداش شدازاقای ریس جمهورعزیزاگردرتوان هست یک وام بهم بدن باتشکر۰۹۳۳......
مهدی انوری سعدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
0
1
قبل این ویروس هم فقط زنده بودم زندگی نمیکردم الان هم روز به روز داره بدتر میشه نمیدونم چطوری باید ثابت کنیم که خیلیی مشکلات فشار اورده بعضی موقعها چاره رو تو زنده نبودن میبینم .ولی به خاطر دخترم فعلا دارم تحمل میکنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
من سه تا بچه دارم شوهرم بی کار درآمد ی نداریم گفتن که کمیته امداد تحت پوشش قرار می گیرند ما ثبت نام کردیم ولی هنوز خبری نشده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار