کد خبر: 639604
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
استاندار سیستان و بلوچستان در جمع مرزبانان ایرانی گفت: با ورود فرزندان ایران اسلامی به خاک میهن و پایان یافتن اضطراب و نگرانی ناشی از سرنوشت این عزیزان جشن نوروزی ملت ایران مضاعف شد و می توان اذعان داشت روز آزاد سازی این عزیزان عید واقعی ایرانیان است.

خبرگزاری مهر: استاندار سیستان و بلوچستان در جمع مرزبانان ایرانی گفت: با ورود فرزندان ایران اسلامی به خاک میهن و پایان یافتن اضطراب و نگرانی ناشی از سرنوشت این عزیزان جشن نوروزی ملت ایران مضاعف شد و می توان اذعان داشت روز آزاد سازی این عزیزان عید واقعی ایرانیان است.

علی اوسط هاشمی در جمع مرزبانان آزاد شده ایرانی در استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: باید شکر و سپاس را به جای آورد که امروز شاهد حضور 4 فرزند عزیز و دلاور ایران اسلامی در کنار خود هستیم و شکر این نعمت بر همگان واجب است.

وی با بیان اینکه نوروز امسال جشن نوروزی تمامی ایرانیان و حتی سفره های هفت سین متاثر از این حادثه بود بیان داشت: عدم حضور این عزیزان در خاک میهن و در چنگال آدم ربایان شادی را از مردم ایران گرفته بود.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری به عنوان ولی کشور جمهوری ایران اسلامی دلشان در گرو آزادی و بازگشت فرزندان ایران اسلامی بود که خوشبختانه حضور این عزیزان در ایران اسلامی دل ایشان را نیز شاد ساخت.

وی با تبریک به تمامی خیرخواهان ادامه داد: خوشبختانه با تلاش مجدانه ریاست محترم جمهور، دیپلماسی بسیار فعال و استفاده از ظرفیت های مردمی به ویژه سران طوایف و ریش سفیدان و نیروهای امنیتی توانستیم بار دیگر منتج به اثرات شادی بخش برای ملت ایران شویم.

استاندار همچنین بیان داشت: قرار نیست با خرده رفتار های خسارت زا، خسارت در کل استان عمومیت یابد و لذا در این راستا به ثبات و امنیت با مشارکت و تعامل تمامی مردم می اندیشیم.

هاشمی ادامه داد: اگر امروز خرده شرارت هایی در منطقه دیده می شود باید به حساب دشمنانی گذاشت که از وحدت مسلمانان در هراس هستند.

وی با اشاره به اینکه نشانه هایی از شرارت های دشمنان در سوریه، مصر، لیبی و لبنان به وضوح قابل مشاهده است افزود: در تمامی این شرارت ها وحدت مسلمانان نشانه رفته است و به ضرر ملت های مسلمان تمام می شود.

آزاد سازی مرزبانان بدون مشاورت پاکستان انجام شد

استاندار همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشور پاکستان نیز در این مسیر و در قبال تروریسم هزینه های زیادی را پرداخت کرده است ادامه داد: در این کشور نیز عده زیادی از مسلمانان توسط گروهک های تروریستی به خاک و خون کشیده می شوند و این کشور نیز قربانی تروریسم است.

هاشمی با اشاره به اینکه آزاد سازی مرزبانان ایرانی بدون مشاورت کشور پاکستان و با یارگیری های منطقه ای و محلی منتج به این دستاورد شد بیان داشت: در این راستا رییس جمهور محترم با تلاش مضاعف خود، موضع قاطع و شدید وزیر کشور، اعزام تیم مذاکره کننده با مقامات پاکستانی از طرف ایران، دعوت حکمران ایالت بلوچستان پاکستان به سیستان و بلوچستان  و دیپلماسی بسیار قوی و فعال جمهوری اسلامی ایران همه از عوامل مهم دستیابی به این موفقیت بود.

استاندار با تشکر و قدردانی از زحمات سران طوایف و ریش سفیدان استان گفت: هوشمندی و اوج وحدت و تعامل و همچنین همگرایی و همراهی طوایف به منظور ایجاد ثبات و امنیت در این منطقه و همراهی با نظام در حل این مشکل در اوج خود نشان داده شد.

پاکستان باید در قبال سرنوشت دانایی فر پاسخگو باشد

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین با بیان اینکه کشور پاکستان باید در قبال تعیین سرنوشت گروهبان جمشید دانایی فر پاسخگو باشد اظهار داشت: با جدیت تمام و تلاش مضاعف به دنبال تعیین تکلیف سرنوشت این مرزبان خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار