کد خبر: 639868
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
مرگ در باكو، شفا در تهران
اين روزها گزارش ها و مطالب متعددي منتشر مي شود كه نشان از آن دارد كه شهروندان جمهوري آذربايجان ترجيح مي دهند براي درمان بيماري خود راهي ايران شوند.

اين روزها گزارش ها و مطالب متعددي منتشر مي شود كه نشان از آن دارد شهروندان جمهوري آذربايجان ترجيح مي دهند براي درمان بيماري خود راهي ايران شوند. به همين دليل تعداد شهروندان جمهوری آذربایجان که برای درمان به ایران سفر می کنند، روز به روز در حال افزايش است.

به گزارش روزنامه «بیزیم یول»، خانواده " اللهوردی يوا " یکی از این بیماران مراجعه کننده به پزشک ایرانی می گوید: «نام نوه من " پنهان " است. هنگامی که وی به دنیا آمد، وزنش 4100 گرم و خودش سالم بود. سپس رشد نوزاد ناگهان متوقف شد. برخی از پزشکان جمهوری آذربایجان گفته بودند که این نوزاد می میرد. به هر پزشکی که در جمهوری آذربایجان مراجعه کردیم، نتوانستند علل این بیماری را مشخص کنند.

در نهایت بچه را به شهر اردبیل بردیم. آنجا تشخیص دادند که مشکل هورمونی دارد. به تشخیص پزشکان اردبیل اعتماد نکردیم و بچه را به تبریز بردیم. پزشکان تبریز نیز مانند پزشکان اردبیل تشخیص دادند. سپس نتایج آزمایش را به تهران فرستادند. در تهران نیز تشخیص اردبیل و تبریز را تایید کردند. پزشکان ایران گفتند که تشخیص پزشکان جمهوری آذربایجان اشتباه بوده است. پزشکان ایران این نوزاد را با دو قرص با قیمت ارزان و مناسب شفا دادند. ولی در جمهوری آذربایجان در هر بار مراجعه به پزشک حدود 500 منات پول پرداخت می کردیم.»

اللهوردی یوا افزود : «پسرم " رمزی " نیز مبتلا به مشکل آستیگماتیسم بود و از مشکل دوربینی چشم هم رنج می برد. اخیرا بینایی اش بسیار کاهش یافته بود. وی به همه بیمارستان ها و کلینیک های جمهوری آذربایجان مراجعه کرد، ولی علیرغم درمان های طولانی مدت وی نتوانست از این درد چشم خلاص شود.

پزشکان جمهوری آذربایجان به وی گفتند که آستیگماتیسم یک بیماری ارثی است و برای درمان آستیگماتیسم روش جراحی پیشنهاد نمی‌شود. ولی در «مؤسسه چشم جمهوری آذربایجان» گفتند که انجام عمل جراحی امکان پذیر است. ولی گفتند که وی باید برای این عمل 1500 منات پرداخت کند. این مبلغ برای خانواده ما خیلی زیاد بود. به همین دلیل، دوباره به پزشکان ایران مراجعه کردیم، در اردبیل حدود 400 منات پرداخت کردیم و طی نیم ساعت عمل جراحی پسرم تمام شد. در حال حاضر پسرم در خانواده ما بهتر از همه ما می بیند.»

اللهوردی یوا همچنین گفت که بسیاری از همسایگان ما نیز برای درمان به ایران سفر می کنند.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
0
0
راستی داستان جوبان دروغگو را بایداز کتاب فارسی دانش آموزان ابتدایی باید حذف کرد میدونی چرا چون بد آموزی داره بچه از بچگی یک وقت توذهنش این یرورش میدن وقتی بزرگ شدن براینکه بر مردم حرفشونو باور کنن یک چیری شبیه کلید گاوصنوق باباشون از جیبشون در میارن و میگن من کلید همه مشکلات وچیزرادارم ...... باباش خدا بیامورز عمرش کفاف نداد چون بنده خدا یک عمر دنبال کلید ش می کشت غفال از اینکه کلید ش توجیب حسن خودش بود بین این میشه عواقب بی توجهی به بچه برزگ میشه با کلید میخواهد معجزه کنه جلل خالق! عجب دوره زمونه ای شده ها
کوروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
0
1
خب معلومه چون در ایران هزینه درمان از بسیاری از نقاط دنیا پایینتر است-هر چند برای ما ایرانیان بسیار بالاست و همینش را هم نداریم! - هزینه سفر به ایران هم از آذربایجان خیلی بالا نیست!!!
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
0
3
ارزش پول ما پايينه واسه همين هزينه هاي درمان براي اونا ارزون در مياد...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار