کد خبر: 640050
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بیشتر تصادفات در ایام نوروز به دلیل تغییرات ناگهانی آب و هوا و رانندگی رانندگان غیرحرفه‌ای در این شرایط جوی بود.

خبرگزاری ایسنا: معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بیشتر تصادفات در ایام نوروز به دلیل تغییرات ناگهانی آب و هوا و رانندگی رانندگان غیرحرفه‌ای در این شرایط جوی بود.

عبدالهاشم حسن‌نیا اظهار کرد: به دلیل تغییرات ناگهانی آب و هوا و با توجه به اینکه معمولا در ایام نوروز افرادی غیرحرفه‌ای در جاده‌ها رانندگی می‌کنند باعث شد که شاهد سوانحی باشیم که ناشی از این عوامل بود.

وی افزود: فعالیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه راهداری به منظور تردد ایمن سفرها در طول شبکه‌های راه‌های کشور از 25 اسفند 92 تا 15 فروردین 93 مشتمل بر اقدامات قبل از سفر و نیز حین سفر صورت گرفت.

حسن‌نیا گفت: پیش از شروع سفرهای طرح نوروزی و در اواخر سال 92 مبلغ 160 میلیارد تومان به طور ویژه مازاد بر اعتبارات مصوب سالانه جهت فعالیت‌های ارتقای ایمنی و ارتقای وضعیت رویه راه‌ها اختصاص یافت.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: بازدید ایمنی راه‌های شریانی شامل 26 هزار کیلومتر راه اصلی توسط 11 مهندس مشاور به منظور شناسایی موارد ایمن سازی اضطراری ویژه طرح نوروزی 93 از جمله اقداماتی بود که در این بخش صورت گرفت.

وی ارتقای وضعیت رویه راه‌ها با فعالیت 113 اکیپ پخش آسفالت در راه های شریانی، اجرای حدود 565 کیلومتر روکش آسفالت، فعالیت 288 اکیپ لکه گیری و درزگیری در راه‌ها و استفاده از 476 هزار تن آسفالت گرم را از جمله اقداماتی عنوان کرد که برای نوروز انجام شد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآورشد: ارتقای ایمنی راه‌ها از طریق ایجاد طرح ساماندهی و نصب علائم افقی و عمودی راه‌ها با خط کشی 42650 کیلومتر خط (توسط 97 اکیپ خط کشی) ، تهیه و نصب 385 تابلوهای ویژه آشکارسازی و اعلام نواحی پر تصادف، تهیه و نصب 76000 عدد مسیرنما و فعالیت 311 اکیپ ساماندهی علائم از دیگر اقداماتی بود که انجام شد.

وی ادامه داد: نصب 188 کیلومتر حفاظ در نواحی مورد نیاز توسط 126 اکیپ ترمیم حفاظ و تهیه و نصب 4500 بنر ویژه اطلاع رسانی نکات ایمنی در نواحی مورد نیاز در طول راه‌های شریانی برای ایام نوروز صورت گرفت.

هاشم‌نیا گفت: تجهیز راهدارخانه‌ها و آمادگی 12400 نفر راهدار با حضور اکیپ‌های زمستانی با 1100 اکیپ و 7580 دستگاه ماشین‌آلات راهداری، فعالیت مستمر 1650 دستگاه گشت راهداری مجهز به GPS تا 17 فروردین سال جاری، فعالیت 700 اکیپ امدادی و تعمیراتی جهت رفع نقایص جزیی خودرو و مسافرین و آمادگی 695 باب راهدارخانه جهت خدمت به مسافرین از دیگر فعالیت های سازمان بود.

وی درباره اقدامات حین انجام سفرهای طرح نوروزی و با اشاره به مضاعف کردن سطح فعالیت‌های راهداری جهت تردد ایمن و روان در راه‌های کشور در ایام نوروز اظهار کرد: با توجه به وضعیت کم سابقه تغییرات جوی شامل آب گرفتگی و جاری شدن سیل (ناشی از بارش باران در محورهای مواصلاتی کشور) و نیز بارش برف و کولاک در محورهای کوهستانی 18 استان کشور در طول 54 هزار کیلومتر از راه‌های اصلی و مهیا کردن سطح راه‌ها جهت تردد ایمن در زمان بارش برف با راهداری پیشگیرانه و استمرار برف روبی و نمک پاشی در مقاطع لازم صورت گرفت.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفع انسداد حاصل از کولاک ایجاد شده و ریزش کوه در محورهای کشور و اسکان موقت تعدادی از هموطنان مسافری که به دلیل شرایط جوی ناشی از بارش برف و کولاک و یا نقص فنی خودرو قادر به ادامه مسیر نبوده‌اند را از دیگر فعالیت های حین انجام سفرهای طرح نوروزی برشمرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار