کد خبر: 640043
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۱
تاریخچه دیدار استقلال - تراکتورسازی
دو تیم فوتبال استقلال و تراکتورسازی روز جمعه برای دوازدهمین بار در لیگ برتر به مصاف هم می‌روند.
خبرگزاری تسنیم: تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتورسازی تبریز در حالی روز جمعه در هفته آخر مسابقات لیگ برتر برای دوازدهمین به مصاف هم می‌روند که در 11 بازی گذشته این دو تیم، 4 پیروزی سهم آبی‌پوشان، 3 پیروزی سهم تراکتورسازی و 4 بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

استقلال برای چهارمین قهرمانی و قلعه‌نویی برای  رسیدن به ششمین قهرمانی‌اش در لیگ برتر باید تراکتورسازی را روز جمعه شکست دهند اما در سوی دیگر تبریزی‌ها برای اعاده حیثیت به میدان می‌روند. استقلال با 53 امتیاز در رده سوم و تراکتورسازی با 42 امتیاز در رده هفتم قرار گرفته‌اند. 

مسابقات استقلال و تراکتورسازی در گذشته بی‌‌حاشیه نبوده است. در لیگ یازدهم، امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی و پرویز مظلومی سرمربی استقلال بود. در بازی رفت در ورزشگاه آزادی، سیاوش اکبرپور و امیرحسین صادقی در ترکیب تراکتورسازی قرار داشتند. در سوی دیگر، فرهاد مجیدی به خاطر اختلافات پنهانی با قلعه‌نویی انگیزه زیادی برای بازی مقابل سرمربی سابق خود داشت.

مجیدی در آن بازی گل اول استقلال را زد و پیش چشمان قلعه‌نویی، شادی کرد و عدد 7 یعنی عدد شماره پیراهن خود را با دستانش به هواداران نشان داد. با این وجود این تراکتورسازی تبریز بود که با نتیجه 3 بر 2 استقلال را شکست داد تا هواداران تراکتورسازی برای آبی‌ها کری بخوانند.

در بازی برگشت، مجتبی جباری یکی دیگر از بازیکنان استقلال بود که با امیر قلعه‌نویی مشکل داشت. او که بین دو نیمه هنگام رفتن به سمت رختکن، با ستار همدانی و امیر قلعه‌نویی درگیری لفظی پیدا کرده بود، 2 گل برای استقلال به ثمر رساند که یکی از آنها سر و صدای زیادی ایجاد کرد. جباری پس از گل‌های خود شادی خاصی انجام داد که برخی از رسانه‌ها شادی جباری را کنایه به سرمربی آن زمان تراکتورسازی قلمداد کردند.

بازی برگشت تنها به درگیری جباری و قلعه‌نویی ختم نشد. محسن ترکی در تصمیمی بحث برانگیز احسان حاج‌صفی را به دلیل خطای هند از زمین اخراج و به اشتباه برای استقلال پنالتی گرفت. پس از پایان بازی قلعه‌نویی انتقادات تندی علیه داور بازی انجام داد. قلعه‌نویی بارها و بارها حتی پس از گذشت چند سال از آن دیدار معتقد بود محسن ترکی مانع قهرمانی تراکتورسازی در لیگ یازدهم شد.

در لیگ دوازدهم، این بار قلعه‌نویی سرمربی استقلال بود و لوکا تونی سرمربی تراکتورسازی. مردم تبریز که از نوع جدایی قلعه‌نویی از تراکتورسازی ناراحت بودند، منتظر بازگشت او به تبریز بودند اما سرمربی استقلال به دلیل عمل جراحی روی پای خود به تبریز سفر نکرد تا خیلی‌ها مدعی شوند قلعه‌نویی برای اینکه با تبریزی‌ها روبرو نشود، به این شهر سفر نکرد هر چند قلعه‌نویی بارها این موضوع را تکذیب کرد.

در لیگ دوازدهم و در بازی رفت، بالاخره قلعه‌نویی به ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز رسید. هنگامی که او وارد ورزشگاه شد، تماشاگران تراکتورسازی قلعه‌نویی را به مافیای فوتبال متهم کردند تا نشان دهند دلِ‌خوشی از سرمربی سابق خود ندارند هر چند عده‌ای هم به تشویق قلعه‌نویی پرداختند. سرمربی استقلال پس از پایان بازی گفت: «پیش وجدان خودم و پیش خدا راضی هستم چون تیمی که فقط با 6،7 میلیارد تومان بسته شده بود را آسیایی کردم».

در زیر مروری بر آمار بازی‌های گذشته این دو تیم داریم:

* بهترین برد استقلال مقابل تراکتورسازی با نتیجه 5 بر یک بوده است. در آن دیدار که در سال 76 برگزار شد، علیرضا اکبرپور (4 گل) و فرد ملکیان زننده گل‌های استقلال بودند و علی باغمیشه، تک گل تراکتور را به ثمر رساند.

* نخستین رویارویی دو تیم روز 24 فروردین سال 54 در ورزشگاه باغشمال تبریز صورت گرفت که تراکتورسازی با تک گل حسین نورمحمدزاده استقلال را شکست داد. این در حالی بود که تراکتورسازی تازه از دسته دوم آمده و استقلال نیز قهرمان فصل گذشته شده بود. 

* تراکتورسازی در بازی برگشت لیگ دهم پس از 15 سال موفق شد استقلال را شکست دهد. تا پیش از آن فصل، آخرین پیروزی تراکتورسازی مقابل استقلال در سال 1375 رقم خورده بود. البته تراکتورسازی‌ در سال‌های 81 تا 87 در لیگ برتر حضور نداشت.

* فرهاد مجیدی با 7 گل زده بهترین گلزن آبی‌ها مقابل تراکتورسازی است. علیرضا اکبرپور بازیکن سابق استقلال نیز 5 بار مقابل تراکتورسازی گلزنی کرده اما بهترین گلزنان تراکتورسازی مقابل استقلال کوروش برمک، داود رستمی و جاسم کرار بوده‌اند که هر کدام 2 گل به ثمر رسانده‌اند. جاسم کرار فصل گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت گلزنی کرد.

* دو تیم تاکنون 27 بار در لیگ باهم روبه‌رو شده‌اند که استقلال 13 بار و تراکتورسازی 5 بار پیروز شده‌اند و 9 بازی نیز به تساوی انجامیده است. استقلال 44 گل به ثمر رسانده و 22 گل نیز از تراکتورسازان دریافت کرده است. بهترین پیروزی تراکتور برد 3 بر 2 در دیدار رفت فصل گذشته و بهترین برد استقلال نیز دو نتیجه 5-1 بوده است.

نتایج استقلال و تراکتورسازی در لیگ برتر به شرح زیر است:

لیگ  اول 81 - 80

استقلال 4 - تراکتورسازی صفر

گل‌ها: محمد نوازی(پنالتی)، سیروس دین محمدی، یدالله اکبری، فرزاد مجیدی

تراکتورسازی صفر - استقلال یک

گل: فراز فاطمی

****

لیگ نهم 89 - 88

تراکتورسازی یک - استقلال یک

گل‌ها: فرهاد مجیدی(استقلال) و محمد ابراهیمی(تراکتورسازی)

استقلال 2 - تراکتورسازی 2

گل‌ها: فرهاد مجیدی و حنیف عمران‌زاده(استقلال) و مهرداد پولادی و مصطفی اکرامی(تراکتورسازی)

****

لیگ دهم 90 - 89

تراکتورسازی یک - استقلال یک

گل‌ها: میلاد میداودی(استقلال) و جاسم کرار(تراکتورسازی)

استقلال یک - تراکتورسازی 2

گل‌ها: سید مهدی سید‌صالحی(استقلال) و محمد نصرتی و جاسم کرار(تراکتورسازی)

****

لیگ یازدهم 91 - 90

استقلال 2 - تراکتورسازی 3

گل‎‌ها: فرهاد مجیدی و مجتبی جباری(استقلال) و سید محسین حسینی، احمد آل‌نعمه و فلاویو لوپز(تراکتورسازی)

تراکتورسازی صفر - استقلال 2

گل‌ها: مجتبی جباری(2 گل)

****

لیگ دوازدهم 92 - 91

تراکتورسازی 2 - استقلال صفر

گل‌ها: فلاویو لوپز و میلاد فخرالدینی

استقلال یک - تراکتورسازی صفر

گل‌: جواد نکونام

****

لیگ سیزدهم 93 - 92

تراکتورسازی یک - استقلال یک

گل‌ها: آرش برهانی(استقلال)، سعید دقیقی(تراکتورسازی)

استقلال ؟ - تراکتورسازی ؟

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
0
1
تراکتور 3 استقلال 1
قاسم تراختورچی
|
-
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
0
1
تراختور2 استقلال1
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار