کد خبر: 639605
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: از یک سال پیش به کی‌روش پیشنهاد دادم که قراردادش را با تیم ملی ایران تمدید کند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: از یک سال پیش به کی‌روش پیشنهاد دادم که قراردادش را با تیم ملی ایران تمدید کند.

علی کفاشیان درباره اینکه آیا نکونام و منتظری در اردوی آفریقای جنوبی تیم ملی حاضر خواهند شد، عنوان کرد: همچنان در حال پیگیری این موضوع هستیم، هنوز چیزی مشخص نیست و تلاش می‌کنیم رضایت باشگاه الکویت و ام‌صلال را جلب کنیم.

وی ادامه داد: این دو بازیکن به دلیل اینکه باشگاه‌شان به تعهدات خود عمل نکردند جدا شدند و این موضوع کار ما را سخت‌تر کرده و بر گرفتاری‌های ما افزوده است. با این حال همچنان به تلاش خود ادامه می‌دهیم تا بتوانیم از وجود آنها استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه کی‌روش در نشست خبری روز گذشته گفته بود پیشنهادی برای تمدید قرارداد به او نشده است اظهار داشت: من خودم با کی‌روش صحبت کردم و پیشنهاد تمدید قرارداد را به او دادم اما مشکلی که در این میان وجود دارد میزان دستمزد او و دستیارانش است که ما باید به دلار پرداخت کنیم.

کفاشیان افزود: اگر دولت کمک نکند نمی‌توانیم مبلغ قرارداد این مربی را تامین کنیم چرا که هزینه‌ها خارج از توان مالی فدراسیون فوتبال است.

وی درباره اینکه کی‌روش تمدید قراردادش را شایعه خوانده بود به تسنیم گفت: اینگونه نیست و من با او صحبت کردم، به هر حال دستمزد او باید اضافه شود و سالی 4،5 میلیون دلار باید به او و دستیارانش پرداخت کنیم. شرایط مالی فدراسیون به گونه‌ای نیست که در این برهه بتواند چنین پولی را به کی‌روش پرداخت کند. تاکنون نیز کار را به سختی جلو برده‌ایم اما نمی‌توانیم بیش از این هزینه کنیم و دولت باید به ما کمک کند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا 5 میلیون دلار برای یک سال به کی‌روش پرداخت می‌شود تصریح کرد: این مبلغ شامل دستمزد او، دستیارانش و پاداش‌هایی است که برای آنها در نظر گرفته می‌شود. من از سال گذشته با کی‌روش برای ماندنش پس از جام جهانی 2014 صحبت کرده‌ام و به او پیشنهاد ماندن داده‌ام اما بزرگترین مشکلی که وجود دارد این است که پول کافی برای تمدید قرارداد نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر مذاکرات با کی‌روش به نتیجه نرسد و این مربی پس از جام جهانی ایران را ترک کند چه کسی جایگزین او خواهد شد، خاطرنشان کرد: هنوز در این باره تصمیمی نگرفته‌ایم و باید ببینیم شرایط چگونه پیش می‌رود.

کفاشیان در ادامه گفت‌وگو با تسنیم، درباره خداحافظی مجتبی جباری از تیم ملی تصریح کرد: من در جریان این مسئله نبودم و نیستم. هر بازیکنی که کادر فنی او را بخواهد باید در اردو حاضر شود و تیم ملی را همراهی کند و اگر بازیکنی از این کار امتناع کند حکم سرباز فراری را دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: جباری بازیکن بسیار خوبی است اما اینکه از تیم ملی خداحافظی کرده من از آن بی‌خبرم و آن را نشنیده‌ام. چیزی به من اعلام نشده و کسی در این باره چیزی به من نگفته است.

کفاشیان اضافه کرد: کی‌روش اگر جباری را بخواهد او باید در اردو حاضر شود چرا که تمام بازیکنان باید در خدمت تیم ملی باشند. ما با کسی تعارف نداریم و معتقدیم بازیکن همانند سرباز است.

وی درباره اینکه کی‌روش گفته دیگر دلایل خداحافظی جباری برای او مهم نیست اظهار داشت: همانگونه که گفتم همه چیز به نظر سرمربی تیم ملی باز می‌گردد و اوست که در این مورد تصمیم می‌گیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت‌وگو با تسنیم، درباره مشکلات بوجود آمده برای باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: تکلیف این باشگاه باید به صورت شفاف روشن شود. مدیریت‌های گذشته، بدهی‌های سنگینی به جای گذاشته‌اند و این باشگاه دیگر توان مقاومت ندارد. همه باید دست به دست هم دهیم تا پرسپولیس از این شرایط نجات پیدا کند.

کفاشیان درباره اینکه علی پروین گفته اگر او در ماجرای شروط وزارت ورزش راست می‌گوید به قرآن قسم بخورد، اظهار داشت: من نیازی به قسم خوردن ندارم و هر آنچه که واقعیت بود را بیان کردم. هیچ تماس و یا نامه‌ای از سوی وزارت ورزش به ما اعلام نشده و کسی به ما نگفته که شروط خاصی برای پرداخت پول به پرسپولیسی‌ها داشته باشیم.

وی افزود: در جلسه‌ای که با پروین و پنجعلی داشتم به آنها گفتم اطلاعاتی درباره پرسپولیس به من ارائه کنند که هنوز این اطلاعات به من داده نشده است. تا زمانی که این اطلاعات داده نشوده نمی‌توانیم به باشگاه پرسپولیس پولی پرداخت کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به سازمان لیگ نیز اعلام کرده‌ایم که پولی به باشگاه پرسپولیس ندهند چرا که این کارها همانند مُسکن است. تا چه زمانی می‌توانیم باشگاه بزرگی مانند پرسپولیس را با اینگونه کارها پیش ببریم؟ اساس کار باید درست شود. مدیریت‌های پیشین باشگاه بلایی بر سر پرسپولیس آورده‌اند که این باشگاه ورشکسته شده است.

کفاشیان تاکید کرد: باید پرسپولیس را از مسیری درست از این بحران خارج کنیم نه اینکه با کارهای مقطعی این تیم را یاری کنیم. وزارت ورزش اختیار کار را به ما سپرده و ما هم تصمیم داریم اوضاع را بهبود ببخشیم. با این بدهی‌ها و با این شرایط پرسپولیس نابود می‌شود و به همین دلیل مُصر هستیم تا شرایط را به خوبی پیش ببریم.

وی گفت: مدیرانی بودند که قیمت بازیکنان را بالا بردند و بازار نقل و انتقالات را خراب کردند و پرسپولیس اینگونه امروز دچار مشکل شده است. یکی از وظایف مدیریت این است که مشکلات را برطرف کند.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا بدهی باشگاه پرسپولیس 70 میلیارد تومان است تصریح کرد: من هم این را شنیده‌ام و سوالم این است که ادامه حیات باشگاه با این شرایط چگونه میسر خواهد شد. ما هم اگر می‌خواستیم اینگونه کار کنیم اکنون باید میلیاردها تومان بدهی می‌داشتیم.

وی یادآور شد: باشگاه پرسپولیس باید بخشی از درآمد خود را صرف امور جاری کند و بخش دیگر را به تسویه حساب و پاک کردن بدهی‌ها اختصاص دهد ما باید با مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی کار را پیش ببریم و اینگونه موارد را نیز با مسئولان باشگاه‌ها که خواهیم داشت اعلام خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو با تسنیم، درباره احتمال حضور مربی ایرانی کنار کی‌روش گفت: از کی‌روش خواسته‌ایم که یک مربی ایرانی را کنار خود قرار دهد. خیلی از مربیان اعلام آمادگی و علاقه کرده‌اند تا به کی‌روش کمک کنند و سرمربی تیم ملی نیز باید به آنها اعتماد کند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا گزینه خاصی مد نظرشان است عنوان کرد: ما نمی‌توانیم گزینه‌ای را معرفی کنیم کی‌روش خودش باید به نتیجه برسد اما مطمئنا او با انتخاب مربی ایرانی ضرر نمی‌کند و ما از کی‌روش می‌خواهیم از یک مربی ایرانی در کنار خود استفاده کند.

کفاشیان درباره برگزاری مسابقات لیگ برتر تصریح کرد: خوشبختانه بازی‌های خوبی برگزار شد که نشان از پویا بودن لیگ دارد و اکنون که به هفته پایانی رسیده‌ایم چیزی مشخص نیست و قهرمان روز جمعه مشخص خواهد شد. امیدوارم مسابقات خوبی برگزار شود و تیمی که لیاقت دارد به عنوان قهرمانی برسد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار