کد خبر: 639848
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
هنوز بنزین گران نشده ساز گرانی کرایه تاکسی و اتوبوس کوک شده است و ضد نقیض هایی در این خصوص به گوش می رسد که تجربه نشان داده، نتیجه ای جز افزایش نرخ حمل و نقل عمومی نخواهند داشت.

شهرخبر: همین چند روز پیش بود که با جدی شدن زمزمه گرانی بنزین، رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری با اشاره به اینکه افزایش نرخ سوخت، هزینه‌های بخش حمل و نقل را چند برابر می‌کند، گفت به غیر از پرداخت هزینه چند برابری نرخ سوخت، قیمت قطعات یدکی، دستمزدها و هزینه تعمیرات هم افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه فعلا نمی‌توان بر روی میزان افزایش قیمت نظری داد، تاکید کرد در حال حاضر گازوئیل سهمیه ای با نرخ 150 تومان و بنزین با نرخ 400 تومان به اتوبوس‌های مسافری داده می‌شود که اگر مصرف بیش از سهمیه باشد برای بنزین 700 تومان و برای گازوئیل 350 تومان باید بپردازیم.

بعد از آن بود که خبر تصویب افزایش 25 درصدی کرایه‌ها در سال جدید از ابتدای اردیبهشت ماه ، روی خط رسانه ها رفت. نکته مهم و مورد اعتراض افکار عمومی اما اینجا بود که  اعلام شد افزایش 25 درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها که به تایید فرمانداری نیز رسیده و از ابتدای اردیبهشت 93 اجرایی می‌شود بدون احتساب افزایش نرخ بنزین است و در صورت افزایش قیمت حامل‌های انرژی کرایه‌ها نیز تغییر می‌کند.

این خبر را اما مدیر عامل سازمان تاکسیرانی اعلام کرده و گفته:  در صورتی که دولت تصمیمی مبنی بر تغییر در نرخ بنزین بگیرد ناگزیر نرخ‌های تاکسی نیز مجددا تغییر خواهد کرد.

به گفته میثم مظفر، سازمان تاکسیرانی پیشنهاد اختصاص یارانه ای را برای تاکسی‌ها به دولت ارائه کرده است که در صورت موافقت دولت، بار افزایش نرخ بنزین بر دوش مسافران نخواهد بود.

در این میان اما مدیر عامل تاکسی رانی در حالی خبر از افزایش دو مرحله ای قیمت بنزین می‌دهد که استاندار تهران حتی خبر گرانی کرایه‌ها از اول اردیبهشت را هم تکذیب کرده است.

استاندار تهران با بیان اینکه تا اعلام و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، هیچ گونه افزایش قیمتی در نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی اتفاق نخواهد افتاد، اعلام کرد:”تمام اخبار منتشر شده مبنی بر اعلام نرخ جدید از اول اردیبهشت را رد می‌کنم.”

سید حسین هاشمی درباره تعیین تکلیف نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی، گفته است: تا زمانی که سیاست‌های دولت در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اعلام نشده، هیچ گونه تغییری را در کرایه‌های حمل و نقل عمومی نخواهیم داشت. برخی از رسانه‌ها و سایت‌ها اخبار متفاوتی را در این باره منتشر کرده بودند که تمام این اخبار را رد می‌کنم. نرخ حمل و نقل عمومی بر اساس سیاست‌های کلی دولت که هدفمندی یارانه‌ها نیز بخشی از این سیاست‌هاست، تعیین و به سازمان‌های حمل و نقل سراسر کشور اعلام خواهد شد.

استاندار تهران با بیان اینکه اعلام نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها زودرس است، تاکید کرده: به فرمانداری تهران طی نامه‌ای اعلام کردم تا زمانی که دولت سیاست خود را در این خصوص برای سراسر کشور اعلام نکرده، از افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی خودداری کنند.

به گفته هاشمی، مصوبه‌ای که شورای شهر در خصوص نرخ کرایه‌های حمل و نقل به فرمانداری ارسال کرده، پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، قابل اصلاح است تا میزان افزایش‌ها در آن مشخص شود.

به این ترتیب بار دیگر زمان گرانی سالانه نرخ کرایه تاکسی که فرا میرسد موج تایید ها و تکذیب ها اغاز می شود  که البته نتیجه ای جز گرانی حداکثری نرخ کرایه ها ی تاکسی و سایر وسایل حمل و نقل عمومی نخواهند داشت!

این در حالی است که افزایش دوباره نرخ کرایه تاکسی ها بعد از هدفمندی می تواند تبعات اقتصادی زیادی برای قشر متوسط و ضعیف جامعه داشته باشد و در روزهای گرانی کار را برای آنها مشکل تر کند!

باید منتظر ماند و دید این بار مسئولان شهری به راستی چه خوابی برای کرایه تاکسی ها و سایر وسایل حمل و نقل عمومی دیده اند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۹
0
0
بار اولش برای دولت تدبیر
بار دوم برای دولت امید

شاید معنای لغوی تدبیر و امید تغییر کرده باشد که ما نمدانیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار