کد خبر: 639556
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
بسیاری از بیمارانی که آندوسکوپی می‌شوند معده‌شان بدلیل التهاب ناشی از هلیکوباکتر یا دارو ملتهب است اما هیچ دردی احساس نمی‌کنند.

شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و کبد گفت: در زخم معده به دلیل تحریک اسید و آنزیم‌های حذف کننده و تحریک اعصابی که در محل زخم قرار دارند درد ایجاد می‌شود و براساس علائم بالینی در بعضی از بیماران ممکن است بتوان علل درد را تشخیص داد اما همیشه این مسئله امکانپذیر نیست.

وی افزود: خیلی اوقات التهاب موجب درد نمی‌شود بسیاری از بیمارانی که آندوسکوپی می‌شوند معده‌شان به دلیل التهاب ناشی از هلیکوباکتر یا دارو ملتهب است اما هیچ دردی را احساس نمی‌کنند ممکن است بیمار دچار زخم بدون علامت گردد و معمولا ۷۰ درصد زخم‌ها بدون علامت می‌باشند.

آگاه تصریح کرد: در مورد بیمارانی که درد شدید همراه با کاهش وزن و تهوع و استفراغ دارند نیاز به اقدامات تشخیصی است معمولا دردهای مزمنی که علامت خطر دارند یا در افراد با سن بالا اتفاق می‌افتد نیاز به انجام آندوسکوپی است.

وی اظهار داشت: آندوسکوپی یکی از دقیق‌ترین روش‌های تشخیص مشکلات معده است و در مورد بیمارانی که به آندوسکوپی نیاز دارند براساس تشخیص آندوسکوپی درمان علت زمینه صورت می‌گیرد زخم معده از طریق آندوسکوپی تشخیص داده می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار