کد خبر: 640293
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
پرسپوليس و نفت آسيايي شدند
ليگ برتر فوتبال ديروز با قهرماني فولاد خوزستان به پايان رسيد. پرسپوليس با شكست استقلال خوزستان با 55 امتياز دوم شد، نفت تهران كه شانس اول قهرماني بود به سپاهان باخت و با 54 امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان سوم شد.
سعيد احمديان

ليگ برتر فوتبال ديروز با قهرماني فولاد خوزستان به پايان رسيد. پرسپوليس با شكست استقلال خوزستان با 55 امتياز دوم شد، نفت تهران كه شانس اول قهرماني بود به سپاهان باخت و با 54 امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به سپاهان سوم شد. سپاهان چهارم شد و استقلال در روزي كه به تراكتور باخت با 53 امتياز در رده پنجم قرار گرفت. با اين نتايج فولاد، پرسپوليس و نفت سه سهميه ليگ قهرمانان‌آسيا را كسب كردند. در پايين جدول هم داماش با تساوي مقابل مس با قرار گرفتن در رده پانزدهم به دسته اول سقوط كرد و فجر هم به رغم برتري مقابل ملوان با تفاضل گل كمتر نسبت به ذوب آهن در رده چهاردهم قرار گرفت تا به پلي آف ليگ برتر برود.

گسترش فولاد صفر- فولاد خوزستان يك

در تبريز خيلي‌ها چشم اميدشان به شاگردان مهدي تارتار دوخته بودند تا با متوقف كردن فولاد خوزستان جام قهرماني را از آن خود كنند اما شاگردان حسين فركي كه هفته قبل به استقلال باخته بودند تصميم نداشتن اين بار هم ببازند، بنابر اين از همان ابتداي كار حملات گسترده خود را روي دروازه تيم تبريزي آغاز كردند؛ حملاتي كه در دقيقه 38 نتيجه داد و مهرداد جماعتي پس از تصاحب توپ و جا گذاشتن مدافع مستقيم خود توپ را به قعر دروازه گسترش فرستاد تا فرياد شادي اهوازي‌ها از تبريز تا اهواز بلند شود.

در ادامه شاگردان تارتار خيلي تلاش كردند تا نتيجه را به سود خود تغيير دهند اما فولاد تيمي نبود كه به اين راحتي ميدان را واگذار كند. در نيمه دوم بازي منطقي شاگردان فركي جلوي تلاش‌هاي ياران تارتار نتيجه داد، ضمن اينكه اخراج بازيكن گسترش در دقايق پاياني باعث شد تا تغييري در نتيجه حاصل نشود تا فولاد يك بر صفر اين بازي حساس را ببرد و به شايستگي قهرمان ليگ سيزدهم شود.

استقلال خوزستان صفر- پرسپوليس يك

شاگردان دايي در اهواز كار سختي پيش رو داشتند. آنها كه رفته بودند تا اگر شرايط فراهم شود بتوانند قهرمان ليگ شوند، در نهايت با يك پيروزي شيرين يك بر صفر عنوان دومي را كسب كردند تا به رغم تمام مشكلات و حاشيه‌ها حداقل سهميه مستقيم ليگ قهرمانان آسيا در سال آينده را كسب كنند.

بازي با حملات استقلالي‌ها شروع شد اما اين پرسپوليس بود كه رفته رفته به بازي مسلط شد تا اينكه در دقيقه 33 يك ضربه پنالتي نصيب شاگردان دايي شد؛ ضربه‌اي كه عباس‌زاده گلزن اين روزهاي پرسپوليس آن را به گل برتري تيم دايي تبديل كرد.

در نيمه دوم تلاش دو تيم راه به جايي نبرد، البته آنچه بيشتر ديده شد، ترس دو تيم بود؛ پرسپوليس براي از دست ندادن دومي و استقلال از ترس گل بيشتر دريافت نكردن تا بازي با همان تك گل عباس‌زاده به پايان برسد و پرسپوليس روي سكوي دوم ليگ قرار گيرد.

استقلال يك – تراكتور 3

استقلال و تراكتور در شرايطي مقابل هم قرار گرفتند كه شاگردان قلعه نويي بر خلاف تبريزي‌ها يكي از شانس‌هاي قهرماني بودند. با اين شرايط بود كه بر خلاف بازي‌هاي قبلي، تماشاگران بيشتري به آزادي آمده بودند و نيمي از سكوهاي ورزشگاه پر بود. مسابقه با حملات استقلال آغاز شد. آبي‌ها با نيكبخت از چپ و خسرو حيدري از راست از جناحين به دنبال ايجاد فرصت گلزني براي آرش برهاني و محمد قاضي بودند. در سوي مقابل شاگردان اوليويرا بيشتر از جناح راست و روي فرارهاي ميلاد فخر الديني و شوت‌هاي از راه دور به دنبال نزديك شدن به دروازه رحمتي بودند.

در دقيقه 14 اولين موقعيت جدي بازي براي تبريزي‌ها به دست آمد اما شوت مهدي كياني از پشت محوطه جريمه با اختلاف كمي از كنار دروازه به بيرون رفت. در ادامه بر خلاف دقايق اوليه نيمه اول، جريان بازي متعادل شد و اين تراكتور بود كه بيشتر توپ و ميدان را در اختيار داشت. سرانجام در دقيقه 30 تراكتور به گل رسيد و فرشاد احمدزاده با شوت سر ضرب از پشت محوطه جريمه دروازه استقلال را باز كرد تا تبريزي‌ها يك بر صفر جلو بيفتند.

يك دقيقه بعد از گل تراكتور مي‌توانست استقلال به گل برسد اما شوت كارواليو از داخل محوطه را حامد لك با يك شيرجه به كرنر فرستاد. در حالي كه پيش بيني مي‌شد حملات استقلال براي زدن گل مساوي بيشتر شود اما تراكتور همچنان رو به جلو بازي مي‌كرد تا گل زده‌اش را حفظ كند.

در دقايق پاياني نيمه اول حملات استقلال شدت بيشتري پيدا كرد و در نهايت در دقيقه 43 آبي‌ها توانستند به گل تساوي برسند تا نتيجه بازي يك – يك شود. كرنر خسرو حيدري از راست در شش قدم پس از برخورد به مدافع تراكتور به حنيف عمران زاده رسيد و او هم با يك نوك پا گل مساوي استقلال را به ثمر رساند. نيمه اول با تساوي يك – يك به پايان رسيد. با شروع نيمه دوم آبي‌پوشان مانند نيمه اول هجومي آغاز كردند، اما باز هم اين تراكتور بود كه دوباره پيش افتاد.

در دقيقه 52 خطاي امير‌حسين صادقي روي بازيكن تراكتور پشت محوطه جريمه باعث شد تا داور اعلام خطا كند و محمد نصرتي با يك ضربه ايستگاهي از پشت محوطه جريمه توپ را وارد دروازه استقلال كرد تا نتيجه مسابقه 1-2 به نفع تراكتور شود. در ادامه در حالي كه حملات استقلال براي زدن گل مساوي نتيجه‌اي نداشت اين تراكتور بود كه روي يك ضد‌حمله صاحب يك ضربه پنالتي شد.

در دقيقه 72 خطاي امير حسين صادقي روي كريم انصاري فرد باعث شد تا داور در سوتش به نشانه پنالتي بدمد. انصاري‌فرد اين ضربه را تبديل به گل كرد تا هم تراكتور 1-3 پيش بيفتد و هم خودش 14 گله شود و در صدر جدول گلزنان قرار بگيرد و آقاي گل ليگ سيزدهم لقب بگيرد. در ادامه حملات استقلال بي‌نتيجه بود تا آبي‌ها 3 بر يك مغلوب تراكتور شوند و با قرار گرفتن در رده پنجم نتوانند سهميه ليگ قهرمانان را كسب كنند.

سپاهان يك – نفت تهران صفر

كرانچار براي زهر چشم گرفتن از تيم خوب نفت صدرنشين رقابت‌هاي ليگ برتر اين بار نيز آرايش تيمش را مثل دفعات گذشته با سيستم 2- 4- 4 با محوريت زوج خط حمله مهدي شريفي و فان دايك قرار داد. درآن سو يحيي گل محمدي با توجه به كار سختش درفولادشهر با سيستم 1- 3- 2- 4 و اينكه تمامي توپ‌ها به هادي نوروزي در نوك پيكان تيمش برسد يارانش را براي اين ديدار مهم توجيه كرده بود. عطش گلزني نفتي‌ها تا 20 دقيقه ابتدايي مسابقه آنچنان زياد بود كه هواداران تيم سپاهان به نوعي ممنون تيردروازه شدند كه شوت‌ها و ضربات زهردار دو فاميل نوروزي وارد گل شهاب گردان نشد. به هر حال نفتي‌ها براي اين جدال سخت با برنامه و هدفمند برابر تيم اول شهر اصفهان ظاهر شدند.

شاگردان كرانچار كه فهميدند برابر صنعت نفت تهران اجازه هيچگونه اشتباهي ندارند، دست و پاي خود را جمع و جور كردند و با حركات حاج صفي و حمودي از دو جناح تا حدودي اززيرفشار آبي‌پوشان رهايي يافتند تا اينكه سانترجناح چپ زرد پوشان با برخورد به دست امين حاج محمدي باعث شد زرگر نقطه پنالتي را نشان دهد. هادي عقيلي ضربه پنالتي را موافق حركت گلر سپاهان شوت كرد و آن را به هدر داد. شاگردان گل محمدي در دقيقه 44 مي‌توانستند دروازه گردان را باز كنند كه تير عمودي دروازه مانع گلزني رضا نوروزي شد.

بر خلاف نيمه اول در نيمه دوم سپاهان بازي را در اختيار داشت. در دقيقه 53 سانتر احسان حاج صفي ازسمت چپ در دهانه دروازه نفت با تاثيرگذاري مهدي شريفي و اشتباه امين حاج محمدي وارد دروازه بيرانوند شد تا سپاهان يك بر صفر از نفت جلو بيفتد. دقيقه 68 هم شوت سرضرب پاپي به تيردروازه نفت برخورد كرد تا اختلاف به دو گل نرسد. حملات نفتي‌ها در ادامه براي جبران گل خورده نتيجه‌اي نداشت تا در نهايت سپاهان با نتيجه يك بر صفر نفت را شكست دهد.

نتايج ساير ديدار‌ها

فجر 2 ..................................................................... ملوان يك

داماش يك................................................................. مس يك

راه‌آهن صفر ...................................................... ذوب‌آهن يك

صبا صفر ................................................................. سايپا صفر

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار