کد خبر: 639206
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
"جیمی کارتر" رییس جمهوری پیشین امریکا که در زمان او تسخیر لانه جاسوسی آن کشور در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) روی داد، روز جمعه با اظهارنظر در مورد معرفی "حمید ابوطالبی" از سوی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد حمایت خود از سفر او به نیویورک را اعلام کرد.

عصر ایران: "جیمی کارتر" رییس جمهوری پیشین امریکا که در زمان او تسخیر لانه جاسوسی آن کشور در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) روی داد، روز جمعه با اظهارنظر در مورد معرفی "حمید ابوطالبی" از سوی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد حمایت خود از سفر او به نیویورک را اعلام کرد.

 "تدبیر" نوشت: اندیشکده امریکایی "هریتیج" با اعلام این خبر افزوده است :"جیمی کارتر" رییس جمهوری پیشین امریکا با اظهارنظر در مورد سفر نماینده جدید ایران به سازمان ملل متحد ضمن رد ایده جلوگیری از سفر او توسط دولت امریکا گفته است :"ایجاد مانع بر سر راه سفر نماینده ایران از سوی دولت امریکا اقدامی "نامناسب" خواهد بود." رییس جمهوری پیشین امریکا در مصاحبه با شبکه جهانی "بی بی سی" در این مورد توضیح بیش تری نداد و تنها گفت :"دولت امریکا باید روادید را برای نماینده ایران صادر کند."

پس از معرفی "ابوطالبی" به عنوان نماینده جدید ایران در سازمان ملل متحد سناتورهای نئومحافظه کار امریکایی که به اقدامات ضد ایرانی شهرت دارند از جمله سناتور "تد کروز" با طرح سناریویی تازه مدعی شدند که آقای ابوطالبی جزو دانشجویان تصرف کننده سفارت امریکا بوده و از دولت "اوباما" خواستند تا برای نماینده جدید ایران در سازمان ملل روادید صادر نکند.

 سناتور "کروز" پیش تر مدعی شده بود که خطر بمباران هسته ای "لس آنجلس" و سایر شهرهای امریکا توسط ایران وجود دارد! این در حالیست که وزارت امور خارجه امریکا در این مورد تصمیم نهایی ای اتخاذ نکرده است.

"حمید ابوطالبی" پیش تر به عنوان سفیر ایران در کشورهای بلژیک، ایتالیا، استرالیا و اتحادیه اروپا خدمت کرده است و سابقه دیپلماتیک طولانی ای دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار