کد خبر: 639839
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷
استیو سیمپسون سرمربی سابق تیم ملی آمریکا ادعا می‌کند که بازیکنان ایران در بازی با تیم کشورش در جام جهانی ۱۹۹۸ از جانب دولت ایران تهدید شده بودند که در صورت شکست،حق ورود به ایران را نخواهند داشت!

فیفادی: بسیاری از فوتبال دوستان معتقدند که بازی تیمهای ملی ایران و آمریکا در جریان جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه یکی از سیاسی‌ترین بازی‌های در تاریخ جام جهانی فوتبال بوده است. این مسابقه در حالی با پیروزی ۲ بر یک ملی پوشان کشورمان به اتمام رسید، که کم تر کسی حتی فکرش را می‌کرد که ایران برنده این مسابقه‌ حساس باشد.

حالا پس از ۱۶ سال از آن واقعه استیو سیمپسون مربی سابق تیم ملی آمریکا ادعا می‌کند که بازیکنان ایران در آن بازی از جانب دولت ایران تهدید شده بودند که در صورت شکست،حق ورود به ایران را نخواهند داشت!

این اظهارنظر مربی ناموفق آمریکایی‌ها با واکنش آقای حمیدرضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت خارجه کشورمان مواجه شد، او که این مسابقه فوتبال را از نزدیک تماشا کرده است در گفتگو با شبکه‌ی تلویزیونی آی اسپرت گفت: «سخنان مطرح شده از جانب مربی تیم ملی آمریکا صحت ندارد، من در آن بازی تماشاگر مسابقه بودم و تنها شخصیت سیاسی نظام جمهوری اسلامی بودم که بازی را از نزدیک تماشا می‌کردم، در آن مسابقات ملی پوشان ایرانی انگیزه بالایی داشتند و توانستند حریف را با استفاده از عنصر امید شکست دهند.»

آقای آصفی در ادامه صحبت‌هایش به دروغ مربی تیم ملی آمریکا لقب دروغ آپریلی را داد که به نوعی همان دروغ ۱۳ خودمان است.

تیم ملی آمریکا در این رقابت‌ها در بین ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی آخر شد، یانکی‌ها در این مسابقات به تیم ملی آلمان دو بر صفر باختند، و در بازی سومشان نیز مقابل یوگوسلاوی با یک گل شکست خوردند.

حال با همه‌ این تفاسیر باید به آقای استیون سیمپسون بگوییم که، شما در این جام جهانی ضعیف‌ترین تیم رقابت‌ها بودید، وحالا که موفق به پیدا کردن بهانه ای برای شکست در مقابل ایران شده‌اید، در ادامه نیز باید به دنبال پیداکردن بهانه ای برای شکست‌هایتان در مقابل یوگوسلاوی و آلمان باشید.

گفتنی است که به رغم این ادعاها ملی پوشان کشورمان در مسابقات جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه، در بازی اول نیز بازیکنان یوگوسلاوی را با بازی خوبشان متعجب کرده بودند؛ به طوری که سرمربی این تیم در پایان مسابقه به کنار اتوبوس تیم ملی ایران آمد و از بازی خوب ملی پوشان کشورمان تقدیر کرد.

تیم ملی ایران دربازی پایانی هم در مقابل تیم قدرتمند آلمان حریف دست و پا بسته ای نبود و علی رغم باخت ۲-۰ موفق شد، این تیم را در نیمه اول با تساوی بدون گل متوقف کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار